Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Att vi kallar ADD för ADHD gör oss med ADD verkligen en otjänst. ADHD-are syns. ADD-are smälter in i väggen.
Jo, startade också saker som ung. Mitt liv är fullt av oavslutade saker. Nu orkar jag inte ens starta men kanske det lite också är att jag fattar att det inte blir klart.
Jag håller med. Även min kusin fick sin diagnos i samband med att jag ”kom ut ur garderoben”. Eller vad ska vi kalla det, köket?
Han är ju snubbe, har ADD och har varit en dagdrömmare, lite dum och trög, inte lyssnat för han varit försjunken i sin egna värld. För snäll, så folk kan utnyttja honom.
Kvinnor med ADD är nog inte lika ”off”. Kanske mer brist på energi, men inte tröga dagdrömmare. Tror ni kämpar väldigt hårt mot er diagnos. Ingen i er omgivning anar att ni har det, för ni verkar så intelligenta, duktiga och försiktiga. Och ni kämpar nog för att framstå som det också, och till slut blir det för mycket och ni går ni in i väggen.
Min hjärna går på högvarv och jag är ganska snabbtänkt och egentligen ganska skarp. Så folk tycker mest att jag är rolig när jag säger eller gör saker. Det är väl det jag är mest kreativ i nu.
Var du också väldigt kreativ som ung? Duktig på att rita osv? Jag hade gärna tagit upp min hobby som är att sy igen.