2026-05-08, 22:30
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Alltså Hanna och Kevin är väl bara fööör lata? Hur orkar man inte klippa den där lilla plätten själva? Haha förlåt men inte heller som att de har mkt annat som händer i livet.

Btw vad nice att tjäna miljonen om året på att skriva (väldigt få uppdateringar) vad man ska göra hela tiden. I princip hade man ju då kunnat hitta på allt! Snart ska jag till simhallen! Snart ska jag till en kompis! Snart ska jag ut och äta middag! Snart ska jag sova! OKEJ?

Jag är helt övertygad om att minst hälften av Hannas alla "ska göra" är påhitt för att verka mer aktiv mamma än hon är.
Hon kan inte lägga ut "kollar på barnfilmer och sover framför tvn" varje dag, vilket lär vara ungefär det mest spännande som sker i hennes liv.
Citera
2026-05-09, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag är helt övertygad om att minst hälften av Hannas alla "ska göra" är påhitt för att verka mer aktiv mamma än hon är.
Hon kan inte lägga ut "kollar på barnfilmer och sover framför tvn" varje dag, vilket lär vara ungefär det mest spännande som sker i hennes liv.

Tror som du att hon hittar på
Citera
2026-05-09, 07:03
Medlem
Tror ni inte klipparen är något framtida samarbete? Och får man ens göra så, visa upp den först utan att markera för reklam?
Citera
2026-05-09, 07:42
Medlem
Lite udda att hon i en kommentar under ÖoB samarbetet säger att hon inte vet hur stor deras tomt är men att dom köpt en robotgräsklippare som klarar högst 600kvm så större än så är inte tomten. Nu lägger hon upp igår att dom fått hem sin robotgräsklippare…. Så dom har alltså inte ens provat robotgräsklipparen innan hon svarar att det klarar 600kvm och därför kan tomten inte vara större… Så oklart. Och hur kan man inte vera hur stor tomt man har
Kul content igår förresten 👍🏼👍🏼👍🏼 Tokfians stela hår, en blombukett med prislappen på och en bild på världens tråkigaste maskin (ska vi gissa på att den ger upp lagom till sommaren och Familjen Soffasson måste reklamera)
Citera
2026-05-09, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Lite udda att hon i en kommentar under ÖoB samarbetet säger att hon inte vet hur stor deras tomt är men att dom köpt en robotgräsklippare som klarar högst 600kvm så större än så är inte tomten. Nu lägger hon upp igår att dom fått hem sin robotgräsklippare…. Så dom har alltså inte ens provat robotgräsklipparen innan hon svarar att det klarar 600kvm och därför kan tomten inte vara större… Så oklart. Och hur kan man inte vera hur stor tomt man har
Kul content igår förresten 👍🏼👍🏼👍🏼 Tokfians stela hår, en blombukett med prislappen på och en bild på världens tråkigaste maskin (ska vi gissa på att den ger upp lagom till sommaren och Familjen Soffasson måste reklamera)

Det är inget konstigt att veta hur många kvm en robotklippare klarar innan man provat den då det uppges tydligt när man köper den. Man väljer ju inte en klippare som inte klarar större tomt än den man ska använda den till. Dessutom köper man inte en robot enbart för att man inte orkar klippa gräset manuellt. Det finns många andra fördelar också, den klipper ju varje dag vilket man knappast gör annars. Detta gör att gräsmattan alltid är välklippt och man slipper bl a maskrosor och mossa i gräsmattan. Deras gräsmatta är också större än den plätten hon brukar visa på baksidan, men absolut inte större än att dom borde klara att klippa den manuellt.
Citera
2026-05-09, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Det är inget konstigt att veta hur många kvm en robotklippare klarar innan man provat den då det uppges tydligt när man köper den. Man väljer ju inte en klippare som inte klarar större tomt än den man ska använda den till. Dessutom köper man inte en robot enbart för att man inte orkar klippa gräset manuellt. Det finns många andra fördelar också, den klipper ju varje dag vilket man knappast gör annars. Detta gör att gräsmattan alltid är välklippt och man slipper bl a maskrosor och mossa i gräsmattan. Deras gräsmatta är också större än den plätten hon brukar visa på baksidan, men absolut inte större än att dom borde klara att klippa den manuellt.

Jag menar bara för att robotgräsklipparen klarar upp till 600kvm så säger det ingenting om deras tomtstorlek, särskilt när dom inte ens provat robotgläsklipparen. Tomten kanske 680kvm tex
Citera
2026-05-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever

Det står dessutom 1000m2 på kartongen 🙈 pinsamt.
Citera
2026-05-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Det står dessutom 1000m2 på kartongen 🙈 pinsamt.
Hon kanske läser lika dåligt som hon skriver eller så har dom haft en annan klippare innan.

Undrar om någon av dem orkar flytta alla möbler och allt vad de har i trädgården så gräset blir klippt överallt. Det kommer att se bedrövligt ut annars.
Citera
2026-05-09, 09:06
Medlem
dekadentens avatar
Nu har jag aldrig köpt radhus, men kan hon inte bara kolla mäklarannonsen? Den lär ju ligga kvar under sålda? Eller ringa mäklaren? Leta upp sitt prospekt? Vafan det är väl sånt man vill veta... Eller?
Citera
2026-05-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Nu har jag aldrig köpt radhus, men kan hon inte bara kolla mäklarannonsen? Den lär ju ligga kvar under sålda? Eller ringa mäklaren? Leta upp sitt prospekt? Vafan det är väl sånt man vill veta... Eller?
Det ligger ute ett likadant radhus som deras nu och jag kunde inte hitta något om hur stor tomten var. Men eftersom jag sett dessa radhus i verkligheten så kan jag säga att dom tomterna är säkert inte större än 600 kvm. Och det är ju hela tomten då, gräsmattans storlek är säkert inte ens hälften av hela tomten. Dom har ju dessutom en stor altan med utekök.
Citera
2026-05-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten

Ja det står i köpavtalet. Äh ingen bryr sig ändå. Intressant att det bara köpd saker ändå. Nu en gräsklippare. Hon som inte gör något om dagarna kunde klippt gräset själv
Citera
2026-05-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Ja det står i köpavtalet. Äh ingen bryr sig ändå. Intressant att det bara köpd saker ändå. Nu en gräsklippare. Hon som inte gör något om dagarna kunde klippt gräset själv
Har du sett köpeavtalet? Gå in på den lägenheten som är till salu på Äppelvägen 47 i Smålandsstenar så ser du att det är föreningen som äger marken, därav ingen uppgift om hur stor tomten är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in