Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-19, 12:52
  #133
Medlem
Fuzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkusKillen
Jag fick frågan om jag vill fortsätta vänta eller få återbetalning på deras eget initiativ i torsdags. Jag valde att fortsätta vänta. Ledsen att du upplevt så dålig service från dem.

Ja värkar som dom flesta fått bra service, är väl inte prioriterad efter min sprit fyllda fb raljerande hel dag här för några månader sen 🥳
Citera
2024-05-21, 16:09
  #134
Medlem
Fuzzas avatar
Då är iallafall något på gång så gör rätt för sig
Citera
2024-05-23, 02:15
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Fast att en substans som ger ökad mäng dopamin i skallen har inget samband ÖHT med neurotoxiska egenskapen att MTPT orsakar CELLDÖD i mitokondrien, den hindrar bildning av katekolaminer, som i sin tur orsakar massa giftiga metaboliter och fria radikaler som i sin tur dödar neuroner som producerar dopamin.

PV eller amfetaminer har ingen såndär verkan öht. Både amfetamin OCH Pyrovaleron användes flitigt som receptbelagd medicin förr i tiden. Man gav fan Pyrovaleron till tjockisar på 60-talet
Pyrovaleron och dess analoger är rätt så kardiotoxiskt, det var därför dom började forska på må¨nga PV analoger för att försöka få fram en variant som är mindre skadligt för hjärtat.

Men amfetaminer anses neurotoxiska, meth är bra värre dock och det orsakar neurondöd.

"Amphetamine (AMPH) is a commonly abused psychostimulant that induces neuronal cell death/degeneration in humans and experimental animals."
https://www.sciencedirect.com/scienc...04394017300022

Fentanyl, anti-psykotika, ssri, barbiturater och bensos och diverse annat skadligt användes/används som receptbelagd medicin, det betyder inte att det är säkert. Det handlar mest om pengar och att man vill se någon quickfix på patientens problem (i vissa fall kanske det också behövs, många långt ifrån i alla).
Citera
2024-05-23, 13:57
  #136
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Men amfetaminer anses neurotoxiska, meth är bra värre dock och det orsakar neurondöd.

"Amphetamine (AMPH) is a commonly abused psychostimulant that induces neuronal cell death/degeneration in humans and experimental animals."
https://www.sciencedirect.com/scienc...04394017300022

Fentanyl, anti-psykotika, ssri, barbiturater och bensos och diverse annat skadligt användes/används som receptbelagd medicin, det betyder inte att det är säkert. Det handlar mest om pengar och att man vill se någon quickfix på patientens problem (i vissa fall kanske det också behövs, många långt ifrån i alla).
Aha, där ser man! I stand corrected
Citera
2024-05-25, 11:08
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Men amfetaminer anses neurotoxiska, meth är bra värre dock och det orsakar neurondöd.

"Amphetamine (AMPH) is a commonly abused psychostimulant that induces neuronal cell death/degeneration in humans and experimental animals."
https://www.sciencedirect.com/scienc...04394017300022

Fentanyl, anti-psykotika, ssri, barbiturater och bensos och diverse annat skadligt användes/används som receptbelagd medicin, det betyder inte att det är säkert. Det handlar mest om pengar och att man vill se någon quickfix på patientens problem (i vissa fall kanske det också behövs, många långt ifrån i alla).

Tack för att du skrev detta, då lärde jag mig något nytt. Blev lite förskräckt när jag läste att katinonen 3-CMC anses vara neurotoxisk, men det är alltså ingen ovanlighet när det gäller stimulanter.
Citera
2024-05-25, 12:41
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elskarknark
Tack för att du skrev detta, då lärde jag mig något nytt. Blev lite förskräckt när jag läste att katinonen 3-CMC anses vara neurotoxisk, men det är alltså ingen ovanlighet när det gäller stimulanter.
Fast du borde vara nog fortsatt förskräckt. Har dom redan upptäckt att 3-CMC är neurotoxisk så är den nog mycket värre än amfetamin som dom forskat på i över 100 år.

Som jag förstår det är amfetamin ”endast” neurotoxisk indirekt genom att den ökar aktiviteten hos synapsen, släpper ut mer fria radikaler och på så sätt kan vara neurotoxisk i längden. Medan meth och andra stimulanter gör detta plus att de i sig är direkt skadliga.
__________________
Senast redigerad av Doktor.D 2024-05-25 kl. 12:48.
Citera
2024-06-06, 16:50
  #139
Medlem
Det står väl "skickar varje dag"? Inte skickar Din order samma dag... =)

Jag har haft bra flyt oftast. Förra veckan det blev något tjall med PN och det tog sjukt lång tid men även det paketet kom med kompensation så det verkar ju rulla på.

Vad gäller 3-MMA har den funkat bra för mig, kan ta den i sociala sammanhang utan att bli överjävlig och obvious påverkad. Saknar dock 3-CMC!!!

Citat:
Ursprungligen postat av SwedenYo
Nah, men när det står "skickar varje dag" på hemsidan så kan an tycka att dom skall hålla det, ta bort det från hemsidan och jag skulle inte bry mig lika mycket.
Citera
2024-06-06, 17:07
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paralyzed-ninja
Det står väl "skickar varje dag"? Inte skickar Din order samma dag... =)

Jag har haft bra flyt oftast. Förra veckan det blev något tjall med PN och det tog sjukt lång tid men även det paketet kom med kompensation så det verkar ju rulla på.

Vad gäller 3-MMA har den funkat bra för mig, kan ta den i sociala sammanhang utan att bli överjävlig och obvious påverkad. Saknar dock 3-CMC!!!


Har också kännt att dom haft bra flyt men vette fan vad som hänt dom senaste veckorna. Dom borde tabort "skickar varje dag" och lägga till "snabb leverans" eller något istället!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback