Citat:
Ursprungligen postat av
Backflashlash
I förlossningsberättelsen skriver hon att hon spruckit utvändigt, men fick sys av läkare pga svullnaden. Det får mig att tänka att det är grad 1? Grad 2 är väl muskel och det skulle i alla fall inte jag beskriva som utvändigt.
Det enda jag sett att hon beskriver problem kring är svullnad och smärta. Jag tror inte hennes problem är direkt kopplat till en bristning utan snarare till svag muskulatur.
Jo fast det är ju precis det som jag tycker är konstigt. Art helt plötsligt ska vi börja anta för det vill hon inte dela.
Jag tvivlar inte på att hon har ont och kanske tom fått problem efter förlossningen men så kan det ju bli om kroppen genomgår en stor förändring och man sen inte tar hand om den.
Jag antar isåfall, om det är vad Hanna vill att vi ska göra, att hon har fått en grad 1 eller 2 men att det i hennes öron inte låter så allvarligt och får det då att verka värre för att få sympati från följare.
Jag har heller aldrig pratat med en kvinna som berättat om ev bristning och inte benämnt vilken grad, och har hört om typ de värsta där du spricker från hål till hål och har bestående men resten av livet. För mig är det en allvarlig bristning.