2025-05-30, 16:27
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Nej, korrigerade. Skulle stå ”ny utan prislapp”, sorry, har ändrat!
Men ändå så stämmer det inte!
Håller med dig! "Ny utan prislapp" klassar jag min helt oanvända plagg på Vinted. Annars är det "Mycket bra" där man får specificera hur mycket man använt plagget och om det finns slitskador eller ej.

Roligast är ju många som skriver "ny MED prislapp" och inget pris kan ses. Inte ens de plagg med tags där priset inte står klassar jag så 🥳
Citera
2025-05-30, 18:49
Medlem
Bra att Hanna läste på fb att hennes grova dödscancer kanske bara är att hon börjat träna lite efter att enbart gått mellan hemmet och bilen senaste 10 åren.
Och nej, man behöver inte "kolla upp" alla blåmärken 😂😂

Alltså, hon måste skaffa en hobby.
Citera
2025-05-30, 19:02
Medlem
Jag tror inte hon menade cancer. Jag tror hon menade att folk tänkte att det var spritalen och blodproppar typ? Eller?
Kul att hon uttrycker det ”Jeg vet vad ni tänker”, men sen är det så sjukt oklart för ingen fattar ju 😂
Citera
2025-05-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Bra att Hanna läste på fb att hennes grova dödscancer kanske bara är att hon börjat träna lite efter att enbart gått mellan hemmet och bilen senaste 10 åren.
Och nej, man behöver inte "kolla upp" alla blåmärken 😂😂

Alltså, hon måste skaffa en hobby.

Håller med om att man inte ska springa till sjukvården för allt möjligt, låt dom lägga tiden på det som behövs. Dock har hon väl kanske inte själv sagt grov dödscancer, utan det är du som säger det.
Fullt förståeligt med hennes ryggsäck med två föräldrar som insjuknat i cancer att man blir lite nojig tycker jag.
Citera
2025-05-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Jag tror inte hon menade cancer. Jag tror hon menade att folk tänkte att det var spritalen och blodproppar typ? Eller?
Kul att hon uttrycker det ”Jeg vet vad ni tänker”, men sen är det så sjukt oklart för ingen fattar ju 😂

Nej jag fattade faktiskt inte vad hon tänker men hon ger ju nån ledtråd i inlägget efter.
Hanna är inte relaterbar men förstår det inte själv.
Citera
2025-05-30, 19:38
Medlem
Citat:

Vi ska läsa mellan raderna har hon ju sagt tidigare.
Citera
2025-05-30, 19:52
Medlem
Citat:

Blåmärke är inte ett vanligt symtom för blodpropp.
Så om hon ska hinta och ställa egna diagnoser borde hon läsa på lite. Oavsett om hon syftade på dvt eller leukemi.
Jag har haft både djup ventrombos och ytliga blodproppar flera ggr utan ett enda blåmärke. Symtomen brukar vara svullnad, smärta, rodnad, eller värmeökning i benet och fruktansvärd smärta.

Det blir spännande att se vad nästa veckas sjukdom blir.😉😂
Senast redigerad av browneyed-girl 2025-05-30 kl. 19:54.
Citera
2025-05-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Blåmärke är inte ett vanligt symtom för blodpropp.
Så om hon ska hinta och ställa egna diagnoser borde hon läsa på lite. Oavsett om hon syftade på dvt eller leukemi.
Jag har haft både djup ventrombos och ytliga blodproppar flera ggr utan ett enda blåmärke. Symtomen brukar vara svullnad, smärta, rodnad, eller värmeökning i benet och fruktansvärd smärta.

Det blir spännande att se vad nästa veckas sjukdom blir.😉😂

Dödsfarlig pollenallergi kanske?
Den har hon inte kört ännu 😂
Citera
2025-05-30, 22:24
Medlem
Om man har blåmärken som bara ploppar upp hade jag också blivit orolig. Men smärtan är väl förmodligen träningsvärk eller en sträckning. Är man inte van att springa så är det lätt att ha fel teknik. Hon borde springa ute på grusväg istället.
Citera
2025-05-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Dödsfarlig pollenallergi kanske?
Den har hon inte kört ännu 😂

Fast det är ju du som säger dödsfarlig.
Citera
2025-05-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Fast det är ju du som säger dödsfarlig.

Vem är det som hade en grov havandeskapsförgiftning, extrema blödningar vid mens, en grov förlossningsskada, så fruktansvärt ont i armen så hon inte kunde lyfta den efter att ha satt in en p-stav, är så jävla öm ovanför knäskålen?…osv osv
Citera
2025-05-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Vem är det som hade en grov havandeskapsförgiftning, extrema blödningar vid mens, en grov förlossningsskada, så fruktansvärt ont i armen så hon inte kunde lyfta den efter att ha satt in en p-stav, är så jävla öm ovanför knäskålen?…osv osv

Ja? Fortfarande har hon aldrig hävdat att hon är är dödsfarligt sjuk. Håller med om att man inte ska belasta sjukvården i onödan. Dock förstår jag också att hon blir nojig med båda föräldrarnas sjukdomar i bagaget. Jag hade nog också kollat upp blåmärken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in