2023-09-07, 23:16
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fick jag ett svar på om du delar åsikten om vithetsnormer och de rasistiska åsikterna teorierna som han och andra inom vänstern framför, som var frågan. Eller vad var det vad du svarade på? Att du inte sympatiserar med Tobias, säger inte, att du inte sympatiserar med teorierna, som jag även har visat tidigare, bygger på samma narrativ som nazisterna använde om judarna. Så jag känner mig nog lika ställd nu faktiskt och less. Så mycket tjafs för den här enkla frågan.
Herregud. I kontexten är det rätt jävla uppenbart att det var det jag menade.

Citat:
Överskattat, jo tjena. Det är väl jag som överskattat dig. Jag har aldrig bett någon lägga handen på bibeln. Jag förklarade att om man hade frågat dem, om de verkligen hade varit på månen, hade de sagt ja. Inte vägrat svara som dig, för då hade man faktiskt blivit misstänksam. Men det förstod du uppenbart inte.
Vad galna konspirationsteoretiker sysslar med är något annat, Jag har aldrig krävt att svära på någon bibel. Bara ett enkelt och ärligt svar hade räckt redan från början.
Som jag sa från början så var det för att illustrera hur jag uppfattar dig. "Öh, han vill inte svara på min fråga. Alltså måste han ha den här åsikten för jag saknar förmåga att föreställa mig någon annan anledning att vägra svara."
Citera
2023-09-07, 23:18
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vad svamlar plagiatören Alexandra Pascalidou om? Rasforskaren Tobias Hübinette har inte blivit kancellerad, utan har själv valt att sjukskriva sig. Jösses.

Det Alexandra skrivit är helt uppåt väggarna fel. De måste leva i någon fantasivärld där sk "antirasister" förföljs och inte tillåts vara "antirasister" (dvs för massinvandring och folkutbyte i Sverige). Och som du säger så är det Tobias själv som valt att bli sjuk. Bara det är makalöst.
Citera
2023-09-07, 23:22
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Är du efterbliven? C har ju trakasserat TH under lång tid och enbart gått kursen för att fortsätta med det och även tracka de andra kursdeltagarna varav hälften hoppat av pga det där jävla psykot. Vem fan skulle inte bli sönderstressad av ha en manisk nazist efter sig dagarna i ända?

Tobias gömmer sig och deltagarna hoppar av för att de vet att de inte kan stå för det Tobias lär ut offentligt. "Hej pappa! Jo idag lärde jag mig i skolan att du och alla andra svenskar är per automatik rasister på grund av er hudfärg! Tobias tycker ni borde dö allihopa och jag håller med".
Citera
2023-09-07, 23:25
Medlem
Tuors avatar
Den där vidriga AFA-apan borde ha blivit granskad för länge sedan.

Han hatar oss svenskar mer än någon annan på denna planet. Hur kan folk ens tycka att CP har gjort fel?

Tobias Hübinette förtjänar att bli trakasserad för evigt.
Citera
2023-09-07, 23:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Var precis på 22-nyheterna TV4.

Säga vad man vill om CP och hans verksamhet men han är bara 21 år och jag känner inte många i hans ålder som är så drivna och engagerade i sitt driv. Än så länge är allt lite taffligt men om 10 år kan han nog vara en känd röst i media-Sverige. På gott och ont beroende på vad man tycker om honom såklart.
Alla är vi barn i början.
Jag har också varit tafflig, nu är jag lite mindre tafflig.
Citera
2023-09-07, 23:26
Medlem
TeamAbruptos avatar
Nu har den regimtrogne journalisten Anders Lindberg uttryckt sitt stöd till vänsterextremisten Tobias.

"Om detta lyckas för att få tyst på en forskare så kommer fler att drabbas.

Detta hotar den akademiska friheten. Det borde ligga på utbildningsministerns bord.
"

https://twitter.com/anderslindberg/s...58941495091256

Notera nu noga hur de använder lögnen som vapen. De menar att Christian har tystat Tobias Hübinette, men vi får inte reda på hur. Hotade Christian Tobias, eller?

Nej. Tobias har valt att sjukskriva sig för att han inte tålde att Christian granskade vad som lärdes ut på Tobias' kurs om 'ras och vithet'. Det är där skon klämmer. Ingen har hotat en lärare på Karlstads Universitet, men de (journalister) vet att det är den här lögnen de kommer sälja till den breda massan - "Högerextremist fick lärare att sjukskriva sig".

Helt. Jävla. Makalöst.
Citera
2023-09-07, 23:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Fester
Utan att ta något som helst stöd för ”studenten” som jag inte vet något om.

”Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!”

Det åter ju som en hatisk och obalanserad människa, tänk om det hade gjort ett försök att publicera en artikel angående japanska krigsbrott under VK2 med titeln ”Den japanska krigsmakten i Kina, varför vissa gulingar förintande andra gulingar därför att vissa var gulare än andra”.

Det hade ju såklart varit helt omöjligt och det hade utan tvekan suttit ett antal personer med färgglatt hår och näspiercingar och förstört föreläsningen på alla tänkbara sätt. Hyckleriet är tydligt.

Tobias verkar lida av ett djupt trauma, kanske på grund av sin egen adoption och mindervärdeskomplex.
Han har gjort ett tv-program som heter "De ensamma!", som handlar om adopterade och hur de upplever det. Det visar att det inte alls är så enkelt som man vill framställa det, att växa upp och se annorlunda ut. Riktigt bra program faktiskt och som ger lite insikt och kanske visar att adoptioner från främmande länder, inte alls är lika lyckat som man vill framställa det. Finns väl många fosterbarn som hamnat snett och uppenbart även han.

Jag menar nog att det här med att hela tiden försöka bortse från etnicitet och hur det påverkar var man känner sig som hemma, är något man bortser helt utifrån de dogmer som gäller som sanningar idag, men egentligen inte har en grund i verkligheten. Man förkastar människan, dess biologi och medfödda känslor, som vanligt inom vänstern.
Citera
2023-09-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Rasisten och svenskhataren Tobias Hübinette har sjukskrivit sig från Karlstads universitet. Inte för att han har blivit sjuk utan för att en av studenterna är journalisten Christian Peterson.

"I onsdags gick ett mejl ut till flera anställda vid Karlstads universitet. Avsändare var Andreas Nyström, prefekt vid Institutionen för språk, litteratur och interkultur, som inledde:

Som många av er känner till har vi en komplicerad situation på kursen IKGA29 Interkultur: Ras och vithet i Sverige, där en högerkonservativ och nationalistisk nätprofil är student. Nätprofilen har valt att gå kursen för att – som han själv säger – granska den och även läraren (Tobias Hübinette). Målet är någon form av dokumentär/nätvideo om Tobias och om kursen. Nätprofilen är mycket aktiv i sociala medier där han skriver nedsättande om kursen, kursens studenter och om Tobias”."

Tobias håller inte fast vid "allas lika värde" utan blir så irriterad på att Christan ska gå hans kurs "ras och vithet". Han tål inte att bli granskad.

"I somras ansökte Tobias Hübinette om kontaktförbud gentemot Christian Peterson. I över ett års tid hade Peterson då, enligt Hübinette, bombarderat honom med sms och telefonsamtal.

Peterson har begärt ut forskarens mejl och publicerat dem på Twitter, samt skrivit en rad inlägg i sociala medier om Hübinette med återkommande anspelningar på forskarens asiatiska ursprung – emojis med sushi, buddhisttempel och uttryck som ”sensei Hübinette”. Peterson besökte även Karlstads universitet i våras för att leta efter Hübinette och filma med drönare på universitetsområdet.

Begäran om kontaktförbud avslogs i somras.

Nu har universitetsledningen vidtagit flera åtgärder. Tobias Hübinette är sedan ett par dagar sjukskriven, och har inte längre ansvar för kursen."

https://www.dn.se/sverige/avhopp-och...versitetskurs/

Det som är ironiskt är att det är pissfittan Niklas Orrenius som skrivit artikeln - "journalisten" som trakasserat äldre tanter för att de vågat kritisera massinvandringen och gjort hembesök och knackat på rutor - den journalisten blir alltså förvånad när någon begär ut offentliga handlingar.

https://twitter.com/AssarChristian/s...83518635835479

På twitter hävdar sensei Hübinette att det är Christian som förstört hans kurs.

"Intervjuad om att den högerradikale ”journalisten” Christian Peterson förföljer och är besatt vid mig samt att han har förstört en av mina kurser vid Karlstads universitet vilket har resulterat i att jag är sjukskriven och att studenter har hoppat av,"

https://twitter.com/TobiasHubinette/...73566294622677

Ska det verkligen vara så enkelt för en rasistisk lärare som Tobias Hübinette att sjukskriva sig när han får en student han inte tycker om - en student som är journalist? Jag tycker inte det är rimligt.

Jag kan inte läsa den där artikeln men det lilla av det man kan se så skriver han att Christian Peterson har varit med i NMR och nu går i skolan. Gör dom så med alla som har varit med i NMR? Är inte det uthängning och stalking av NMR medlemmar? Social mobbning av dn.se samt även dessa studenter som hoppat av. Vad är det för jävla trams? Det gör man ju bara för att såra någon socialt. Det är ganska grovt det. Och man gör det för någons åsikter? Har dom inte varit direkt berörda utav det utan bara är en åskådare till det så är det ett bottenbetyg ifrån dessa studenter. Med direkt berörd så menar jag att det är någon som hatar och hotar deras existens i någon form.

Jag tror att folk skulle behöva ge igen med samma mynt mot dessa vänstermänniskor i samma utsträckning som dom själva ägnar sig åt sådant. Dramaturgiskt gå därifrån så fort dom yppat sina åsikter. Gärna i stort antal också så att det märks lika tydligt.

Den där läraren borde även få sig en reprimand för sin sociala mobbning mot sina studenter.
Citera
2023-09-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Föga förvånande finns det gott om idioter här som försvarar idioten Peterson.

Oavsett vad man tycker om TH som person så beter man sig inte som CP gör; trakasserar, hånar, förlöjligar och balanserar på gränsen till vad som är lagligt bara för att man inte gillar en lärare. Det är inte okej någonstans att kartlägga andra studenter på kursen och hänga ut dem i sociala medier. Det är en sjuk hjärna som begär ut TH:s mail och raljerar över den i sociala medier.

Det är en sak att vilja granska hur en kurs genomförs, men det här är ju inget annat än trakasserier och hot om framtida sabotage. Ni som försvarar CP:s beteende, skulle ni själva bli utsatta för samma sak som de övriga studenterna som läser samma kurs: bli granskade och uthängda bara på grund av ett kursval?!

Konstruktiv kritik är en sak, men att bete sig som ett klappmongo som CP nu gör är bara idiotiskt.

Nu har jag kollat genom CPs Twitter och jag kan inte hitta något exempel på där han "hänger ut" kursdeltagare eller ens nämner någon.

Kom gärna med exempel på var han gör det. Jag kan inte se det i DNs artikel heller fastän de påstår det.
Citera
2023-09-07, 23:36
Medlem
Tuors avatar
Vänsterblivna visar för övrigt vilka mesar de är.
Om deras psyken är så här pass klena så har vi redan vunnit.

Om vi skulle börja använda oss av vänsterns metoder lite oftare så skulle vänstern uppenbarligen försvinna på en grisblink.

De är ju för fan mentala vrak hela bunten som knappt tål någonting
Senast redigerad av Tuor 2023-09-07 kl. 23:38.
Citera
2023-09-07, 23:39
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Det Alexandra skrivit är helt uppåt väggarna fel. De måste leva i någon fantasivärld där sk "antirasister" förföljs och inte tillåts vara "antirasister" (dvs för massinvandring och folkutbyte i Sverige). Och som du säger så är det Tobias själv som valt att bli sjuk. Bara det är makalöst.

Det är väl inte makalöst att det brunnit i rasiatens skalle? Han har troligtvis medicinerats sedan tonåren.
Citera
2023-09-07, 23:43
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vänsterblivna visar för övrigt vilka mesar de är.
Om deras psyken är så här pass klena så har vi redan vunnit.

Om vi skulle börja använda oss av vänsterns metoder lite oftare så skulle vänstern uppenbarligen försvinna på en grisblink.

De är ju för fan mentala vrak hela bunten som knappt tål någonting

Dessa personer vill leva i en bubbla. På twitter skryter de om sina blocklistor. De är fobiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in