2026-09-01, 20:27
Medlem
Jag har aldrig kommenterat i denna tråd tidigare utan följt då och då när jag väl är inne på Flashback. Jag har även följt Hanna en tid tillbaka när även jag var i ivf svängarna för många år sedan. Idag har jag tre barn. Tvillingpar födda 2020 och lillebror 2025.

Jag har aldrig riktigt förstått varför denna tråd har så många inlägg och så många människor som stör sig så mycket på allt. Minsta lilla så kommer det 50+ inlägg om det.

Min fråga är: har någon av er haft barn samtidigt som ni genomgått traumatiska upplevelser nyligen? Det är jävligt kämpigt. Man vill vara sitt bästa jag samtidigt som man vill vara den bästa mamman till sitt/sina barn.

Blir lite mörkrädd när jag läser inlägg där ni dagligen skriver negativt. Spelar ju ingen roll vad människan gör så är ni här och gnäller..

Lever vi i samma värld? Där barn far sig illa dagligen i krig eller med föräldrar som misshandlar både psykiskt och fysiskt sina barn?
Dom flesta av er känns otroligt verklighetsfrånvända och har ingen analys på världen idag.

OCH NEJ, jag varken är eller känner Hanna eller håller med i allt hon gör som förälder men ALLA är olika.

Jag är uppväxt med föräldrar som antingen jobbade eller flyttade bort från mig. Hon lägger sin tid på sitt barn. Barnet har allt jag inte hade som liten. Unnar henne det! Livet och måsten kommer ikapp och jag tror helt säkert på att Hanna kommer vara där och stötta henne med allt som kommer.
Senast redigerad av Aquapure 2026-09-01 kl. 20:31.
Citera
2026-09-01, 20:36
Medlem
Alltså. Kan hon inte prata om sin extrema psykiska ohälsa istället och sociala fobi och hud den påverkar henne i vardagen och rädslor för hur det kan komma att påverka hennes dotter? DET hade jag kunnat respektera henne för, men inte som hon håller på nu när hon varje dag bara lindar in sig i så många lögner att hon själv inte kan hålla reda på dem. Jag tror att hon så gärna vill ”bida tid” genom att jämt berätta för sin följare vad hoSKA göra för att verka normal men det faller så PLATT när inget någonsin blir av. Förstår hon inte det själv? Hade jag varit hon hade jag verkligen verkligen bara lagt ner sociala medier och försökt fokusera på att må bättre, gå i KBT och utmana sig själv. För sitt barns skull. Förstår hon att det kommer en tid efter förskolan, med skolplikt? En tid då lärare och andra kommer reagera vid total frånvaro från henne och för många sjukdagar (som L har nu när H inte vågar lämna/hämta).
Citera
2026-09-01, 20:36
Medlem
I morgon kommer content om nappen… nu när hon vabbar och har extra tråkigt så har hon lusläst tråden för content tips. Det har ju hänt förr så att säga 😅
Citera
2026-09-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquapure
Jag har aldrig kommenterat i denna tråd tidigare utan följt då och då när jag väl är inne på Flashback. Jag har även följt Hanna en tid tillbaka när även jag var i ivf svängarna för många år sedan. Idag har jag tre barn. Tvillingpar födda 2020 och lillebror 2025.

Jag har aldrig riktigt förstått varför denna tråd har så många inlägg och så många människor som stör sig så mycket på allt. Minsta lilla så kommer det 50+ inlägg om det.

Min fråga är: har någon av er haft barn samtidigt som ni genomgått traumatiska upplevelser nyligen? Det är jävligt kämpigt. Man vill vara sitt bästa jag samtidigt som man vill vara den bästa mamman till sitt/sina barn.

Blir lite mörkrädd när jag läser inlägg där ni dagligen skriver negativt. Spelar ju ingen roll vad människan gör så är ni här och gnäller..

Lever vi i samma värld? Där barn far sig illa dagligen i krig eller med föräldrar som misshandlar både psykiskt och fysiskt sina barn?
Dom flesta av er känns otroligt verklighetsfrånvända och har ingen analys på världen idag.

OCH NEJ, jag varken är eller känner Hanna eller håller med i allt hon gör som förälder men ALLA är olika.

Jag är uppväxt med föräldrar som antingen jobbade eller flyttade bort från mig. Hon lägger sin tid på sitt barn. Barnet har allt jag inte hade som liten. Unnar henne det! Livet och måsten kommer ikapp och jag tror helt säkert på att Hanna kommer vara där och stötta henne med allt som kommer.
Vad svamlar du om? Om din barndom är referens för Hannas goda föräldraskap så säger det allt. Men okej..kort sammanfatta. Hanna ljuger, hittar på, överdriver, utnyttjar sin ivf resa och sitt barn för lite reklam mm. Hon är arrogant mot sina följarr så fort något ifrågasätts så blir man blockad. Det finns mer men orkar inte rabbla upp allt. Att tråden är levande säger väl allt om Hanna och inte om oss "verklighetsfrånvända". Är det någon som är det så är det Hanna som är 5 år mentalt i huvudet. Nej hon gör inte allt för sitt barn utan hon lever sin bandom genom sitt barn. Det är stor skillnad. Hade hon gjort allt för sitt barn så hade hon försvunnit från sociala medier för.att skydda Lars..men nej pengarna är viktigare. Så göm dig under stenen du kom ifrån..
Citera
2026-09-01, 20:52
Medlem
Citat:

Ja det tror jag många av oss har. Jag bl.a.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-09-01 kl. 20:58.
Citera
2026-09-01, 22:02
Medlem
Citat:

Trust me, jag har ett trauma, jag är tillochmed diagnostiserad med ptsd pga mitt trauma
Och ja jag har barn, arbete, sambo och ett hem.
Jag mår skit vissa dagar för att en del saker triggar mitt trauma.
Men jag är inte lat och kass på mitt jobb, jag mutar inte ungarna med godis och sötsaker varje dag.
Vi släpar inte heller ut en jävla madrass för att mysa framför tv:n med snacksbricka.
Jag lämnar och hämtar mina barn på förskola/ skolan även om det är svårt ibland.
Citera
2026-09-01, 22:03
Medlem
Citat:

Lägger hon sin tid på sitt barn? Följer vi samma person? Hon är konstant online, hon åker nästan dagligen timmar i bil för att nöjesshoppa, hon matar Lars med godis för att få shoppa ifred, sätter henne framför skärm istället för att umgås, hon läser inte på om barns utveckling, tar inte till sig av råd och fakta. Serverar sockrade livsmedel dagligen. Har inte lyckats potträna på tre år. Tar inte tag i sin psykiska ohälsa för sitt barns skull. Hänger ut henne på internet för pengar för att hon inte orkar ta ett vanligt jobb (ta tag i sin sociala fobi så hon kan börja plugga eller jobba). Osv osv osv

Förstår inte vad världsläget har med denna tråd att göra då det är OT.
Citera
2026-09-01, 23:23
Medlem
Jag hänger inte alls med här nu. Vill någon vänlig själ hjälpa mig förklara?

Jag följde Hanna för en tid sedan då hon tog beslut om att hon bara ville ha ett barn. Hon skulle göra någon operation som påverkade fertiliteten och hade därför beslutat om att kasta det embryo som fanns kvar i frysen eftersom det inte blir några fler syskonförsök. Hon var väldigt nöjd över detta (enligt mig) drastiska beslut.

Nu läste jag att hon tydligen suttit i någon lång story på insta, viftat med händerna och pratat om att de nyligen gjort en ny fertilitetsutredning och att ovissheten om huruvida det blir syskon eller inte är tuff att leva med? Men vänta nu.. Om hon inte var 200% säker på sitt beslut om bara ett barn, varför i hela fridens namn vaska ett lovande embryo som du dessutom kämpat för fysiskt samt betalat en herrans massa pengar för? Förstår inte logiken över huvud taget..
Citera
2026-09-01, 23:32
Medlem
Ni som svarat på mitt inlägg:

Jag försvarar inte vad hon lägger ut och vad hon skriver att hon gör med sitt barn. Men att ni skriver att ni inte förstår hur hon kan lägga upp inlägg osv med sin ”Lars” för att det går emot barnets integritet är ju ni absolut en bidragande faktor i det. Här inne gnälls det och påpekas det om allt och barnet.

Jag hämtar och lämnar barn varje dag. Lever på klockan och tidsbristen man har. Dygnet runt.

Okej att hennes Instagram inte lever upp till verkligheten men vad vet ni/vi om exakt allt? Det vi iallafall kan se är att barnet inte far bokstavligt illa vid.

Det jag jag beundrar är bara hur en ”vanlig” tjej kan väcka så mycket känslor hos folk.
Senast redigerad av Aquapure 2026-09-01 kl. 23:34.
Citera
2026-09-02, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RItD

Jag följde Hanna för en tid sedan då hon tog beslut om att hon bara ville ha ett barn. Hon skulle göra någon operation som påverkade fertiliteten och hade därför beslutat om att kasta det embryo som fanns kvar i frysen eftersom det inte blir några fler syskonförsök. Hon var väldigt nöjd över detta (enligt mig) drastiska beslut.

Nu läste jag att hon tydligen suttit i någon lång story på insta, viftat med händerna och pratat om att de nyligen gjort en ny fertilitetsutredning och att ovissheten om huruvida det blir syskon eller inte är tuff att leva med? Men vänta nu.. Om hon inte var 200% säker på sitt beslut om bara ett barn, varför i hela fridens namn vaska ett lovande embryo som du dessutom kämpat för fysiskt samt betalat en herrans massa pengar för? Förstår inte logiken över huvud taget..

Det är inte så konstigt att du inte hänger med i svängarna, för det är minst sagt väldigt ologiskt det hon lägger upp. 😅

Ja, det stämmer att hon förstörde embryot. De skulle sätta in det men hon ångrade sig dagen innan för det var ingen självklarhet att hon kunde behålla en graviditet och de är SÅ nöjda med bara Lars.

Men efter det kändes det väldigt rätt för henne att göra operationen som skulle kunna underlätta hennes grova mensproblem – hon var till och med så lycklig över beslutet att hon grät av glädje i en video.

Sedan, dagen innan operationen, ångrade hon sig eftersom det plötsligt inte kändes rätt att hon inte skulle kunna bli gravid igen, samtidigt som det fanns en risk att operationen ändå inte skulle lösa Alla mensproblemen. Hon avbokade därför operationen och började i stället en ny utredning kring varför hon inte kunde bli gravid??

Och nu har det plötsligt vänt igen – nu ska livmodern bort, för det känns rätt. 😅

Samma sak med studierna. Hon skulle börja plugga för att det kändes rätt, men backade ur dagen innan.

Så ja… det är ganska svårt att hänga med när det är maniska inlägg och beslut hit o dit som inte blir av.
Citera
2026-09-02, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RItD

Jag tror embryot skänktes till forskning.

Men ja, det går fort i svängarna.
Citera
2026-09-02, 07:28
Medlem
Citat:
Ni som svarat på mitt inlägg:

Jag försvarar inte vad hon lägger ut och vad hon skriver att hon gör med sitt barn. Men att ni skriver att ni inte förstår hur hon kan lägga upp inlägg osv med sin ”Lars” för att det går emot barnets integritet är ju ni absolut en bidragande faktor i det. Här inne gnälls det och påpekas det om allt och barnet.

Jag hämtar och lämnar barn varje dag. Lever på klockan och tidsbristen man har. Dygnet runt.

Okej att hennes Instagram inte lever upp till verkligheten men vad vet ni/vi om exakt allt? Det vi iallafall kan se är att barnet inte far bokstavligt illa vid.

Det jag jag beundrar är bara hur en ”vanlig” tjej kan väcka så mycket känslor hos folk.

Jag skulle tro att det sticker i ögonen på många att hon tjänar pengar på att göra absolut ingenting. För helt ärligt, hennes "content" är uselt och inspirerar absolut ingen.

Sen är det ju också underhållande hur hon svänger konstant. Lovar content som inte kommer och tar livsavgörande beslut i affekt. Det är som en tågkrasch man inte kan titta bort från 🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in