Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-08, 22:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Hej.

Jag vet om att det finns trådar om SVT, dess opartiskhet och de som jobbar där, men jag vill lyfta ett specifikt inslag.

I morse tror jag min gräns för vad som får anses vara neutral rapportering gick. Johan Zachrisson Winberg förklarar att regeringen och sveridemokraternas nya skattesänkning inte alla är ekonomisk bra, och visar hur lite pengar du som konsument kommer att spara.

Jag har sett inslaget men förstår fortfarande inte hela resonemanger då jag inte är med på alla siffror. Givet att ni gärna kan anse mig vara dum, men var kommer de "hur det blivit annars" in i bilden. Och med "hur det blivit annars" verkar också inte räkna med ändringen av reduktionsplikten, eller de andra ändringarna. Eller hur det blivit om tex MP och S suttit vid makten.

Och när man sedan slänger in en siffra om koldioxidutsläppen får jag ingen förståelse alls, då siffran inte riktigt redovisas, utan med presenteras som ett fakta. Bör man inte då aven berätta att den ökar för att folk har råd att tabka, och kanske får det bättre ekonomiskt ställt?

Vad tycker ni om uträkningen? Är den logisk? Är jag bara sur på att det snarare känns som en dålig socialamediekampanj för miljöpartiet?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...u-behover-veta

Ganska logiskt. De blåbruna gör allt för att ljuga svenska folket rätt upp i ansiktet.

Även om de "sänker" skatten så räknas den upp varje år.
Så en bra bit av kakan äts upp av uppräkningen som den inte stoppat.
Men deras väljare är så pass bakom flötet så de fattar inte att de blir blåsta ändå.

Lite som allt tal innan om pris vid pump som inte blivit av då världsmarknadspriserna på råolja ändå gått upp.. blåsta suckers!

Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Vi har de medier vi förtjänar. Vi har under lång tid historiskt svalt, med hull och hår, att Trump dålig, kina bra, elbilar bra, demokraterna bra, invandring bra, vita män dåliga, kvinnor offer, flickor bäst, pojkar problematiska, sexuell objektifiering dåligt, SD nassar, sossar bäst, EU bra, krig dåligt, svenska kronan bra, svensk ekonomi bra, svenska skolan bäst, Sverige bäst, invandrarmän spännande, kriminalitet inget problem, padelsport bäst osv. Nu får vi leva med detta för det sitter långt inne att revidera den förvrängda världsbild vi tillåtit våra vänstersympatiserande medier skapa.

Ahh... det där var ett finn felen i inlägget och felaktiga påståenden.. jag fann några och fetat dom.
Kursiverar ett som faktiskt mest rätt men inte på alla saker, tex för låga skatter där Danmark är nr 1.
Har du någon mer tävling på lut där man ska ta fram dina fel/felaktiga påståenden?
Citera
2023-09-08, 23:48
  #14
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Väldigt märkligt och luddigt inslag, såg på sändningarna igårkväll.

Dieseln skulle alltså bli dyrare än nu samt att stockholmare osv gynnas mera än landsbygden då dom kör bil och alltså sparar mer pengar.

även det om miljön som om 2 kr billigare diesel får mig att åka till jobbet i onödan 🤣🤣 .

Nä tyvärr väldigt pinsamt inslag. Brukar föredra rapport/aktuellt annars framför tv4 då inslagen brukar innehålla mer fakta osv.
Citera
2023-09-09, 13:07
  #15
Medlem
Reportaget är ju gjort av Johan Zachrisson Winberg. Av flera reportage den mannen gjort så framgår det att han är ultra-miljöpartist. Inte konstigt att TS reagerar precis som många av oss andra.


Googlade efter en bild på mannen så att alla skall veta vilken journalist som jag menade och stötte då på följande artikel:
Citat:
Ensidiga granskningar i SVT

SVT-reportrarna Kristina Lagerström och Johan Zachrisson Winberg har gjort tre större granskningar tillsammans det senaste året. Alla tre har varit ensidiga där Miljöpartiets och Socialdemokraternas perspektiv har dominerat rapporteringen, det visar en rapport från Näringslivets medieinstitut.

https://naringslivets-medieinstitut....litisk-agenda/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback