2023-09-12, 19:48
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jo jag har sett en intervju med honom där han tillkännagav att han varit medlem i NMR, men att det var en kortvarig sejour och han inte delar deras åsikter längre.

Klart det finns en Förtalsombudsman om någon har påtagit sig ett sådant uppdrag.
Det finns inget sånt uppdrag. Han hara bara hittat på namnet själv. Om jag börjar kalla mig Flashbackombudsmannen så betyder inte det att det faktiskt finns ett sånt uppdrag, det betyder bara att någon random snubbe börjat kalla sig för det.
Citera
2023-09-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det är otvetydigt att studenter har hoppat av med hänvisning till CP:s beteende i sociala kanaler. Så sluta låtsas om att det kanske inte har hänt.

Personligen har jag en vän som är bekant med en studievägledare vid KaU som bekräftat avhoppen i samtal. Det räcker för mig.

Det är helt orimligt att belasta student A för att student B hoppar av om inte student A brutit mot universitetets eller landets lagar och regler. Fattar du vilken obehaglig mobbingkultur du ropar efter om ett antal studenter i maskopi med kursledaren med gemensam ideologi kan få en annan student avstängd på grund av fel åsikter. Allt baserat på några fjuttiga utspel på obskyra sociala medier som når ett fåtal.
Citera
2023-09-12, 20:41
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Håller med. Det är dagsatt titta på vetenskapen bakom kurser som ”Feministisk postkolonialism och kritiska rasstudier”.
Detta görs dagligen och stundligen. All vetenskaplig verksamhet granskas ständigt. Tycker du att den hittillsvarande granskningen av forskningen inom ett visst fält inte håller måttet är du välkommen att bidra, förutsatt att din kritik är underbyggd förstås. Det är så vetenskap fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Og den verifierade fakta som bygger idén om att vita människor, främst män, innehar en skuld mot andra och att de per definition är rasister bara genom sin ”vithet”.
Vem är det du tillskriver den här uppfattningen?
Citera
2023-09-12, 20:42
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Och detta är alltså utbildning. När han är där är han student och ska bete sig som så oavsett vad hans jobb är utanför.

På vilket vis har han inte betett sig?
Citera
2023-09-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Ditt intresse i att försvara denna nazist passerar mitt förstånd. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att du gillar honom och sympatiserar med hans åsikter. Christian är en nazist. Grejen med dagens nazister är att de ofta förnekar sin nazism eftersom de vet hur hatad deras ideologi är. Att kalla sig "nationalist" är mer safe, då kan du vara allt ifrån en truckförare som gillar SD till Hitler han själv.

"Tagit avstånd"
Kriminella tar avstånd från sin kriminalitet framför frivården. Sedan fortsätter brottsligheten så fort de lämnat anstalten.

En nazist och en kommunist.
De kan väl göra en podd ihop och snacka om sin ungdoms synder?
Fast Christer kommer nog att göra en blek figur där.
Citera
2023-09-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det finns inget sånt uppdrag. Han hara bara hittat på namnet själv. Om jag börjar kalla mig Flashbackombudsmannen så betyder inte det att det faktiskt finns ett sånt uppdrag, det betyder bara att någon random snubbe börjat kalla sig för det.

Nja, man kan ju starta ett företag som heter så. Eller en stiftelse, eller en popgrupp. Men visst, det är ingen offentlig institution. Men det är inte Greenpeace, Saab, Sushihörnan eller Abba heller men jag är rätt säker på att de finns.
Citera
2023-09-12, 20:52
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nja, man kan ju starta ett företag som heter så. Eller en stiftelse, eller en popgrupp. Men visst, det är ingen offentlig institution. Men det är inte Greenpeace, Saab, Sushihörnan eller Abba heller men jag är rätt säker på att de finns.
Det utger sig heller inte för att vara ombudsmän.
Citera
2023-09-12, 20:58
Medlem
Citat:
Det utger sig heller inte för att vara ombudsmän.

Nej men de finns vilket var frågan.

Mig veterligen inte en skyddad titel så cry me a river. Han kanske är en konstinstallation, eller enbart en liten irriterande fluga som inte flyger åt vänster vilket förstås irriterar dig. Du får nog stå ut med surrandet även om du påstår att det inte finns. Lite KBT kanske?

För övrigt har fackförbund ombudsmän och de är inte heller offentliga. Larma polisen!
Citera
2023-09-12, 21:12
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Nej men de finns vilket var frågan.

Mig veterligen inte en skyddad titel så cry me a river. Han kanske är en konstinstallation, eller enbart en liten irriterande fluga som inte flyger åt vänster vilket förstås irriterar dig. Du får nog stå ut med surrandet även om du påstår att det inte finns. Lite KBT kanske?

För övrigt har fackförbund ombudsmän och de är inte heller offentliga. Larma polisen!
Jag vet att det finns en kille som kallar sig för Förtalsombudsmannen. Min poäng var att han inte faktiskt är en ombudsman.

Du verkar ha lite svårt att förstå det, och på något sätt så vill du få det till att jag behöver terapi. Det är en väldigt underlig reaktion - kanske ditt eget psyke behöver studeras?
Citera
2023-09-12, 21:23
Medlem
Citat:
Jag vet att det finns en kille som kallar sig för Förtalsombudsmannen. Min poäng var att han inte faktiskt är en ombudsman.

Du verkar ha lite svårt att förstå det, och på något sätt så vill du få det till att jag behöver terapi. Det är en väldigt underlig reaktion - kanske ditt eget psyke behöver studeras?

Ja, rätt uppenbart att jag förstod din lama poäng eller hur? Jag skrev att det inte handlade om den offentliga titeln ombudsman men att den inte är skyddad så vem som helst kan kalla sig det.

Har du kollat så du inte har trasiga pixlar på skärmen? Du verkar missa delar av andras texter.
Citera
2023-09-12, 21:26
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ja, rätt uppenbart att jag förstod din lama poäng eller hur? Jag skrev att det inte handlade om den offentliga titeln ombudsman men att den inte är skyddad så vem som helst kan kalla sig det.

Har du kollat så du inte har trasiga pixlar på skärmen? Du verkar missa delar av andras texter.
När du skriver saker som "Om han är "nazist" kom då med bevis om att han är detta. Annars ägnar du dig bara åt rent förtal. Du k kan hamna hos förtalsombudsmannen om du inte passar dig," så låter det som att du tror att det är en faktisk institution.

Jag vet inte om du förstod att det inte var det redan innan eller om jag hjälpte dig att förstå det, men oavsett vilket så är det skönt att höra att du nu förstår det!
Citera
2023-09-12, 22:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Detta görs dagligen och stundligen. All vetenskaplig verksamhet granskas ständigt. Tycker du att den hittillsvarande granskningen av forskningen inom ett visst fält inte håller måttet är du välkommen att bidra, förutsatt att din kritik är underbyggd förstås. Det är så vetenskap fungerar.

Den där kursen i Karlstad är politik inte vetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in