2025-08-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Det sägs ofta i tråden att ”det känns lite creepy”. Jag tycker det känns creepy att ha ett behov av att få insikt i någon annans ekonomi.
Då får du tycka det. Ibland tycker jag att Hannas beteende och tänk om pengar påminner mycket om de som är med i Lyxfällan (dock verkar hon inte vara lika extrem). Hon tycker att ett kilo broccolli för 100kr (minns inte exakta priset så skjut mig inte) är bra, köper chillinötter för 200kr men har inte råd med Leos Lekland till dottern. Hon prioriterar en dyr taklampa över att skaffa en vettig sovplats till sambon. Jag hade gärna sett dem i Lyxfällan för det känns som att de behöver lite hjälp med hur de ska tänka kring pengar.
Citera
2025-08-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Hon är så full av skit denna människa alltså.
1. Mitt barn är ljusår före L i språk och utveckling (se vad noll skärmtid gör med ett barn..) och skulle inte kunna nämna/tjata om en sak så intensivt under två veckors tid. Tvååringar funkar inte så.

2. Leos har tills den för ett tag sen varit GRATIS för barn under TVÅ på onsdagar (förmiddag). Nu kostar det 137 kr.

Det finns inte en chans i hela helvetet att de inte haft råd när jag med egen villa med dubbelt så höga bolån (minst) har råd och vi lever på EN lön plus csn!! Alltså jag blir på riktigt så jävla arg för att hon gör sig så löjlig för att skapa content och göra sig relaterbar.

Hon köper lyx (ja lyx) artiklar som nötter och avocado, nya kläder (kom ihåg hennes haul från hm). Så det hon säger är att hon alltid såå gärna prioriterar L, men hon har inte råd att ta henne till Leos ju för att mamma shopaholic måste ha en ny kjol till hösten. Vi alla vet att hon bara kommer gå i sin bruna klänning ändå och pyjamas.

Slut på rant.
Så urlöjligt så jag dör nästan… inte råd? Äh men what? Tappar ord. Och nej, en nästan tvååring har inte det tänket… jisses. Fy fan.
Citera
2025-08-19, 20:51
Medlem
Vad menar människan, att de med 1,5 miljoner om året INTE HAR RÅD att ta sin unge till Leos lekland???
Kostar någon hundralapp, en tiggare skulle ha råd med en sån sak.
Sitta där låtsasgrinandes för att barnbidraget äntligen kommer imorgon, vad är det för skämt??
Byt till vanlig välling till att börja med så har ni råd att lägga en hundring på en barnaktivitet.

Tacka fan att socanmälningarna ramlar in, finns det på riktigt inga pengar över i denna familj så behöver dom en förvaltare.

Ska fan tipsa lokalpressen att "den sjunde rikaste i kommunen har inte råd att ta barnet till Leos lekland"
Citera
2025-08-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Vad menar människan, att de med 1,5 miljoner om året INTE HAR RÅD att ta sin unge till Leos lekland???
Kostar någon hundralapp, en tiggare skulle ha råd med en sån sak.
Sitta där låtsasgrinandes för att barnbidraget äntligen kommer imorgon, vad är det för skämt??
Byt till vanlig välling till att börja med så har ni råd att lägga en hundring på en barnaktivitet.

Tacka fan att socanmälningarna ramlar in, finns det på riktigt inga pengar över i denna familj så behöver dom en förvaltare.

Ska fan tipsa lokalpressen att "den sjunde rikaste i kommunen har inte råd att ta barnet till Leos lekland"
Som sagt, jag vill se dem i lyxfällan!
Citera
2025-08-19, 21:00
Medlem
Förra veckan la hon ut en haul från HM på 950 kr men att lägga 200 kr på Leos för sitt barns skull det går IKKE! Bra prioriterat 👍
Citera
2025-08-19, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotyourback
Som sagt, jag vill se dem i lyxfällan!

Har dom på riktigt inte råd med en sån liten summa, då måste det finnas ett dolt missbruk. De har inte speciellt höga utgifter (vad som framkommit) så de borde bada i pengar efter räkningarna är betalda.
Har man råd att lägga en halv miljon på en bil så har man råd att unna Lars ett par timmar på Leos.
Blir så provocerad.
Citera
2025-08-19, 21:08
Medlem
Citat:
Har dom på riktigt inte råd med en sån liten summa, då måste det finnas ett dolt missbruk. De har inte speciellt höga utgifter (vad som framkommit) så de borde bada i pengar efter räkningarna är betalda.
Har man råd att lägga en halv miljon på en bil så har man råd att unna Lars ett par timmar på Leos.
Blir så provocerad.

Det dolda missbruket är inte så dolt, det kallas shopping beroende. Hon köpte sina fula små hus till fönstret också för inte så längesedan plus kläder så allt beror ju på hur man prioriterar. Det som gör en mest arg och provocerad är ju hur hon sagt att hon vänder ut och in på sig själv för Ls skull. Men hon gör ju inte det. Hon sätter sig själv främst hela hela tiden.
Citera
2025-08-19, 21:09
Medlem
Citat:
Blir så provocerad.

Ja, det eller att hon återigen vill vara relaterbar och känna med övriga dödliga som vänder på varenda krona, vilket hon gärna basunerar ut. "Jag ser er" osv.
Gah.
Citera
2025-08-19, 21:10
Medlem
1. H din jäkla lögnare, nej Lars har inte tjatat om Leos i 2 veckor. Ungen kan knappt prata och kan inte tänka på det sättet. Att Lars blev så tacksam att hon gick och la sig utan gnäll? Hahahahahha tillåt mig skratta

2. Leos kostar någon hundring. H köper dyr mat varje vecka, åker till Malmö varje vecka, köper kläder i överflöd, men har INTE RÅD ATT TA MED BARNET TILL LEOS FÖR NÅGON HUNDRALAPP? Något står inte rätt till. Hon kunde skippat dom där fula keramikhusen från Rusta som står i vardagsrumsfönstret som hon tröstshoppade för det var jObBiGt att ta ut pstaven.

3. Hon ska alltså blåsa barnbidraget direkt imorgon när den kommer. Detta får mig att tänka att dom inte har något enskilt sparande för Lars. H verkar inte förstå sig på pengar, budget etc.

4. Huuuuuuur ska dom ha råd med en till unge om dom gråter över att dom inte har råd att ta med Lars till Leos?

5. Går Lyxfällan fortfarande på TV? Man kan ju anmäla folk man tycker ska vara med haha vi borde gå ihop och anmäla H.
Citera
2025-08-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Det dolda missbruket är inte så dolt, det kallas shopping beroende. Hon köpte sina fula små hus till fönstret också för inte så längesedan plus kläder så allt beror ju på hur man prioriterar. Det som gör en mest arg och provocerad är ju hur hon sagt att hon vänder ut och in på sig själv för Ls skull. Men hon gör ju inte det. Hon sätter sig själv främst hela hela tiden.

Hahah skrev precis om dom fula små husen också
Citera
2025-08-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnessofie
Förra veckan la hon ut en haul från HM på 950 kr men att lägga 200 kr på Leos för sitt barns skull det går IKKE! Bra prioriterat 👍

Hon kan ju panta lite burkar så har hon råd att ta dottern till Leos.😂 Det borde bli en del med tanke på hur mycket läsk dom köper.

Sinnessjukt att låtsas att man inte har råd samtidigt som det enda hon gör är att shoppa.
Alla ÄL-test i tid och otid kostar väl en del också.

Du borde skämmas H!
Senast redigerad av browneyed-girl 2025-08-19 kl. 21:19.
Citera
2025-08-19, 21:19
Medlem
Kan någon spara ner den där storien innan hon tar bort den, mitt barn lyssnar på godnattsaga på min telefon 😬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in