2024-04-10, 16:08
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysko-x
Verkar som både #17 och #14 är tillbaka i AIK för kvällens match. Ska Frölunda lyckas skaka liv i serien, eller rinner den ur deras händer ikväll?

Lär bli tajt, jämt och tufft, och lågoddsare på förlägning.
Ska man va modig och gissa 3-4 efter OT. Avgörande målskytt - en Johnsson. 8)

En måstematch för Frölunda
Citera
2024-04-10, 18:05
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Vilken match igår kväll! Inramningen va mäktig! När alla sjöng i hymen, tifot! Lite ståpäls fick man.

Våra PP mycket effektiv igår, skapade flera farliga chanser men pucken vill inte in. Ungtuppen Filip nära att ta en match till Växjö med sina två mål. Släng in pucken på mål i övertid och bra grejer händer!

Fina Bandyklubben!
Det var ju det enda också. Sen dog det ju helt. Vad är det med publiken där nere egentligen? Jävla medgångssupportrar. Ni gör er bästa säsong i SHL och vid 2-2 och fram till 3-2 så är det helt jävla dött. Man hörde ju Lakejerna mer än er.
Citera
2024-04-10, 18:17
Medlem
Suecokids avatar
Kan man se hockeyn gratis via nån fulstream? Isåfall vart?

Tack på förhand!
Citera
2024-04-10, 18:52
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Man hörde ju Lakejerna mer än er.

Jag var i arenan . Lakejerna hördes där ett par gånger.
Publikljudet är micat av Tv4. Innan satt Microfonpå plexit runt hela arenan.. Nu är det borttaget nedanför Rögleklacken.. Jag tror det beror på att man har ståplats Barn bakom det mplet.. det hördes gälla skrik o sånger från 10åriga pojkar... tror det ej uppskattades... Det ändrades efter nyår tror jag.
Vidare Publikljudet mattades i femte perioden förutom vid lägen.. Folk var trötta tror jag. Sen eufori vid avgörandet.

Mängden nya supportrar o inbjudna ökar vid slutspel då vissa VANLIGA säsongskort ej förnyas...vid slutspelet.

Tråkigt att Gaffeln e så negativ
Citera
2024-04-10, 19:31
Medlem
Nu är jag lite dåligt insatt i hockey, men har sett alla matcher mellan Växjö och Rögle. Hur kommer det sig att Rögle leder med 3-0 i matcher, fastän jag tycker att Växsjö haft mest övertag och puck? Det skiljer ju sig minst 10 skotts skillnad på mål mellan lagen inprincip varje match. Antagligen är det ju något jag missat eller inte förstår mig på haha.
Citera
2024-04-10, 19:33
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Nu är jag lite dåligt insatt i hockey, men har sett alla matcher mellan Växjö och Rögle. Hur kommer det sig att Rögle leder med 3-0 i matcher, fastän jag tycker att Växsjö haft mest övertag och puck? Det skiljer ju sig minst 10 skotts skillnad på mål mellan lagen inprincip varje match.

Växjö skjuter många skott från långt håll... Rögle skjuter fler skott nära mål...i inre slottet
Citera
2024-04-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Växjö skjuter många skott från långt håll... Rögle skjuter fler skott nära mål...i inre slottet

Det var lite så jag försökte argumentera när folk tyckte Rögle bara hade tur och Växjö hade mer skott på mål. Kan man inte skjuta in pucken i mål spelar det ingen roll hur många skott du har😁.
Citera
2024-04-10, 19:50
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Växjö-Rögle har varit tre täta matcher hittills där endast ett mål varit avgörande. Jag blir inte förvånad om turen vänder till Växjö och de vinner torsdagens match.
Vad dillar du om? Växjö totalt förnedrade i två raka nu. Får hämta hem fler spelare från allsvenskan om de ska ha en chans.
Citera
2024-04-10, 23:17
Medlem
1X2Helgarderas avatar
I matchtråden klagades det i flera inlägg på att Frölunda -Skellefteå var en avslagen historia. Verkar inte som stämningen går igenom TV-rutorna.
Så här beskriver Johan Rylander sin upplevelse på plats:

"Om kvartsfinalen mot Leksand var som ett kramigt barnkalas med Babblarna och Bumbibjörnarna så är det en helt annan stämning med Skellefteå på besök.
Det är mer som om Mad Max och Jason Bourne stämt träff med det härjade stridspittgänget i The Expendables.
Det tävlas, det smäller, det nyps, det slåss, det exploderar, det tacklas."
Citera
2024-04-11, 00:46
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Jag pudlar mitt förra inlägg. Johan fortsätter med följande, så ni som klagade på supportrarnas engagemang var tydligen inte helt fel ute:

"Att se Frölunda mot Leksand i kvarten var ungefär som att uppleva Sverige mot Kanada i JVM. Visst, det var kanske inte 3 000 leksingar i Scandinavium – men en bra bit över 1 000. Och på läktaren kokade det verkligen.
Det var stämning utan dess like – och en fest värd att minnas.
När Skellefteå AIK kommer på besök är det så kyligt i arenan att du till och med känner värmen från elden i introt som flammar upp mot läktarna.
Och Frölundas supportrar har alldeles för enformiga ramsor för att få i gång arenan – och allt försvinner liksom i ett monotont trummande"
Citera
2024-04-11, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
I matchtråden klagades det i flera inlägg på att Frölunda -Skellefteå var en avslagen historia. Verkar inte som stämningen går igenom TV-rutorna.
Så här beskriver Johan Rylander sin upplevelse på plats:

"Om kvartsfinalen mot Leksand var som ett kramigt barnkalas med Babblarna och Bumbibjörnarna så är det en helt annan stämning med Skellefteå på besök.
Det är mer som om Mad Max och Jason Bourne stämt träff med det härjade stridspittgänget i The Expendables.
Det tävlas, det smäller, det nyps, det slåss, det exploderar, det tacklas."

Johan Rylander han är Frölunda supporter framför journalist, grovt enögd när det kommer till att skriva om Frölunda.
Citera
2024-04-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Johan Rylander han är Frölunda supporter framför journalist, grovt enögd när det kommer till att skriva om Frölunda.

Då passar det väl bra att citera honom på det här forumet där det kryllar av enögda inlägg .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in