2024-03-04, 20:23
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Oj, ser du pupillerna? Tyckte mest hon blundade och att det verkligen inte gick att se ögonen. Vilken olika uppfattning man kan ha och se olika saker.

Om du sätter på glasögonen, höjer ljusstyrkan och kollar in storien igen så ser du det tydligt när F tom pausar videon i slutet.
Citera
2024-03-04, 20:24
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Det är typ det enda man ser? Speciellt när hon har en ljus ögonfärg men nu ser ut som hon klivit rakt ut från ett skogsrave…

Hahah jaa exakt, jag får också skogsrevjs vibbar. Enda skillnaden mellan F och en hel fest är att Fanni dansar ensam 😅
Citera
2024-03-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Om du sätter på glasögonen, höjer ljusstyrkan och kollar in storien igen så ser du det tydligt när F tom pausar videon i slutet.
Jag har gjort exakt detta (redan innan och flera gånger) och ser inte det heller. Men vill man tillräckligt mycket att det ska vara så då kanske man till slut ser det man vill ska vara sant.

Tycker inte heller att F tittar tillräckligt mycket för att man faktiskt kunna se det du ser.
Senast redigerad av Visselpipansresa01 2024-03-04 kl. 20:32.
Citera
2024-03-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Det är typ det enda man ser? Speciellt när hon har en ljus ögonfärg men nu ser ut som hon klivit rakt ut från ett skogsrave…

Ja jag gick in och kollade och jag såg det också.. Det syns tydligt när man har så ljusa ögon. Visste inte innan att man kan få stora pupiller när man är manisk men det är ju logiskt eftersom serotonin påverkar pupillerna.

Vet någon hur man brukar göra under graviditet om man är bipolär? Tror jag läste om någon här som tog mediciner även under graviditeten.
Kan inte vara jättebra att vara omedicinerad och utan någon behandling alls? Graviditet är ju redan ganska psykiskt påfrestande med alla hormoner
Citera
2024-03-04, 20:38
Medlem
Jag skrev i mitt inlägg att jag oroade mig för att F är manisk. Anledningen är att hon är bipolär och har gått från att ligga under täcket varje dag och bara vara ledsen och "vila" till att dansa runt i skogen med ett stort leende på läpparna. De erfarenheter jag har av mitt ex som är bipolär är att när det svänger så otroligt kraftigt så har det övergått till ett maniskt tillstånd.

Hon har ju tidigare inte klarat av minsta motgång utan att "gräva ner sig" och detta med Linux måste väl ändå ses som något de flesta människor hade mått väldigt över? Men är man manisk så finns det liksom ingenting som kan dra ner en.
Citera
2024-03-04, 20:41
Medlem
Vet inte om HT hört om det här med rekommendationerna kring noll skärmtid för barn under två år.. självklart tycker jag inte att man strikt kan hålla det, vi har på TVn här hemma medans sonen leker och han ibland sneglar.. men att hon sitter med en sån liten bebis framför TVn för att HT vill glo på youtube, känns riktigt illa… och inte hade jag heller satt mitt barn framför TVn såhär sent på kvällen inför natten?? ALLA vet väl att ljuset påverkar?…..
Citera
2024-03-04, 20:52
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visselpipansresa01
Jag har gjort exakt detta (redan innan och flera gånger) och ser inte det heller. Men vill man tillräckligt mycket att det ska vara så då kanske man till slut ser det man vill ska vara sant.

Tycker inte heller att F tittar tillräckligt mycket för att man faktiskt kunna se det du ser.

Nu är vi ju ett helt gäng som sett samma sak under denna storie så kanske dags att gå till.. Specsavers 🫶
Citera
2024-03-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penya
Jag skrev i mitt inlägg att jag oroade mig för att F är manisk. Anledningen är att hon är bipolär och har gått från att ligga under täcket varje dag och bara vara ledsen och "vila" till att dansa runt i skogen med ett stort leende på läpparna. De erfarenheter jag har av mitt ex som är bipolär är att när det svänger så otroligt kraftigt så har det övergått till ett maniskt tillstånd.

Hon har ju tidigare inte klarat av minsta motgång utan att "gräva ner sig" och detta med Linux måste väl ändå ses som något de flesta människor hade mått väldigt över? Men är man manisk så finns det liksom ingenting som kan dra ner en.

Det finns väl bipolär diagnos utan manier? ”Bara” depressioner? Hon kanske helt enkelt mår bra. Bipolär är ofta en skräpdiagnos som används när läkaren inte vet vad h*n ska hitta på. Influensers gör väl ständigt lite udda saker för content. Att spela in en story i skogen där man snurrar runt lite är inte konstigt. Är väl helt fantastiskt otroligt bra att hon uttrycker att hon mår bra.

Stora pupiller kan man också få av att man precis har blundat, som hon gör precis innan. Och av endorfiner.
Citera
2024-03-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nu är vi ju ett helt gäng som sett samma sak under denna storie så kanske dags att gå till.. Specsavers 🫶

Så ni som verkligen alltid vill hitta fel ska ha rätt?
Citera
2024-03-04, 20:57
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Ja jag gick in och kollade och jag såg det också.. Det syns tydligt när man har så ljusa ögon. Visste inte innan att man kan få stora pupiller när man är manisk men det är ju logiskt eftersom serotonin påverkar pupillerna.

Vet någon hur man brukar göra under graviditet om man är bipolär? Tror jag läste om någon här som tog mediciner även under graviditeten.
Kan inte vara jättebra att vara omedicinerad och utan någon behandling alls? Graviditet är ju redan ganska psykiskt påfrestande med alla hormoner

Nu var ju Fanni omedicinerad redan innan men de som gått länge på stämningsstabiliserande brukar ev behöva justera sin dos och följs upp av specmödravården. Ev byta medicin men det ska man helst undvika.

Just pga den hormonella påverkan som sker under en grav så är det extra viktigt att ha sjukdomen under kontroll.

Sen kanske inte Fanni är i riskzoonen för att ställa till det allt för mycket under sina maniska perioder men det är inte bra för fostret när man slutar äta, sova och får ett dåligt konsekvenstänkande (vilket går hand i hand med en mani).
Citera
2024-03-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Det finns väl bipolär diagnos utan manier? ”Bara” depressioner? Hon kanske helt enkelt mår bra. Bipolär är ofta en skräpdiagnos som används när läkaren inte vet vad h*n ska hitta på. Influensers gör väl ständigt lite udda saker för content. Att spela in en story i skogen där man snurrar runt lite är inte konstigt. Är väl helt fantastiskt otroligt bra att hon uttrycker att hon mår bra.

Stora pupiller kan man också få av att man precis har blundat, som hon gör precis innan. Och av endorfiner.
Förmodligen förväxlar personer hennes diagnos med typ 1, hon har själv skrivit att hon blivit diagnostiserad med typ 2 som precis som du skriver är utan maniska episoder (detta är skillnaden mellan dessa två). Hon har också nämnt att hon aldrig blivit riktigt utredd utan att hon fick diagnosen pga att en annan anhörig hade diagnosen.

Så rent krasst är det ju inte utrett.
Citera
2024-03-04, 21:00
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linneflickan
Vet inte om HT hört om det här med rekommendationerna kring noll skärmtid för barn under två år.. självklart tycker jag inte att man strikt kan hålla det, vi har på TVn här hemma medans sonen leker och han ibland sneglar.. men att hon sitter med en sån liten bebis framför TVn för att HT vill glo på youtube, känns riktigt illa… och inte hade jag heller satt mitt barn framför TVn såhär sent på kvällen inför natten?? ALLA vet väl att ljuset påverkar?…..

Jag tänkte samma sak, är helt övertygad om att Lars inte är det minsta intresserad av Youtube, det går för snabbt och ställer bara till det i ett trött bebishuvud.

Men detta är typiskt Hanna, det hon tycker om tror hon Lars tycker om.
För skam den som skulle släppa tvn en stund och ge Lars närhet,kärlek och lugn i ett mörkt rum..

Är det såå jobbigt så ta med mobilen och kolla youtube Hanna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in