2023-10-07, 21:26
Medlem
Lite udda match. MoDo riktigt bra i en period, och fick tillräckligt stort målövertag där för att kunna vinna.
I sista perioden är disciplinen som helt bortblåst, dock. I fem-mot-fem tvingar Frölunda oss till misstag, men när de får fyra minuter PP mitt i den pressen så händer verkligen ingenting framåt. Tror deras första skott under fyra minuter med en man mer var det som kom med två sekunder kvar, innan vi blev fulltaliga.

Men vi fick kriga till oss segern i sista perioden, helt klart.
Citera
2023-10-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Lite udda match. MoDo riktigt bra i en period, och fick tillräckligt stort målövertag där för att kunna vinna.
I sista perioden är disciplinen som helt bortblåst, dock. I fem-mot-fem tvingar Frölunda oss till misstag, men när de får fyra minuter PP mitt i den pressen så händer verkligen ingenting framåt. Tror deras första skott under fyra minuter med en man mer var det som kom med två sekunder kvar, innan vi blev fulltaliga.

Men vi fick kriga till oss segern i sista perioden, helt klart.

Jag trodde att det var kört efter första perioden men bra kämpat av Modo, speciellt efter att Vigneault fick kliva av efter en tuff tackling, det kändes som om vi knappt hade nått lag kvar.
Citera
2023-10-07, 22:11
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Emil Sylvegård får Gake för att han heter Sylvegård. Resten av de 9 spelarna på isen hamnade i utvisningsbåset. Några minuter senare, var 3 ZilverAIK spelare på Ågren, utan att det blev matchstraff. Men 3 poäng gör att Lakers lämnar bottenstriden tillfälligt.
Såg märkligt ut på repriserna. Även Petter i studion ifrågasatte. Åkte han ut för att han tappat mössan?
Citera
2023-10-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Såg märkligt ut på repriserna. Även Petter i studion ifrågasatte. Åkte han ut för att han tappat mössan?

Borde varit Granberg som åkte för han slängde sig över en spelare som inte har hjälm så han föll baklänges. Det borde kanske granskas eftersom det kan få katastrofala följder. Ingen vet varför han åkte, men jag gissar för att han stod upp för medspelare.
Hela situationen slutade med 9 spelare i utvisningsbåset + Sylvegård som fick lämna, samt att Lakers fick PP vilket också var lite udda, även om det kanske var för ZilverAIK började och hoppade på den minsta killen på isen, Noah Östlund.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-07 kl. 23:10.
Citera
2023-10-08, 05:22
Medlem
IceEyess avatar
Ser fram emot kvalspel till våren. Frågan är om det blir mot Oskarshamn eller HV71.

Anton Lander är för övrigt oerhört billig just nu. Platsar inte i laget.
Citera
2023-10-08, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Ser fram emot kvalspel till våren. Frågan är om det blir mot Oskarshamn eller HV71.

Anton Lander är för övrigt oerhört billig just nu. Platsar inte i laget.
Nu är jag inte med dig här! Anton spelade 18 min igår och hade en assist. När blev lagkapenen Lander petad menar du?
Citera
2023-10-08, 08:55
Medlem
SilverAIK får Filip Sandberg anmäld till DN för att han slår till domaren med sin klubba, från båset.
https://www.shl.se/article/dw9ealngi-403dd/view
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-08 kl. 08:58.
Citera
2023-10-08, 11:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Nu är jag inte med dig här! Anton spelade 18 min igår och hade en assist. När blev lagkapenen Lander petad menar du?
Blir nog Oskarsham som ryker. Får se om dom lyckas slå sitt förlustekord nu, var väl 16 eller 22 raka förluster blandat med tvåsiffriga torskar.
Citera
2023-10-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Blir nog Oskarsham som ryker. Får se om dom lyckas slå sitt förlustekord nu, var väl 16 eller 22 raka förluster blandat med tvåsiffriga torskar.

16 matcher utan 3 poäng, säsongen 20/21. Avslutades med en 6-1 vinst mot Brynäs. Trots det var 3 lag sämre än oss i serien när säsongen var slut, HV - Brynäs och LHC.

Säsongen 19/20 säsongen vi gick upp förlorade vi med 12-0 mot Färjestad.
Citera
2023-10-08, 11:30
Medlem
Carrocks avatar
Herregud vad stel Joel Lundqvist är i studion.
Citera
2023-10-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Herregud vad stel Joel Lundqvist är i studion.

Både han och Petter är så dåliga. Nu kan Lundqvist få lite tid, men vackert var det inte.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-08 kl. 12:33.
Citera
2023-10-08, 13:15
Medlem
Leksingens avatar
fbk vinner guld, bif går upp. Svensk hockey är kul och oförutsägbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in