2024-02-01, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Allt fanni gör är väl en ren och skär överdrift? Fortsätter det så här resten av graviditeten kommer hon bli inlagd på psyket innan hon ens nått halvvägs.
Psykoser och förlossningsdepression är nästan ett faktum så som hon beter sig.

Hur i hela friden tror hon att det blir lättare sen? Graviditet, förlossning eller ett barns första år är liksom jobb och slit, man kan inte bara lägga sig under en filt när det blir lite kämpigt?
Hur ska hon orka va gravid? Hur ska hon orka en förlossning? Sömnlösa nätter första tiden?
Kan nån hjälpa henne?
Hon måste söka hjälp för detta. Det kommer inte att bli lättare sedan snarare tvärtom.
Citera
2024-02-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Tror inte att hennes beteende är en överdrift. Hon skulle ha en viss siffra och detta ger henne ångest💖Hon har själv skrivit att hon försöker kontrollera en okontrollerbar situation. Känner igen hennes beteende.

Hon kommer hålla på hela graviditeten och i värsta fall när barnet är fött med om hon inte får hjälp, hänga upp sig på olika saker och bete sig maniskt för att hålla ångesten i schack. Köper hon en doppler kommer hon lyssna hela tiden som ni skriver. Barnmorskan borde ju reagera. Men det finns säkert dom som inte är så bra på att läsa människor och tror att det är vanlig oro pga tidigare missfall.

Jag är själv barnmorska, och tycker barnmorskan här har gjort fel i att tillåta upprepande HcG-kontroller. Har väldigt svårt att se den medicinska poängen med det, även om jag visserligen inte jobbar inom mödravården så är inte insatt på detaljnivå i vad som avgör behovet av HcG-kontroll.

Nej, här gäller att bevara det normala normalt, lyssna och vara lugn och trygg, ja en trygg hamn i stormen för Fanni. Och man är inte en trygg hamn om man går med på maniskt testande, då är det som att man visar att det på nån nivå finns fog för oro. Och framförallt att alla tester, ultraljud, doppler etc, visar ju bara en ögonblicksbild.
Citera
2024-02-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partiell
Jag personligen tror inte att Fanni överdriver alls, jag tror att hon är precis så orolig som hon beskriver. Att hon hanterar oron på ett dåligt sätt är en annan sak, men jag tror att hon är så orolig som det framstår som.

Tror jag också. Det kommer bli extremt tuffa nio månader för henne om hon fortsätter såhär. Hon måste få hjälp att hantera sin oro
Citera
2024-02-01, 17:35
Medlem
Kan vi inte prata lite Johanna Bladh, förutom HT och Fanni så är hon en av de mest irriterande på Instagram, hon rider på en våg av andras kamp med feminismen och är så tråkig och förutsägbar att jag mår illa. Hon tar varje tillfälle i akt för att få visa sina tittar med sin unge hängandes i brösten. Liksom vem bryr sig?!? Måste allt vara på Instagram och speciellt tittarna i vädret för att visa att hon minsann är kvinna som ammar, vem har inte gjort det? (ok, finns enstaka som inte vill eller kan men snälla JB, du är inte unik på något sätt
Citera
2024-02-01, 18:02
Medlem
Dubbelpost
Senast redigerad av Krypmyr 2024-02-01 kl. 18:04.
Citera
2024-02-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011
Kan vi inte prata lite Johanna Bladh, förutom HT och Fanni så är hon en av de mest irriterande på Instagram, hon rider på en våg av andras kamp med feminismen och är så tråkig och förutsägbar att jag mår illa. Hon tar varje tillfälle i akt för att få visa sina tittar med sin unge hängandes i brösten. Liksom vem bryr sig?!? Måste allt vara på Instagram och speciellt tittarna i vädret för att visa att hon minsann är kvinna som ammar, vem har inte gjort det? (ok, finns enstaka som inte vill eller kan men snälla JB, du är inte unik på något sätt
Håller med om allt ovan men om vi ska få ha kvar tråden som den är nu så är detta enbart tråd för ivf influensers. Johanna bladh har en egen tråd.

Ledsen att va en party pooper men jag orkar inte att moderator delar upp alla ivf influensers i egna trådar. Bättre att hålla oss i en tråd då det tydligen inte går att ändra namn på denna.
Edit:
(FB) Skvaller om influencern/feministen Johanna Bladh
Senast redigerad av Krypmyr 2024-02-01 kl. 18:06.
Citera
2024-02-01, 18:06
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011

Hon slår verkligen in öppna dörrar, men tycker mer hon kan klumpas ihop med Linnea Claeson och mitt nya hatobjekt nr 1 Caroline Svelid (Prickenrosa), än Hanna och Fanni.

Jag blir INTE provocerad av folk som drar fram bröstet och ammar sina SPÄDBARN. Jag har själv ammat mina barn överallt, men när barnen blir lite äldre och man introducerar mat, behöver de inte amma lika ofta och de äter dessutom mycket mer effektivt när de väl äter, 5-10 min. Jag köper inte för 5 öre att det var nödvändigt att amma i Nyhetsmorgon när hennes stackars dotter jollrade lite, precis som jag inte köper det akuta amningsbehovet på ICA. Hennes barn är väl minst 1,5 år?
Citera
2024-02-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Jag är själv barnmorska, och tycker barnmorskan här har gjort fel i att tillåta upprepande HcG-kontroller. Har väldigt svårt att se den medicinska poängen med det, även om jag visserligen inte jobbar inom mödravården så är inte insatt på detaljnivå i vad som avgör behovet av HcG-kontroll.

Nej, här gäller att bevara det normala normalt, lyssna och vara lugn och trygg, ja en trygg hamn i stormen för Fanni. Och man är inte en trygg hamn om man går med på maniskt testande, då är det som att man visar att det på nån nivå finns fog för oro. Och framförallt att alla tester, ultraljud, doppler etc, visar ju bara en ögonblicksbild.

Intressant att höra från dig.
Nej faktiskt förvånad att barnmorskan låter henne ta alla dessa tester, det är möjligt att dom bara ser det som vanlig oro pga alla mf, men lär tids nog inse att det inte är det.
Citera
2024-02-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Hennes beteende är verkligen inte friskt. Maniskt analyserande och ältande över dessa HcG-prover. Tror hon att kroppen är en robot där det utsöndras prick exakt dubbelt så mkt hormoner var 48h timma?

Vet inte vem jag tycker mest synd om - fanni, hennes kille eller barnmorskan. Men verkar som att barnmorskan satt stopp för HcG-testerna nu iallafall. Herregud, hon har antingen varit där eller haft telefonkontakt med barnmorskan varje dag denna vecka?? Otroligt hur en del patienter inte skäms för sig utan slukar tid, energi och resurser.

Jag tycker mest synd om det där barnet som kommer växa upp med en manisk och psykiskt sjuk mamma. Kan inte vara lätt att vara barn till henne i framtiden. Ungen lär sitta fast i koppel i hemmet pga alla rädslor Fanni kommer känna.
Citera
2024-02-01, 18:29
Medlem
Efter alla inköp och resa ska det sparas pengar genom att äta upp saker som finns hemma nu igen.
Citera
2024-02-01, 18:35
Medlem
FruKrokodils avatar
Alltså Hannas mat!?
Vart får hon sina idéer ifrån?
Blanda wok med fiskpinnar och kycklingburgare i kuber.
Mmm sååå gott.
Citera
2024-02-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Alltså Hannas mat!?
Vart får hon sina idéer ifrån?
Blanda wok med fiskpinnar och kycklingburgare i kuber.
Mmm sååå gott.

Det stora tabberaset i Smålandsstenar! Varför inte äta en vegetarisk wok, blanda i ett par ägg för bra och god proteinkälla, och spara kycklingburgarna till att göra... kycklingburgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in