2023-09-09, 14:33
Medlem
NewInGothenburgs avatar
.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-09-09 kl. 15:00.
Citera
2023-09-09, 14:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Från DN igår - https://www.dn.se/sverige/regeringen...tning-pa-gang/

Studenter som är uppenbart olämpliga för sin utbildning bör kunna avskiljas.
Uttalandet till DN kommer efter att han läst saken kring den nationalistiska aktivisten Christian Peterson med bakgrund i NMR skrivit in sig på en kurs vid Karlstad univeristet.

Peterson skrev nedsättande kring sin lärare och sina kurskamrater i sina nätkanaler.
Häcklade sin lärare utifrån lärarens etniska ursprung.
Hälften av studenterna har hoppat av enligt artikeln.
Läraren är sjukskriven.
Resten av kursen blir en ren läskurs utan föreläsningar.

Vad tycker regeringen om detta?

Vidare så kritiserar utbildningsministern såväl cancelkultur som andra överdrifter.

Utbildningsministern avslutar med:
– Vi har åsiktsfrihet i Sverige – men man har ett stort ansvar och skyldighet att agera enligt lagens ramar och agera moraliskt rimligt mot andra människor. Att direkt eller indirekt hota och tysta studiekamrater, lärare och forskare är förkastligt, säger Mats Persson.
Så är det på tiden att liberalerna äntligen visar lite ryggrad och på allvar värnar den högre utbildningen eller ska man låta vem som helst löpa amok och störa ut den man inte tycker om?

Ska inte lärare och professorer på universitet ha någon integritet och slippa påhopp från militanta studenter likt Peterson?

Är en students åsikter viktigare än en halv klass studenters önskan att förkovra sig?

Om inte regeringen sätter ner foten så vart hamnar vi då?

På 30 talet var faktiskt det så att det var det en studentkår som var först ut med att bränna böcker.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bokb%C...i_Nazityskland
Den där dåren igen. Mats Persson alltså.

Den andra dåren har allvarliga psykiska problem och baktalar en journalist som vill granska hans rasistiska kurs.

Vi lever i tvärtomlandet där rasisten Hübinette skyddas, och i yttrandefrihetens namn inskränker vi yttrandefriheten.

Istället för kritiskt tänkande så är vi NPCs i ett lämmeltåg och kör Sverige ner i avgrunden.

Fyfan vilka dumskallar ni är hela bunten.
Citera
2023-09-09, 14:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Detta är vad jag skrev igår, det måste gå att stänga av studenter som skapar obehag och otrygghet. Den här Petersson skulle naturligtvis aldrig antagits till universitet men nu när skadan är skedd så bör han omgående stängas av.

Det gäller för övrigt inte bara Petersson. Alla rasister och fascister bör faktiskt förvägras tillträde till exempelvis högre studier. Deras sätt att tänka och leva bör vara diskvalificerande för högre studier som inte omfattas av skolplikten. Stryper vi vägen framåt i livet får det nog många unga som riskerar att dras med i rasistiska tankegångar att fundera ett varv till innan dom aktiverar sig i organisationer och rasistiska sammanhang. Förhoppningsvis slipper vi fler Christian Peterssons framöver på det sättet.
Har du alltid otur när du tänker?
Hübinette är uttalat rasist och hatar vita människor.
Citera
2023-09-09, 14:38
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Den där dåren igen. Mats Persson alltså.

Den andra dåren har allvarliga psykiska problem och baktalar en journalist som vill granska hans rasistiska kurs.

Vi lever i tvärtomlandet där rasisten Hübinette skyddas, och i yttrandefrihetens namn inskränker vi yttrandefriheten.

Istället för kritiskt tänkande så är vi NPCs i ett lämmeltåg och kör Sverige ner i avgrunden.

Fyfan vilka dumskallar ni är hela bunten.

Att lajva student och journalist på en och samma gång är inget som har med granskande journalistisk att göra. Men en prepubertal gosse som Peterson förstår såklart inte en sån självklarhet. Troligen inte heller hans följare.
Citera
2023-09-09, 14:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
nej och nej, detta har gjort på ett klantigt sätt, det är allt jag tycker! du når inte ut med budskapet om det fastnar på en flashbacktråd, det skulle fram i poddar, tidningar och annat, du måste kunna ta ett kliv tillbaka och titta på det objektivt...
Everyone is a critic hey.

Christian Peterson är reporter med en egen plattform i form av Exakt 24.
Citera
2023-09-09, 14:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Att lajva student och journalist på en och samma gång är inget som har med granskande journalistisk att göra. Men en prepubertal gosse som Peterson förstår såklart inte en sån självklarhet. Troligen inte heller hans följare.
Hört talas om walraffande?

Han skulle aldrig släppts in på kursen i egenskap av att vara journalist
Citera
2023-09-09, 14:56
Citat:
Har du alltid otur när du tänker?
Hübinette är uttalat rasist och hatar vita människor.
Hübinette är naturligtvis inte rasist. Däremot har han varit aktiv inom Expo, vilket automatiskt gör att en viss sorts människor omedelbart sätter igång att hata. Hübinette har dessutom konsekvent varit hård i tonen mot rasister och då är det lätt hänt att personlighetsstörda sociopater som denne Petersson hakar upp sig på honom. För det är vad detta handlar om. Petersson är en person som inte mår bra och tar ut detta på människor han hakar upp sig på. Han har under flera års tid trakasserat människor och har som vana att gå hem till folk objuden och banka på deras dörr och filma mot fönstren. Extremt obehaglig typ.
Citera
2023-09-09, 15:02
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Hört talas om walraffande?

Han skulle aldrig släppts in på kursen i egenskap av att vara journalist

Du använder ett ord som jag använt i min egen tråd (FB) Regeringen funderar på att inskränka studenters rättigheter pga extremister.

Fast jag skrev "Att en pojkspoling tror han är Günther Wallraff och förstör undervisningen på ett svensk universitet är en skandal. Finns inget journalistiskt i att förstöra undervisning på detta sätt."
Citera
2023-09-09, 15:05
Medlem
Maxrockatanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Den där självupptagna narcicissten verkar har förstört kursen/utbildningen inte bara för läraren, utan även för kurskamrater, syftet har uppenbart inte varit att vara där för att lära.

Det är något skumt med det här, "jag" tycker detta är dumt, för att "jag" tycker det är dumt har "jag" nu rätt att förstöra det för alla andra för "jag" har alltid rätt och tänker rätt.

narcissistisk rättshaverist som inte vet vilket forum han ska vända sig till?

Om jag går på en kurs/föreläsning, då är jag där för att lära och ta in informationen, inte för att bli statiskt i ditt journalistiklajvande...
Svaga små snöflingor som du kallar alla som har självförtroende, driv, framåtanda och ambitioner för "Narcissister" när de blir omspungna/överkörda av någon som är starkare än de själva.
Citera
2023-09-09, 15:09
Medlem
CP borde stängas av direkt. Åtalas och häktas för personförföljelser och störande av undervisning.
Samt ett kännbart fängelsestraff. Heder åt utbildningsministern.
Citera
2023-09-09, 15:11
Medlem
Helt rätt att lärare ska få mer rättigheter i sitt yrke... vem fan orkar med att vara lärare när man inte ens kan befinna sig i en bra miljö för det?
Citera
2023-09-09, 15:13
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Finns redan tråd om detta.

Det är skrämmande att man försöker med hjälp av lagstiftning ta bort elever bara för den enligt dom har felaktiga åsikter.

Dessutom försöker denna elev som är journalist undersöka vad det är för typ av lektion. Det finns ingen lag mot detta.

Man blir mörkrädd vad denna utbildning minister håller på med.

Inte nog med det, läraren är välkänd rasist och känd för sina våldsamheter.

Något L och regeringen försöker förbjuda att folk utreder, varför?

Vilken tråd finns det som behandlar just att Mats Persson deklamerar att regeringen är beredda att ta tag i de förslag som kom ur en ett år gammal utredning om att det ska bli lättare att stänga av studenter. Som TS är jag nyfiken på den tråden för då hann någon tydligen före mig.

Då utredningen blev färdig för ett år sedan ska du nog inte låta regeringen ta åt sig hela äran kring saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in