2025-06-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutirutan
Jag förstår inte hur man kan ha hunnit samla på sig så mycket skit och leksaker?? Barnet är 1,5 år och lådorna och rummet är knökfullt. Dessutom flyttade de för ca 6 månader sen och rimligtvis borde man rensa i samband med en flytt (typ sälja/skänka/ge bort en skallra som är för bebisar?). Inte bara Lars rum som ser ut sådär heller. Hennes garderob minns man ju som lika kaosartad.

Det är för mig obegripligt! Oavsett om man handlar varje dag kan man ju regelbundet lägga undan sånt som man anser att barnet växt ur på ett eller annat sätt...
Der är väl bara några veckor sedan hon målade om rummet men tydligen gjordes det ingen rensning då! 🤔🙄
Citera
2025-06-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Ja det såklart du får. Och andra får säga annat utan att du ber dom hålla truten eller kalla dom för idioter.
Senast redigerad av mindiz 2025-06-08 kl. 12:51. Anledning: Nej
Citera
2025-06-08, 13:12
Medlem
Citat:
Jag förstår inte hur man kan ha hunnit samla på sig så mycket skit och leksaker?? Barnet är 1,5 år och lådorna och rummet är knökfullt. Dessutom flyttade de för ca 6 månader sen och rimligtvis borde man rensa i samband med en flytt (typ sälja/skänka/ge bort en skallra som är för bebisar?). Inte bara Lars rum som ser ut sådär heller. Hennes garderob minns man ju som lika kaosartad.

Det är för mig obegripligt! Oavsett om man handlar varje dag kan man ju regelbundet lägga undan sånt som man anser att barnet växt ur på ett eller annat sätt...
Alla har kanske inte ork att rensa, bara för att du är duktig på det 😉
Citera
2025-06-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tror dom har det. Larsa fick säkert också smaska på en max-meny fastspänd där på motorvägen så hon höll sig nöjd.

Och vad gör det?
Citera
2025-06-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Mitt förskolebarn är inte ens sjuk lika ofta. Antingen tycker hon att en snorig näsa är att vara sjuk eller så vill hon bara ha en giltig anledning att sitta framför teven hela dagen. Som om hon behöver en anledning till det.

Det är normalt att ett barn är sjukt över 10 gånger per år så snälla sluta gnäll. Typ som att det är konstigt att ett barn är sjukt.
Vad duktigt att ditt barn inte är sjukt ofta, heja dig.
Så många bittra människor här inne herregud.
Citera
2025-06-08, 13:54
Medlem
L har väl blivit sjuk efter senaste besöket på köpcentret i Malmö.
Citera
2025-06-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otrtzd
Och vad gör det?

Det har diskuterats tidigare i tråden. En säkerhetsrisk, lätt att sätta i halsen vid kraftig inbromsning t.ex.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-06-08 kl. 14:56.
Citera
2025-06-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otrtzd
Det är normalt att ett barn är sjukt över 10 gånger per år så snälla sluta gnäll. Typ som att det är konstigt att ett barn är sjukt.
Vad duktigt att ditt barn inte är sjukt ofta, heja dig.
Så många bittra människor här inne herregud.

Ja jisses… alla barn är olika. Ett av mina är ta mig tusan sjuk jämt, både innan hon börja dagis vid 2 år och sedan hon börjat. Den andra på samma dagis kan jag räkna sjuktillfällena på en hand tror jag. Bor i samma familj, gör samma saker, går på samma dagis. Så ja, barn kan vara sjuka väldigt ofta utan att det är något fel.
Citera
2025-06-08, 17:19
Medlem
Citat:

Det där är ju inte ens hennes rum heller, det är vardagsrummet 🤣 Ser nog likadant ut i hennes sovrum också!
Citera
2025-06-08, 19:12
Medlem
Hanna måste verkligen älskar sin egen barndom. Varenda gång hon nämner något hon gillar med att vara mamma så är det att återskapa saker från när hon själv va liten. Hoppa i vattenpölar, köpa saker, osv.

Undrar om det finns något intresse att lära känna Lars och vem hon är, eller om lars bara får förlika sig med att vara en mini-hanna

Bästa var ju i vintras när Hanna skrev hur kul det var att åka pulka och att hon får återuppleva sin barndom via Lars. Så ett klipp på när Hanna pratar med bebisröst om hur kul det är med pulka och Lars sitter där helt likgiltig medan Kevin springer för glatta livet
Senast redigerad av Backflashlash 2025-06-08 kl. 19:16.
Citera
2025-06-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Jag förstår att när man längtat länge efter barn att man gärna går overboard! Gjorde själv misstaget men det bästa rådet jag kan ge är att inte köpa massa kläder/leksaker. Spara de pengarna för barn blir dyrare allteftersom de växer. Kan vara skönt att ha pengar sparade till sportutrustning, körkort, bal, student, språkresa osv istället för massa plastleksaker och gulliga midsommarklänningar.

Det är helt sant. Men samtidigt är det viktigt att leva i nuet också. Är man som Hanna som redan har förlorat ett barn så kan jag tänka mig att man tänker så ännu mer. Dessutom under alla år som de försökt få ett syskon så har de hunnit drömma om alla de sakerna.

Har man bra ekonomi så har man råd med både leksaker, gulliga midsommarklänningar och ett bra sparande för framtiden.
Citera
2025-06-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Hanna måste verkligen älskar sin egen barndom. Varenda gång hon nämner något hon gillar med att vara mamma så är det att återskapa saker från när hon själv va liten. Hoppa i vattenpölar, köpa saker, osv.

Undrar om det finns något intresse att lära känna Lars och vem hon är, eller om lars bara får förlika sig med att vara en mini-hanna

Bästa var ju i vintras när Hanna skrev hur kul det var att åka pulka och att hon får återuppleva sin barndom via Lars. Så ett klipp på när Hanna pratar med bebisröst om hur kul det är med pulka och Lars sitter där helt likgiltig medan Kevin springer för glatta livet

Håller med, det är ganska märkligt detta med återskapandet. Det är väl en flashback till då livet var enkelt och det största bekymret var att man skulle gå och lägga sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in