Citat:
Ursprungligen postat av
lostsoulforever
Nu är jag hemsk. Men ja. Larisen ser konstant uttryckslös och likgiltig ut. Undrar varför? Hon är strax över 3 månader nu. Kollade precis bilder på min bebis när hen var 3 månader i somras och det är STOR skillnad. Min bebis är alert, skrattar, ler och är en liten person. Bara man jämför med saralagoms bebis som kom efter loppisen tycker jag även man ser stor skillnad. Tycker mest loppisen bara hänger runt med sin ostabila nacke. Men hanna fattar väl inte att hon måste stimulera barnet och att barnet härmar föräldrarna. Dom sitter garanterat bara och glor på YT på dagarna så loppisen får inte lära sig olika ansiktsuttryck, känslor, ord, melodier. Dags att ge barnet frisk luft, nackträning och kanske läs en bok eller två.
Nej du är inte hemsk utan ärlig, och ärlighet behövs i dagens influenserskit.
Och du har helt rätt, älskar åldern då babyn är runt tre månader för den ger så otroligt mycket i både skratt och tårar. Alla dessa ansiktsuttryck och hur hungriga de är på utveckling. Lars verkar mest bara hänga med på något hörn och ser mest bara helt nollställd ut.
Saras barn är yngre och är precis som ett barn ska vara, dvs med i matchen.
Sen att vissa ungar är senare än andra yada yada men då får man vara än mer på och fånga upp det från start.