2026-05-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpanliten
Jag har GAD och min läkare börja prata om ADHD. Där berättade de att det finns flera likheter mellan diagnoserna framförallt hos tjejer. Nu har jag inte det och lever med högfungerande ångest.

Hon hoppas nog på att få till en diagnos som hon sen ska kunna söka sjukersättning för så hon helt slipper att jobba.
Okej! Det kan inte vara kul🪷
Ja så kan det vara.
Citera
2026-05-06, 19:58
Medlem
Hennes samarbete.. pinsamt!
Prat om bajs och pruttljud. 🫠
Citera
2026-05-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Reagerade också på det men tänkte att jag kanske är fånig som inte matar mina småbarn med chips ens tills helgen.
Vet inte vad som gäller nu men förr fick man inte heller mata småbarn med riskakor pga hög gifthalt.
Så chips och riskaka känns väl sådär som mellis när det finns så många fler alternativ.

Ris är ju pga det finns arsenik i det. Men nu är det mest majskakor som gäller.
Citera
2026-05-06, 20:19
Medlem
Undra om H och kebaben kommer berätta för L när hon blir större att H har/haft Gad och social-ångest, och att Lars kanske får svar på alla frågetecken varför dom aldrig hade gäster, träffade andra barn, gick på öppna förskolan osv. Där man lär sig att VARA en kompis och att dela med sig och att integrera med andra barn.
För de är ju så det är, den som påverkas mest är ju L.

Att L tex inte blir lämnad på förskolan pga hennes mamma sociala fobi, och får sitta hemma framför tvn istället.
Senast redigerad av Hajmedii 2026-05-06 kl. 20:32.
Citera
2026-05-06, 20:37
Medlem
Vad har hon för fel? Hon kan inte ens göra en reklam om mat utan att prata bajs och göra pruttljud. Hon kanske borde börja jobba på förskola eller på äldreboende så hon får byta bajsblöjor varje dag för hon verkar ju besatt av det.
Citera
2026-05-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Undra om H och kebaben kommer berätta för L när hon blir större att H har/haft Gad och social-ångest, och att Lars kanske får svar på alla frågetecken varför dom aldrig hade gäster, träffade andra barn, gick på öppna förskolan osv. Där man lär sig att VARA en kompis och att dela med sig och att integrera med andra barn.
För de är ju så det är, den som påverkas mest är ju L.

Att L tex inte blir lämnad på förskolan pga hennes mamma sociala fobi, och får sitta hemma framför tvn istället.
Man kan inte skylla på en diagnos. Jag har dessa diagnoser sedan länge och har länge behandlats med SSRI. Har familjeliv med två barn, aktiv fritid, umgänge, jobb efter att ha utbildat mig osv. Man kan inte gömma sig bakom diagnoser, särskilt inte om man är vuxen och har barn.
Citera
2026-05-06, 20:41
Medlem
Hahaha asså va? Pratar hon om bajs och gör pruttljud i samband med samarbete med Hello Fresh🤮🤮🤮

För övrigt så är falukorv det enda hon lagar. Det enda gången hon lagar något annat är vid samarbete😅😅
Citera
2026-05-06, 20:47
Medlem
PotAto potatO. Intressant att jag som har ADHD fattade vad hon menade, men inte andra. 🤷🏼‍♀️
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Det hon säger idag är logiskt, att det inte blir någon ADHD-utredning. Det som inte är logiskt är att hon för flera veckor sen sa att hon var ”mitt uppe i ADHD-utredning”.
Citera
2026-05-06, 20:59
Medlem
Blir inte direkt sugen på Hello Fresh efter hennes samarbete - stå vid diskbänken och äter i sin ensamhet. Varför äter de inte tillsammans vid köksbordet?? Sedan orgasm-miner som vanligt och så lite bajs och prutt och svordomar på det - nej tack!!
Citera
2026-05-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kandy19
PotAto potatO. Intressant att jag som har ADHD fattade vad hon menade, men inte andra. 🤷🏼‍♀️
Borde man fattat att hon inte var mitt uppe i en adhd-utredning? Utan bara ville utredas.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-05-06 kl. 21:51.
Citera
2026-05-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Blir inte direkt sugen på Hello Fresh efter hennes samarbete - stå vid diskbänken och äter i sin ensamhet. Varför äter de inte tillsammans vid köksbordet?? Sedan orgasm-miner som vanligt och så lite bajs och prutt och svordomar på det - nej tack!!
Jag tror inte ett dugg på att dom äter den där maten från HF, det är därför hon alltid står vid den där jäkla diskbänken och äter vid varje samarbete. När det är färdiginspelat så slänger hon skiten och gör makaroner med falukorv och tre liter ketchup istället.
Citera
2026-05-06, 21:20
Medlem
Vad sugen man blir på mat när de första hon nämner är bajs 😬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här