• 1
  • 2
2023-09-07, 19:57
Medlem
Godafton.
Som rubriken antyder arbetar jag som delgivare på Kronofogden. Det är ju en myndighet som det av goda skäl är mycket starka känslor kring. Fråga mig gärna om något!

(Jag är inte en särskilt flitig flashbackare och det var länge sen jag loggade in, men jag ska försöka logga in åtminstone dagligen nu)
Citera
2023-09-07, 20:00
Medlem
Kickassfarsans avatar
Har du gjort utmätning mot en gängmedlem? Konfiskerat exklusiva kläder, rullar med rödingar och feta guldkedjor? Hur var det isåfall berätta gärna.
Citera
2023-09-07, 20:00
Medlem
pn222jws avatar
Vore det vettigt att lägga ett (högre) lägsta-belopp...2500 kronor...innan ni anlitades till indrivning?
Citera
2023-09-07, 20:01
Medlem
Morgonrodnads avatar
Vad är dit bästa råd till folk för att undvika att bli ett ärende hos kronofogden?
Citera
2023-09-07, 20:11
Medlem
Riddarhusets avatar
Om någon bor på första våningen, kollar du då att de inte hoppar ut genom fönstret?
Citera
2023-09-07, 20:13
Har någon av dina familjemedlemmar blivit mördade av invandrargäng som du delgett? Annars hur länge tror du det tar innan det händer? Oroar du dig eller är du naiv och lever i det blå?
Citera
2023-09-07, 20:18
Medlem
VoktorDodkas avatar
Bor du i den stad du växte upp i? Jag menar inte att försöka fiska vilken stad utan frågan ställs för jag är nyfiken på om hur en delgivningsman som arbetar i sin hemstad resonerar när han kommer till folk han känner eller har växt upp med. När det gått så långt som till en delgivning av en i övrigt skötsam person så måste personen ta det extra hårt om det t ex är en skolkamrat, en gammal mobbare/mobboffer, elev eller liknande som jobbar och får betalt för att dra ner byxorna och göra en skamlig kris offentlig och för att bidra till dom att gå från hem och trygghet.

En till fråga; Har du kolla på hur många du delgett som senare tagit sitt liv? Känner du något då?
Senast redigerad av VoktorDodka 2023-09-07 kl. 20:27.
Citera
2023-09-07, 20:22
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graefvlingen
Godafton.
Som rubriken antyder arbetar jag som delgivare på Kronofogden. Det är ju en myndighet som det av goda skäl är mycket starka känslor kring. Fråga mig gärna om något!

(Jag är inte en särskilt flitig flashbackare och det var länge sen jag loggade in, men jag ska försöka logga in åtminstone dagligen nu)

Skäms du inte för att springa skumraskföretags ärenden, Intrum och andra liknande skitföretag exempelvis?
Citera
2023-09-07, 20:35
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Skäms du inte för att springa skumraskföretags ärenden, Intrum och andra liknande skitföretag exempelvis?

Han jobbar ju ändå åt det statliga KFM, och inte åt de övriga jävla skurkföretagen.
Och det är väl bra? Kronofogden behövs.
Citera
2023-09-07, 20:50
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Han jobbar ju ändå åt det statliga KFM, och inte åt de övriga jävla skurkföretagen.
Och det är väl bra? Kronofogden behövs.
Om inte skumraskföretagen, Intrum mfl, får sina ränteocker- och avgiftspengar så anmodar dom KFM att agera.
Staten springer således skitföretagens ärenden.
Citera
2023-09-07, 20:57
Medlem
Vad är bästa sättet för att dra ut på utmätningen/vräkningen?

Hålla sig undan funkar väl men till slut bryter dom sig in och byter låset.
Citera
2023-09-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Har du gjort utmätning mot en gängmedlem? Konfiskerat exklusiva kläder, rullar med rödingar och feta guldkedjor? Hur var det isåfall berätta gärna.
Som delgivare sköter jag inte utmätningar utan jag letar upp på folk och ser till att de får handlingarna i handen (eller fasttejpade på ytterdörren i värsta fall)
Däremot vet jag att det just nu sker en insats mot gängen i samverkan med polisen och det utmäts en hel del märkeskläder och smycken, även kontanter som polisen beslagtagit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in