Citat:
Ursprungligen postat av
vanartad
Det finns ingen statistik ner bruten på svenskar, tyskar invandrade, tyskar, då man INTE vet hur stor andelen som befinner svenskar, tyskar,… ser ut.
Du verkar inte begripa hur man utför statistik, du verkar ej heller begripa vad som inte är möjligt att göra trots att det skulle kunna vara önskvärt.
Enda sättet för att avgöra huruvida svenska bilister är mer olycksbenägna är att man i varje tidsenhet känner till exakt hur många svenska, tyska förare det finns inom viss radie under vissa väderförhållande, samt vilka fordon de kör, hur pass gamla dessa är, …
Din statistik säger inte ett skit om frågeställningen, ej heller säger dina anekdotiska erfarenhet något om hur det ser ut.
Eftersom du inte verkar begripa ens grundläggande förutsättningar för statistik, som jag dessutom har en jävligt stor erfarenhet av efter flera år inom universitetsvärlden, så kommer jag hädanefter inte besvara fler av dina obildade utläggningar.
Se för fan till att gå ut och ta en promenad.
Vänligen lägg ner och fortsätt köra buss. Du är säker betydligt bättre buss förare än mig.
Så då det inte finns statistik som styrker det du tror och påstår, så kanske du inte skulle tro och påstå som du gör….
Jag har statistik för att det sker fler olyckor och dödas fler på tyska vägar i Tyskland än det gör i Sverige. Det styrker ju inte direkt att vare sig tyska vägar eller tyska förare generellt sett skulle vara bättre än i Sverige…
Så jag har tyvärr för dig, torrt på mina fötter.
Och ja, jag har alla behörigheter sen en massa år, så buss får jag köra. Samt att jag kört en hel del på bana i synnerligen högt tempo och farter, vinter som sommar.
Jag har under en massa år och tusentals mil kors och tvärs genom Tyskland stött på ungefär lika mycket stollar i trafiken som jag gör här hemma. Men visst, gemene tysk må vara lite mer vana vid lite högre hastigheter på vissa vägar än gemene svensk är här hemma. Men skillnaderna är närmast försumbara. De är bara människor de med, tyskarna, bakom ratten, och gör samma fel etc och kan ha samma dåliga attityder som svenskar kan ha bakom ratten.
Vet inte hur många gånger det kommit stollar bakifrån i hög fart på Autobahn och börjat tokblinka att man ska försvinna ur vlbsterfiken, de verkar som de tror de äger den… Men har jag redan hunnit påbörja omkörning av en eller flera tradare, som ligger tätt, och kanske ligger i kö med andra för att passera dess, så får fan stollen bakom snällt vänta på son tur och anpassa sig till situationen. Ja eller andra kan ju inte bara gå upp i rök….
Nu skulle det inte alls förvåna mig om du kommer att påstå att jag då skulle vara idioten som inte flyttar mig. Men se, denna sak har jag dryftat mer än en gonggong med tyska poliser på Autobahn, och de säger att jag har rätt i en sådan situation, och den som kommer bakifrån och hetsar är den som gör fel.