Citat:
Ursprungligen postat av
RItD
Jag hänger inte alls med här nu. Vill någon vänlig själ hjälpa mig förklara?
Jag följde Hanna för en tid sedan då hon tog beslut om att hon bara ville ha ett barn. Hon skulle göra någon operation som påverkade fertiliteten och hade därför beslutat om att kasta det embryo som fanns kvar i frysen eftersom det inte blir några fler syskonförsök. Hon var väldigt nöjd över detta (enligt mig) drastiska beslut.
Nu läste jag att hon tydligen suttit i någon lång story på insta, viftat med händerna och pratat om att de nyligen gjort en ny fertilitetsutredning och att ovissheten om huruvida det blir syskon eller inte är tuff att leva med? Men vänta nu.. Om hon inte var 200% säker på sitt beslut om bara ett barn, varför i hela fridens namn vaska ett lovande embryo som du dessutom kämpat för fysiskt samt betalat en herrans massa pengar för? Förstår inte logiken över huvud taget..
Det är inte så konstigt att du inte hänger med i svängarna, för det är minst sagt väldigt ologiskt det hon lägger upp. 😅
Ja, det stämmer att hon förstörde embryot. De skulle sätta in det men hon ångrade sig dagen innan för det var ingen självklarhet att hon kunde behålla en graviditet och de är SÅ nöjda med bara Lars.
Men efter det kändes det väldigt rätt för henne att göra operationen som skulle kunna underlätta hennes grova mensproblem – hon var till och med så lycklig över beslutet att hon grät av glädje i en video.
Sedan, dagen innan operationen, ångrade hon sig eftersom det plötsligt inte kändes rätt att hon inte skulle kunna bli gravid igen, samtidigt som det fanns en risk att operationen ändå inte skulle lösa Alla mensproblemen. Hon avbokade därför operationen och började i stället en ny utredning kring varför hon inte kunde bli gravid??
Och nu har det plötsligt vänt igen – nu ska livmodern bort, för det känns rätt. 😅
Samma sak med studierna. Hon skulle börja plugga för att det kändes rätt, men backade ur dagen innan.
Så ja… det är ganska svårt att hänga med när det är maniska inlägg och beslut hit o dit som inte blir av.