2024-01-10, 14:15
Medlem
Men hjälp vad omatchad HT foundation är mot halsen! Brukar inte störa mig men i dag syntes det rejält.
Citera
2024-01-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Men hon har ju skrivit hur många gånger som helst att det är en grad 2 skada hon fick. O det där om att andra vill ligga efter 3-4 dagar va ju inte hon som skrev utan Sara.
Kunde inte helt släppa påståendet om att hon har skrivit om det hur många gånger som helst.
Har lusläst förlossningsberättelsen och alla inlägg postat efter förlossningen och hon har inte skrivit grad 2 någonstans.
Citera
2024-01-10, 14:24
Medlem
Är det någon som på riktigt känner en annan vuxen människa irl som pratar om bajs lika mycket som Hanna? Skrattar i fikarummet på jobbet åt bajsskämt? Pratar om avföring mellan möten? Hon är ju för mycket.
Citera
2024-01-10, 14:25
Medlem
(OBS gills ej om man jobbar på typ förskola)
Citera
2024-01-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Jag förstår inte varför Hanna är lite hemlig kring sin förlossningsskada. Varför kan hon inte skriva ut vilken bristningsgrad hon fick samt skriva mer vad som hände? Hon är väldigt öppen med annat så som konsistensen på sin avföring men detta var en gräns för henne?

Om hon verkligen vill upplysa och avstigmatisera ämnet så är det väl en bra början med att vara ärlig så att andra kvinnor som enligt Hanna "också känner sig så ensamma och inte är redo att samlaga efter 2 dagar" verkligen kan relatera??

Att bara skriva att hon har en kraftig allvarlig bristning är ju en självuppskattning. Jag tyckte min grad 2 bristning var allvarlig, sen tog jag tag i livet, läkte och mår bra igen.
Om Hanna hade skrivit ut att hon hade en grad 3 eller 4 så hade jag haft annan förståelse.

Ja men verkligen, varför är hon så hemlig? Jag själv jobbar inom området, visserligen i en annan region men utgår från att de flesta regioner har likande uppföljningsrutiner för grad 3 och 4 bristningar, dvs flera läkarbesök och även till fysioterapeut. Hanna har ”bara” träffat barnmorska och då säger det mig att det är max en grad 2 bristning. Även om de förstås också kan bli rejäla (pågår tex diskussioner om ifall inte vissa grad 2 bristningar ska inkluderas i den med omfattande uppföljningen).

Men precis som ni säger så är det jätteviktigt att komma upp och röra sig så vävnaderna får bra cirkulation, och framförallt att det TAR TID. Blir tokig på alla i kommentarerna som ba ”du måste få remiss till bäckenbottencentrum!!”, för det är många (dom flesta) bristningar som läker ihop hur bra som helst, men man måste ge det tid.
Citera
2024-01-10, 14:46
Medlem
Och fanni ska såklart hålla följarna på halster och skriva ett inlägg "senare" om vad livio sa. SUUUUUUUCK
Citera
2024-01-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Är det någon som på riktigt känner en annan vuxen människa irl som pratar om bajs lika mycket som Hanna? Skrattar i fikarummet på jobbet åt bajsskämt? Pratar om avföring mellan möten? Hon är ju för mycket.

Nu är det en bajs-meme på story också
Citera
2024-01-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld

Nej men för fan vad hon är ocharmig med sin kiss- och bajshumor. Hon måste typ nämna något om avföring varje dag? Hon är mentalt ett barn
Citera
2024-01-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Ja men verkligen, varför är hon så hemlig? Jag själv jobbar inom området, visserligen i en annan region men utgår från att de flesta regioner har likande uppföljningsrutiner för grad 3 och 4 bristningar, dvs flera läkarbesök och även till fysioterapeut. Hanna har ”bara” träffat barnmorska och då säger det mig att det är max en grad 2 bristning. Även om de förstås också kan bli rejäla (pågår tex diskussioner om ifall inte vissa grad 2 bristningar ska inkluderas i den med omfattande uppföljningen).

Men precis som ni säger så är det jätteviktigt att komma upp och röra sig så vävnaderna får bra cirkulation, och framförallt att det TAR TID. Blir tokig på alla i kommentarerna som ba ”du måste få remiss till bäckenbottencentrum!!”, för det är många (dom flesta) bristningar som läker ihop hur bra som helst, men man måste ge det tid.

I förlossningsberättelsen skriver hon att hon spruckit utvändigt, men fick sys av läkare pga svullnaden. Det får mig att tänka att det är grad 1? Grad 2 är väl muskel och det skulle i alla fall inte jag beskriva som utvändigt.

Det enda jag sett att hon beskriver problem kring är svullnad och smärta. Jag tror inte hennes problem är direkt kopplat till en bristning utan snarare till svag muskulatur.
Citera
2024-01-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Kunde inte helt släppa påståendet om att hon har skrivit om det hur många gånger som helst.
Har lusläst förlossningsberättelsen och alla inlägg postat efter förlossningen och hon har inte skrivit grad 2 någonstans.

Då har hon sagt det i storys! O i hennes reklam hon gjorde för saker man måste ha efter förlossningen där hon ”pratade ut” om hur skadad hon va i Mumindalen!
Varför vet jag ens hur hennes Mumindal mår o hennes toalettbesök fungerar?! 🤣🙈
Citera
2024-01-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
I förlossningsberättelsen skriver hon att hon spruckit utvändigt, men fick sys av läkare pga svullnaden. Det får mig att tänka att det är grad 1? Grad 2 är väl muskel och det skulle i alla fall inte jag beskriva som utvändigt.

Det enda jag sett att hon beskriver problem kring är svullnad och smärta. Jag tror inte hennes problem är direkt kopplat till en bristning utan snarare till svag muskulatur.
Jo fast det är ju precis det som jag tycker är konstigt. Art helt plötsligt ska vi börja anta för det vill hon inte dela.
Jag tvivlar inte på att hon har ont och kanske tom fått problem efter förlossningen men så kan det ju bli om kroppen genomgår en stor förändring och man sen inte tar hand om den.

Jag antar isåfall, om det är vad Hanna vill att vi ska göra, att hon har fått en grad 1 eller 2 men att det i hennes öron inte låter så allvarligt och får det då att verka värre för att få sympati från följare.

Jag har heller aldrig pratat med en kvinna som berättat om ev bristning och inte benämnt vilken grad, och har hört om typ de värsta där du spricker från hål till hål och har bestående men resten av livet. För mig är det en allvarlig bristning.
Citera
2024-01-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Då har hon sagt det i storys! O i hennes reklam hon gjorde för saker man måste ha efter förlossningen där hon ”pratade ut” om hur skadad hon va i Mumindalen!
Varför vet jag ens hur hennes Mumindal mår o hennes toalettbesök fungerar?! 🤣🙈
Jag kräks. Hon är verkligen äcklig.🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in