Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuriousJane
Nu ska de skjuta på återinföringen eftersom den skulle infalla när de är utomlands. Alltså hur krångliga är de?! Antingen satsar de på att försöka få ett barn till eller inte. Eftersom resan bokades för flera månader sen hade de väl kunnat tänka efter lite? Ta semester och sen satsa fullt ut.
Spännande att se om det blir något överhuvudtaget eller om det är content som vi har varit inne på...
Citera
2025-04-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuriousJane
Nu ska de skjuta på återinföringen eftersom den skulle infalla när de är utomlands. Alltså hur krångliga är de?! Antingen satsar de på att försöka få ett barn till eller inte. Eftersom resan bokades för flera månader sen hade de väl kunnat tänka efter lite? Ta semester och sen satsa fullt ut.
Verkligen, och vad hände med att göra insättningen i augusti och inte vilja vara gravid på sommaren?
Citera
2025-04-06, 11:51
Medlem
Nu letar Hanna ny tandläkare också. Senaste var ju "såå bra" och hon hade fått ett "terapi"-samtal med tandläkaren inför sitt besök! Och nu inte ett ord om varför hon ska byta ...
Citera
2025-04-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Nu letar Hanna ny tandläkare också. Senaste var ju "såå bra" och hon hade fått ett "terapi"-samtal med tandläkaren inför sitt besök! Och nu inte ett ord om varför hon ska byta ...

Som vanligt ingen förklaring eller bakgrund - inte lätt att hänga med i hennes svängningar. Tror hon fiskar samarbete..
Citera
2025-04-06, 12:13
Medlem
Okej så:
Vi fick stenhårt hänga med på MANISKT testande under ish en cykel i januari månad.
Sen poff knäpptyst. Ingen uppdatering om att mensen var försenad eller något som jag minns. Jag vet att det var många här inne som undrade.
X tid senare så lägger hon upp att de inte testade en cykel för att … ?
Sen lägger hon ut att hon har en cykel ”fri från Inositol” (det pulvret hon predikar om). För att beställa hem och ha NÄSTA cykel.

Nu, i mars fick vi veta att de ska sätta in sitt embryo. Detta ska sättas in i maj efter Turkiet resan.

Idag får vi veta att hon ska skjuta på det till juni (men enligt Hanna ska det ändå sättas in INNAN sommaren. Vad jag vet så är månaden juni sommar?). Detta för att hon säkert kommer få ägglossning fel tid.

Något jag bara reagerade på lite var att hon i såna här sammanhang är extremt noga med dagar hit och dit gällande mens och äl. Hon själv säger ju att hon har PCO/PCOS(?) och har konstiga cyklar. Ibland 50 dagar eller vad hon sagt. Väldigt märkligt då att hon är så principfast med precis dagar hit och dit, när hon ena stunden säger det jag skrev precis.

Å andra sidan förstår jag att hon måste utgå från någon typ av cykel och dagar, annars kommer de ju aldrig kunna klaffa med insättningen.

Så, då blir det alltså en insättning i juni? Eller?
Citera
2025-04-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge

Idag får vi veta att hon ska skjuta på det till juni (men enligt Hanna ska det ändå sättas in INNAN sommaren. Vad jag vet så är månaden juni sommar?)..

Hon är så rörig men jag som själv varit i IVF-svängen förutsätter att hon menar att de hinner göra en insättning innan kliniken stänger för sommaren.
Citera
2025-04-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Som vanligt ingen förklaring eller bakgrund - inte lätt att hänga med i hennes svängningar. Tror hon fiskar samarbete..
Visst är det så. Det vore ju väldigt lägligt att få det gratis eller tillåmed betalt för precis som hon försökte få till det med nya soffan med div fiskande och länkande till olika möbelaffärer 🙈
Citera
2025-04-06, 14:25
Medlem
Så sjukt att hon vill bli sövd för att gå till tandläkaren? Bit ihop för fan. Inte hos tandläkaren då men ja. Hanna Enkla Utvägen Theorin genom livet.
Citera
2025-04-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Så sjukt att hon vill bli sövd för att gå till tandläkaren? Bit ihop för fan. Inte hos tandläkaren då men ja. Hanna Enkla Utvägen Theorin genom livet.

Hahahah - ”bit ihop” fast inte hos tandläkaren. 😆😆😆😆
Citera
2025-04-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
Hon är så rörig men jag som själv varit i IVF-svängen förutsätter att hon menar att de hinner göra en insättning innan kliniken stänger för sommaren.
Tror mer att hon är stressad för att inte va höggravid under sommaren nästa år, det är ju hennes största fasa har vi ju fått lära oss.
Citera
2025-04-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Det är väl inte många som får bli sövda hos tandläkaren, möjligtvis kan man få lustgas. Och om hon mot förmodan skulle få bli sövd så skulle det nog bli ganska så dyrt för henne då tandvård alltid kostar pengar.
Citera
2025-04-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Det är väl inte många som får bli sövda hos tandläkaren, möjligtvis kan man få lustgas. Och om hon mot förmodan skulle få bli sövd så skulle det nog bli ganska så dyrt för henne då tandvård alltid kostar pengar.

Men prinsessan Theorin vill ju ha VIP treatment även hos tandläkaren! Hon har ju själv förklarat att hon överdriver symptom för att bli tagen på allvar hos sjukvården så det gäller säkert samma sak hos tandläkaren. Tips! Sluta skyll på din gastric bypass och se över dina kostvanor så kanske din tandhälsa blir bättre. Och framförallt tänk på din dotter som slurpar söta drycker och äter sockriga youghurt/risifrutti - hennes tandhälsa kan du fortfarande rädda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in