2024-03-28, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexta2
Vilken skymf, förolämpning.
Kommer stenhårt klappa för Rögle i den serien.

Köpeslaget khl klubben häxjö är en skam för Svenk hockey.
Ungefär som du är som ambassadör för din förening då!
Citera
2024-03-28, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Ungefär som du är som ambassadör för din förening då!

Fattar inte vad du menar, kan hända jag är korkad.
I mitt hockeyhjärta finns bara en riktig genuin klubb och det är inte Rögle eller Färjestad för den delen, men jag genuint hatar khl klubben häxjö.
Citera
2024-03-28, 08:09
Medlem
Citat:
Fattar inte vad du menar, kan hända jag är korkad.
I mitt hockeyhjärta finns bara en riktig genuin klubb och det är inte Rögle eller Färjestad för den delen, men jag genuint hatar khl klubben häxjö.
Håll dig borta då om du inte har något intresse av klubbarna.
Haters och losers som sprider dynga klarar sig tråden utan!
Citera
2024-03-28, 08:10
Medlem
Citat:
Inte skrivit inlägg men åsikten om vem som blir Sveriges bästa hockeylag, ja definitivt.

Ett slutspel ska vara mellan dom fyra främsta och inte med mer än halva serien. Det är uteslutande kommersiella intressen som driver detta slutspelsvansinne som nu är.
Kan man inte vinna mot ett lag som kommit nia är man inte bäst så där håller jag med dig. Summa summarum är att Färjestad inte är Sveriges bästa lag. Det du skriver är naturligtvis skitsnack och kommer från en dålig förlorare. Färjestad drabbades av samma hybris som rögle gjorde när dom vann serien och chl 21/22. Istället för att vara ödmjuka fick dom hybris, sen gick det som det gick
Citera
2024-03-28, 08:18
Medlem
Bastardos avatar
Citat:

Har du någonsin hört uttrycket ”kasta inte sten i glashus”, plastklappa?
Citera
2024-03-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Kan man inte vinna mot ett lag som kommit nia är man inte bäst så där håller jag med dig. Summa summarum är att Färjestad inte är Sveriges bästa lag. Det du skriver är naturligtvis skitsnack och kommer från en dålig förlorare. Färjestad drabbades av samma hybris som rögle gjorde när dom vann serien och chl 21/22. Istället för att vara ödmjuka fick dom hybris, sen gick det som det gick

Varför inte spela en svenska cupen i hockey där alla lag kan delta och vinnaren är den mästare på riktigt.
Skarpnäcks oldboys kan ju skramla till och slå ut skit lag som jögle i en match.

Förstår att lag som slutar fyra från slutet i serien måste försöka låta på något vis, men det kommer inte bli final i år heller.
Citera
2024-03-28, 08:36
Medlem
Citat:

Har du ramla i dyng bassängen skånebonde.

Jag har intresse för en riktig hockeyklubb.

Klart som fan att jag håller på alla lag som spelar mot häxjö men det i säg innebär ju inte att jag brinner för den klubben i andra sammanhang.
Citera
2024-03-28, 08:40
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Jag spekulerar fritt nu och misstänker att man ändrade reglerna för att förhindra att målvakten skulle flytta på målburen avsiktligt.

I det här fallet såg det väldigt oavsiktligt ut. Så jag kallar det oturligt.

Lite som en oavsiktlig puck out.

Från IIHF regler 2023/2024

Fick man höra någon förklaring i sändningen? Min tolkning även med existerande regler är att det målet inte borde godkänts.
Citera
2024-03-28, 08:45
Medlem
Man fick en förklaring, ja!

Det man kollade på är vart stolpen var nedborrad och om pucken hade varit inne. Helt korrekt dömt. Dock konstigt avgörande, helt klart.

Lulä gjorde sin bästa match igår och borde norpat oss på en match i alla fall. Sett till de tre första är det inget snack egentligen, även om de är med rent målmässigt.

Möglet kommer bli en annan utmaning. De är vassa på give and go, här gäller det för VLH att vara påkopplade. Annars slutar det som det gjorde för FBK...
Citera
2024-03-28, 09:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Bästa publiken redan under Covid-reglerna. Fan vilket liv de skapade på så få - utvalda såklart - åskådare.

Nu: Minsta arenan men det märks inte.

Førslag: Ta med ett eget guldtifo till Jkpg, eget band som spelar HV-visan och hissa Bjørn Melins trøja. Skapa liv där Liv har varit.

https://youtu.be/UQSC255K-pc?si=Jr0SNxpNNBwB6RDc
https://hockeynews.se/nyheter/bjorn-melin-atervander-till-hv
Vår publik är ofta bäst, men det var nåt i särklass i förrgår. Det var skittrist att inte vara där. Sånt är livet.

Riktig hockeykultur i Oskarshamn. Tifo är sannerligen inte min kopp te, fast varför inte på bortaplan.

Nu hoppas jag på att delar av HV-publiken börjar lämna arenan i tredje i morgon. Det var en höjdpunkt av flera i första matchen.
Citera
2024-03-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
Man fick en förklaring, ja!

Det man kollade på är vart stolpen var nedborrad och om pucken hade varit inne. Helt korrekt dömt. Dock konstigt avgörande, helt klart.

Lulä gjorde sin bästa match igår och borde norpat oss på en match i alla fall. Sett till de tre första är det inget snack egentligen, även om de är med rent målmässigt.

Möglet kommer bli en annan utmaning. De är vassa på give and go, här gäller det för VLH att vara påkopplade. Annars slutar det som det gjorde för FBK...

Glöm inte Lakers kommer bli en annan utmaning för Rögle också, med ett lag som håller i pucken, istället för att kasta bort den. Färjestad och Mitell har endast en game plan, och var helt oförmögen att få till en förändring.
Mitell är överskattad, och guldet han tog var mer tillfälligheter, med en dyr trupp som fick till det under några veckor. Nu är det Rögle som flaxar till på liknande sätt, men skillnaden nu är att Lakers inte saknar stora delar av sin backbesättningen.

Lillebror-71 mot TKO Oskarshamn, där Oskarshamn går på knock. Jönköping Södra trillade ur, och nu är det kanske Hv71 som står på tur att skämma ut Jönköping. Matchen kommer bli ett nöje, att följa.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-03-28 kl. 10:16.
Citera
2024-03-28, 10:28
Medlem
Citat:
Varför inte spela en svenska cupen i hockey där alla lag kan delta och vinnaren är den mästare på riktigt.
Skarpnäcks oldboys kan ju skramla till och slå ut skit lag som jögle i en match.

Förstår att lag som slutar fyra från slutet i serien måste försöka låta på något vis, men det kommer inte bli final i år heller.
Men om det nu stämmer som du säger att det viktigaste är att vinna serien, varför ser man inga glädjescener efter att lag vunnit serien? Varför firade ni inte laget på torget i Karlstad efter seriesegern? Varför säger nästan alla spelare och tränare att det är nu det börjar när slutspelet börjar spelas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in