Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Det fanns ju två lag i pot 1 som inte kunde få Man City från pot 3, och två lag i pot 2 som inte kunde få Inter från pot 3. Alla de måste få någon av Wien, Köge, Leuven och Servette. Så ett lag från ett land som bara har ett lag med hade alltså större risk att dras mot någon av City/Inter, då man inte har några villkor som måste uppfyllas.
Men som sagt, det blir kul matcher! Häcken kommer inte vika ner sig utan en fight.
Fan, det var jag ju inte tänkt på. Det ger ju lag som kvalar för högt rankade länder en ganska stor fördel. Nåja, det gör det väl lättare för dem att tjäna ihop lite fler rankingpoäng som redan borde vara där. Efter ett tag av numera två Europatävlingar borde saker balanseras ut. Men så länge det finns många bra lag i Europa utan intjänade poäng kommer vi få dessa matcher och då gynnas ju lagen från storländerna. Uppstickare kommer i princip alltid få en svårare väg till slutspel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Håller med. St Pölten var förra årets stryklag i Champions League men det är en annan nivå. De tar sig ofta dit och har mycket erfarenhet av Europa som sagt. Jag tror helt klart att Malmö kan vinna men det är inget amatörlag som de bara kan köra över.
Tycker att Hammarby är en ganska klar favorit mot Rangers, lite svårt att bedöma nivån. Skotska ligan generellt känns inte som jättehög nivå? Senaste resultat för Rangers i CL-kvalet var förlusten med 2-1 mot Ajax då man slogs ut. Blir kul matcher! Kul att åka till Glasgow.
Jag tror också att Hammarby har goda chanser till att gå vidare. Skottland är rankat 17 enligt UEFA, under Island och Turkiet. Och det är ju länder svenska lag bara ska ta. Men vem vet. För några år sedan tog de Benefica till förlängning i CL-kvalet, om det ger något.
Malmö får det lite svårare tror jag. Absolut inte omöjligt, 50-50.