2025-09-16, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Kanske från alla bullarna hon ätit i helgen?
Och all sockrad saft hon tvingas dricka.

Försöker HT ens?
Citera
2025-09-16, 23:00
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Och all sockrad saft hon tvingas dricka.

Försöker HT ens?

Jag tycker det känns som hon helt gett upp gällande matvanorna. Det som vissa kallat en trådsanning är uppenbart verklighet, dvs alltid saft i flaskan och tvivelaktig kost för övrigt.
Kan ju vara därför flickan är sjuk var och varannan dag (om hon nu är det dvs).
Citera
2025-09-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
För att det snackas dagligen om att hon borde anmälas och folk har anmält innan. Och om folk är så oroliga så är det väl bäst att göra det.
Den enda som jag ser skriver om anmälan är du. Vet inte hur många gånger jag läst det nu.
Citera
2025-09-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Det kan ju också vara så enkelt att alla ”i hennes närhet” har en mer verklighetsnära bild på situationen än vad en bunt skvallerkärringar på fb ? Eller så är det dom som tidigare gjort anmälan där socialtjänsten uppenbart har gjort sin bedömning, oavsett vad samma gäng på fb tycker
Vilka har tidigare gjort anmälan menar du?
Citera
2025-09-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Den enda som jag ser skriver om anmälan är du. Vet inte hur många gånger jag läst det nu.
Det har skrivits många gånger och folk är så oroliga och då bör man göra något. Om inte förskolan tycker något är avvikande så är det nog lugnt.
Citera
2025-09-17, 00:37
Medlem
Citat:
Hon har blivit anmäld 3 gånger.
Citera
2025-09-17, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tycker det känns som hon helt gett upp gällande matvanorna. Det som vissa kallat en trådsanning är uppenbart verklighet, dvs alltid saft i flaskan och tvivelaktig kost för övrigt.
Kan ju vara därför flickan är sjuk var och varannan dag (om hon nu är det dvs).

Menar du att hon får feber av dålig mat? Nu var det ont i magen, men det har jag aldrig hört förr.
Citera
2025-09-17, 05:47
Avstängd
Citat:

Har man följt H en stund så vet man att hon vid ett par tillfällen har skrivit om att dom varit/ ska till socialtjänsten pga orosanmälan som inkommit.
Vem som har gjort dom anmälningarna vet vi ju inte. Det skrivs regelbundet här ”varför folk i hennes närhet inte gör något”. Det kan ju lika gärna vara folk i hennes närhet som gjort orosanmälningar. Och vad dom gör i övrigt vet vi inte heller. Det kan även vara folk som hänger i denna tråd eller någon helt annan som gjort anmälan. Är man så orolig för barnet som vissa här verkar vara så får man nog lita på att förskolan kommer att agera om dom ser något samt socialtjänsten där man redan varit några gånger.
Det som är synd är att så mycket anmälningar kommer in anonymt, dom blir svårare att jobba med eftersom inte följdfrågor kan ställas av socialsekreterare.
Senast redigerad av Anso22 2025-09-17 kl. 05:54.
Citera
2025-09-17, 06:56
Medlem
Citat:
Aha, visste inte det. Då ber jag om ursäkt. Jo, men vi vet inte men om vi ska tro så då kan vi tro det om allt. Om hon inte går dit imorgon kanske det är så. Men då håller jag med om att hon borde söka hjälp för det. Men hon hämtade ju förra veckan?

Visst är det så men det finns grader av trovärdighet, hade hon sagt att ungen har vaknat med feber hade jag inte reagerat för det kan vi inte veta. Ett så litet barn kan dock inte uttrycka magont på ett sånt sätt att det är motiverat att hålla hemma från förskolan, så någonstans ligger en lögn inbakad. Om L visar sån smärta/obehag i magen att hon inte kan gå till förskolan så är det nog läge att överväga en tripp till akuten, vilket inget tyder på att de gjorde.

Att som (hemmajobbande) förälder endast ha varit på förskolan en gång sen ungen började är anmärkningsvärt.
Citera
2025-09-17, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Visst är det så men det finns grader av trovärdighet, hade hon sagt att ungen har vaknat med feber hade jag inte reagerat för det kan vi inte veta. Ett så litet barn kan dock inte uttrycka magont på ett sånt sätt att det är motiverat att hålla hemma från förskolan, så någonstans ligger en lögn inbakad. Om L visar sån smärta/obehag i magen att hon inte kan gå till förskolan så är det nog läge att överväga en tripp till akuten, vilket inget tyder på att de gjorde.

Att som (hemmajobbande) förälder endast ha varit på förskolan en gång sen ungen började är anmärkningsvärt.

Verkligen. Speciellt med en så nyinskolad är det viktigt med kontinuitet så mycket det går.

Får väl se om det blir förskola idag om Hanna tyckte dagen var så långsam igår
Citera
2025-09-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn

Det kan ju vara någonannastans hon har ont. Eller att det är gaser eller förstoppning.
Citera
2025-09-17, 08:16
Medlem
Citat:
Det kan ju vara någonannastans hon har ont. Eller att det är gaser eller förstoppning.

Men det är väl ändå inte skäl nog att vara hemma från förskolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in