2023-09-06, 10:58
Medlem
EA Sports FC is just around the corner, and we finally have a LOT of information about the game. EA is moving on from the FIFA name and is about to usher in a new era of football gaming with EA Sports FC 24. Deep Dives and Pitch Notes have shown fans across the world an insight into Ultimate Team, Clubs, Career Mode, and EA FC 24 gameplay!

The famed football gaming developer giant has promised: "over 19k licensed players, 700 teams and 30 leagues play in EA Sports FC" and we now finally have our first glimpse at the brand-new innovations coming to the game.

TABLE OF CONTENTS
With that in mind, check below for everything you need to know about this brand-new game.

Release date

The official release date for EA FC has been set as 29 September 2023.

That's not all, though; if you grab the Ultimate Edition before 22 August, you will receive SEVEN DAYS of EA early access!

EA Sports FC logo
click to enlarge

+ 15
NEW GAME SAME TIME - EA Sports FC is expected to release in September.

EA FC 24 price: How much does EA FC 24 cost? Well, the Standard Edition comes in at £59.99=782 SEK on PC and £69.99=935 SEK on console while the Ultimate Edition is £89.99=1256 SEK on PC and £99.99=1395 SEK on console.

While there are many benefits to pre-ordering EA FC 24 allowing players to get a head start in Ultimate Team. You can also try before you buy with a 10-hour trial on FC 24 that will go live for EA Play members.

https://realsport101.com/ea-sports-f...m-career-mode/

OBS ‼️ VIKTIGT ATT SKILJA PÅ ÄR ATT DETTA ÄR EN TRÅD DÄR MAN KAN DISKUTERA ALLT SOM HAR MED SPELET ATT GÖRA, DVS ALLA OLIKA SLAGS GAMEMODES OCH INTE ENBART ULTIMATE TEAM ‼️

Vad tror vi då? Ska släppas exakt den 29:e september vilket är om 23 dagar. Alltså blir det fredagen om cirkus 3 veckor! Jag är jävligt taggad asså även fast man varenda år säger något i denna stil ”FIFA är ett jävla skitspel, kommer aldrig köpa nästkommande spel!!!”. Men innerst inne så vet man att det aldrig kommer ske. Började lira FIFA när jag kanske var runt 4 år men det har flugit en hel del kontroller och fått slängas några bord genom alla dessa åren. Men vafan? Bara för det så slutar man inte grinda så det är nu hajpen börjar, vilken edition kör ni på? Kommer ni köpa det? Om/inte, motivera varför! Jag har sjukt stora förväntningar på EA SPORTS FC 24 men har faktiskt inte bestämt mig vilken editon jag ska slå till på. Men det slog mig nyss att det börjar närma sig release. Har för mig att jag även hört att 2K som gör basketspelet ska börja göra FIFA efter detta spel men tror att jag hörde det under FIFA 23 ”eran” men det vettefan asså? Känns tveksamt. Låt fan inte detta spel bli en flopp. Kära FIFA-bröder/systrar hypen börjar redan nu!
Senast redigerad av IFuckedMyStepmom 2023-09-06 kl. 11:02.
Citera
2023-10-03, 17:26
Moderator
memymos avatar
Återställer tråden då jag var för snabb på knapparna.

Papperskorgen --> Dator- och konsolspel
/Moderator
Citera
2023-12-10, 10:27
Medlem
Går fc 24 att spela på Xbox one? På deras hemsida ser det ut som det men det är inte helt tydligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in