2024-03-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det är det bästa som hänt att dom nu kör två hemma två borta hemma borta hemma. Så slipper lagen flyga fram och tillbska. Det är långa avstånd om det tex skulle bli Luleå mot Malmö i ett slutspel.
Fullständigt värdelöst.
Det var väl systrarna och deras kärringlag som låg på för detta.
Citera
2024-03-19, 10:07
Medlem
Då gick Luleå till kvartsfinal, ett lag som består av gnäll kärringar och filmare. Det är ta mig fan pinsamt att se dessa ramla så fort någon blåser på dom.
Citera
2024-03-19, 11:26
Medlem
jarhoiss avatar
Jag tycker att Luleå borde få spela alla sina slutspelsmatcher på hemmais eftersom där finns den mest engagerade och hockeykunniga publiken. Jag tror helt ärligt även motståndarna skulle uppskatta det. Kanske att klubbarna kan subventionera bortalagets supporterresor dit. Det borde vara värt att tas upp på nästa årsmöte för klubbarna
Citera
2024-03-19, 11:33
Medlem
CalzoneItalias avatar
Förstår inte stolpskotten som klagar på nya spelordningen i slutspelet. Det är ju helt underbart att kunna som supporter kunna boka två hemmamatcher på en och samma gång. Plus det sportsliga i att lagen slipper flyga fram och tillbaks. Jag själv drar till Karlstad på Lördag
Citera
2024-03-19, 13:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nä, seriöst, Steelclaw. Jag vet att Luleå var en hård nöt för Växjö i fjol. Håller det inte för omöjligt att ni får revansch i år.

Dock svårtippat rent allmänt. Känner nästan nån liten antydan till föraning om att Linköping skulle kunna chocka och skicka ut Skellefteå. FBK och VF bör väl gå vidare till semin, men varken Rögle eller Leksand ska underskattas.
Rögle lär få det svårt mot FBK över 7 matcher, likaså LIF, 1 seger mot Fusklunda i serien. Jag tror tyvärr att LIF får svårt att rå på Fusklunda i en så lång matchserie.
Citera
2024-03-19, 15:40
Medlem
CalzoneItalias avatar
Vem blir slutspelets stora utropstecken? Jag säger att det blir Liam Öhgren i Färjestad
Citera
2024-03-19, 16:08
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Vem blir slutspelets stora utropstecken? Jag säger att det blir Liam Öhgren i Färjestad
Ligger bra till, Groleau tror jag också kommer lysa rejält i ett slutspel.
Synd bara att Luleå slår ut Växjö så att han inte får en chans att "prata" med Cooper.
Citera
2024-03-19, 17:54
Medlem
Färjestad - Rögle 4-0/4-1
Växjö - Luleå 4-2
Skellefteå - Linköping 4-3
Frölunda - Leksand 4-3

dom som får lättast i kvarten är Förbundets BK och Växjö sedan dom andra två får det nog kämpigare. Men detta är mitt bet i alla fall.
Senast redigerad av pyssen87 2024-03-19 kl. 17:58.
Citera
2024-03-19, 18:32
Medlem
Färjestad - Rögle 4-0 Svepning.
Bästa mästaren - Luleå 4-0 Svepning
Skellefteå - Linköping 4-0 Svepning
Frölunda - Leksand 4-0 Svepning

Är omöjligt att sätta 4 rätt, så kör på svepning. Är alltid något lag som skräller.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-03-19 kl. 18:36.
Citera
2024-03-19, 21:53
Medlem
Citat:
Förstår inte stolpskotten som klagar på nya spelordningen i slutspelet. Det är ju helt underbart att kunna som supporter kunna boka två hemmamatcher på en och samma gång. Plus det sportsliga i att lagen slipper flyga fram och tillbaks. Jag själv drar till Karlstad på Lördag
Det finns inga fördelar med detta upplägg för klubbar, spelare eller supportrar.

Denna skit kom till för att systrarna Abbotts skit förening klagade på höga kostnader.
Citera
2024-03-20, 00:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Tycker inte heller det är något att klaga på.
Lika löjligt som att klaga på att det sämre laget börjar hemma i play-in. Jag hade iof inte haft något emot att det högre rankade laget börjar hemma med två hemmamatcher i play-in heller, det högre rankade laget ska ju vinna två matcher hemma mot ett sämre rankat lag och blir det en avgörande på bortais och torsk så betyder det att det högre rankade laget varken kan vinna hemma eller borta så ska man fan inte vidare heller. Men oavsett spelupplägg så ska det gnällas hos vissa utan en egentlig anledning..
Citera
2024-03-20, 08:19
Medlem
Har skrivit detta tidigare; Det är av miljömässiga skäl de gjort om spelordningen. Givetvis är det en del ekonomitänk i det också. Eftersom jag inte ids förklara det logiska igen om man tänker på miljö och ekonomi får försöka lista ut själva varför de ändrat spelordningen.

Vad jag själv tycker? Är lite av en ickefråga för mig. Blir säkert bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in