2023-09-08, 16:00
Medlem
Hejsan!

En liten snabb fundering.. ifall jag raderar chattar på något av mina länkade konton, försvinner även meddelandet på min ”primära” enhet? Det är så att jag bytt nummer så mitt andra nummer är lite i limbo.
Citera
2023-09-08, 16:47
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Hejsan!

En liten snabb fundering.. ifall jag raderar chattar på något av mina länkade konton, försvinner även meddelandet på min ”primära” enhet? Det är så att jag bytt nummer så mitt andra nummer är lite i limbo.
Ja men Facebook loggar det oavsett
Citera
2023-09-08, 16:55
Medlem
Så jag kan med andra ord radera mina konversationer ’remote’ och dom försvinner därmed på alla enheter? Skönt. Då behöver jag alltså inte bry mig ifall någon annan råkar installera whatsapp på mitt gamla nummer.
Citera
2023-09-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Ja men Facebook loggar det oavsett
Källa på det där? WhatsApp har blivit stämda och dragits till rättegång på grund av att de inte kan ta fram meddelanden på begäran.
Citera
2024-07-11, 12:43
Medlem
https://www.friatider.se/elon-musk-w...te-sakert-alls
Citera
2024-07-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
https://www.friatider.se/elon-musk-w...te-sakert-alls
WhatsApp sparar metadata så bara det gör ju att det är trams att använda den för något allvarligare.
Citera
2024-07-16, 23:53
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
WhatsApp sparar metadata så bara det gör ju att det är trams att använda den för något allvarligare.

Det vore också intressant att testa Musks tes om att WhatsApp tankar ut data från appen vissa tider på dygnet. Väldigt lätt att testa.
Citera
2024-07-17, 00:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Det vore också intressant att testa Musks tes om att WhatsApp tankar ut data från appen vissa tider på dygnet. Väldigt lätt att testa.
Tankar ut metadata?
Senast redigerad av Enterprise 2024-07-17 kl. 00:20.
Citera
2024-07-17, 00:24
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tankar ut metadata?

Enligt Musk och hans källa handlar det inte bara om metadata, utan potentiellt om innehållet i klartext. Vissa menar att de fått reklam på Facebook baserat på innehållet i deras konversationer i WhatsApp.
Citera
2024-07-17, 00:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Enligt Musk och hans källa handlar det inte bara om metadata, utan potentiellt om innehållet i klartext. Vissa menar att de fått reklam på Facebook baserat på innehållet i deras konversationer i WhatsApp.
Vore ju ödesdigert om Whatsapp skulle ljuga om något sådant basalt. Det tror jag inte utan bättre belägg, däremot att de använder metadata framgår ju av villkoren och är illa nog.
Citera
2024-07-17, 00:41
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vore ju ödesdigert om Whatsapp skulle ljuga om något sådant basalt. Det tror jag inte utan bättre belägg, däremot att de använder metadata framgår ju av villkoren och är illa nog.

Ja, så är det. Time will tell...
Citera
2024-07-17, 07:46
Medlem
Citat:
Vad folk menar på med noll bevis är inte jättespännande. Folk är rätt efterblivna faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in