Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-08, 17:56
  #1
Medlem
Hej,
Fick vapenlicens för två äldre bössor och vill åka och provskjuta dom. Om man bortser frn skjutbanorna (som är stängda för säsongen här).

Vart skulle ni åka och provskjuta dom?
Citera
2023-09-08, 18:04
  #2
Medlem
NyaHenriksss avatar
Utanför detaljplanerat område på en mark du har tillstånd av markägaren.
Citera
2023-09-08, 18:31
  #3
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickzork
Hej,
Fick vapenlicens för två äldre bössor och vill åka och provskjuta dom. Om man bortser frn skjutbanorna (som är stängda för säsongen här).

Vart skulle ni åka och provskjuta dom?
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Utanför detaljplanerat område på en mark du har tillstånd av markägaren.
Som NyaHenrikss sa.

Om du bara bryr dig om säkerhet, och inte om lagstiftningen så föreslår jag ett grustag eller bergtäkt ute i skogen.
Citera
2023-09-08, 20:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Som NyaHenrikss sa.

Om du bara bryr dig om säkerhet, och inte om lagstiftningen så föreslår jag ett grustag eller bergtäkt ute i skogen.
Bra idé, tack
Citera
2023-09-08, 22:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickzork
Bra idé, tack

Efter du skjutit så stanna inte för länge på platsen utan stick rätt om markägare skulle då för sig o kolla vem som skjuter
Citera
2023-09-09, 10:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Efter du skjutit så stanna inte för länge på platsen utan stick rätt om markägare skulle då för sig o kolla vem som skjuter
Yes, tänkte det med. Ska bara skjuta ett par salvor sen åker jag.
Citera
2023-09-09, 21:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickzork
Yes, tänkte det med. Ska bara skjuta ett par salvor sen åker jag.
Om du äger mark utanför tätbebyggt område får du skjuta in ditt gevär där. (Förutsatt att du har lämplig mark med kulfång förstås). Annars är väl enklast att åka till en jaktskyttebana? Alla län som har älgjakt från 8/10 har öppna banor för ALLA ska skjuta älgbanan just nu…
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback