Citat:
Jag köper inte att Ryssland är en imperialistisk motsvarighet till USA. Men även om nidbilden var sann, menar du då att det hade varit sämre att leva under en imperialism präglad av sunda familjeförhållanden i en sammanhållen nation än med det vi har idag: massinvandring, transgenderism och så vidare? Då hade jag föredragit den ryska "imperialism" som i sak endast existerar som en kuliss mot vilket USA rättfärdigar sina äventyr i länder som Ukraina.
Citat:
Nu var det länge sedan jag läste om Afghanistan. Det var då the Politics of Heroin av Alfred McCoy, som behandlar hur USA byggde upp Afghanistan som en bas för narkotikahandeln. Året som föranledde den amerikanska invasionen så utplånade Talibanerna opiumproduktionen, vilket USA återställde så snart de invaderade landet.
Just Afghanistan är jag extremt inläst på. Ryssarna invaderade, Usama bin ladens mentor ordnade frivilliga till Mujahedin. Det är inte en amerikansk skapelse utan ett resultat av den växande salafismen.
Den Jihad som bedrivs på europeisk mark handlar inte om politik utan om värderingar.
Det är sånt här jag menar.
Jag tillbringar månader med research, redovisar mina resultat men folk i allmänhet är helt ointresserade för som de individualister de är skapar de på Dunning-Krugervis sin egen sanning.
Västerlänningen vill inte bli störd med fakta för han har redan bestämt sig.
Och värst är svenskarna.
Den Jihad som bedrivs på europeisk mark handlar inte om politik utan om värderingar.
Det är sånt här jag menar.
Jag tillbringar månader med research, redovisar mina resultat men folk i allmänhet är helt ointresserade för som de individualister de är skapar de på Dunning-Krugervis sin egen sanning.
Västerlänningen vill inte bli störd med fakta för han har redan bestämt sig.
Och värst är svenskarna.
Det är kanske väl långt ifrån diskussionsämnet om svenskars närmast obefintliga förmåga att tänka. Men som exempel så ryms verkligheten inte i svenskars föreställningsvärld. Som begrepp är det målande med en föreställd värld frikopplad från verkligheten, där människor kan födas i fel kropp och genom könsstympning korrigera ett inbillat kosmiskt misstag. En blandning av sinnessjukdom och religion är väl närmast denna "svenska" föreställningsvärld man kan komma. Den är förstås inte svensk utan har inympats i befolkningen från USA via massmedierna.