2024-08-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Är det en soppåse H har i handen i hissen? I så fall är det tydligt att källsortering inte är något för henne.

Nåja, hon höll ju faktiskt en äggkartong under armen. Fan vad mycket man får se deras hiss? Men den snygga inredningen får man ingen video på.
Citera
2024-08-23, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Är det en soppåse H har i handen i hissen? I så fall är det tydligt att källsortering inte är något för henne.

Haha har inte sett, men säkert! Och visst är det väl lag från i år på att sortera matavfall från övrigt avfall? Det är väl tom risk för böter för den som inte sköter sig? 😅
Citera
2024-08-23, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Nåja, hon höll ju faktiskt en äggkartong under armen. Fan vad mycket man får se deras hiss? Men den snygga inredningen får man ingen video på.
Den fick väl inte plats i påsen bredvid den inte ihopvikta mjölkkartongen.
Citera
2024-08-23, 14:14
Medlem
litenkanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Tror folk mest tänker på att det kan bli rätt kallt om de små fötterna (med dålig cirkulation som alla bebisar) när de är utan skor.
Vet inte hur varmt det är i Småland men där jag bor är det runt en 10 grader på mornarna. Och våra affärer har aircon så det blir rätt kallt där med.
Mina ungar gick inte heller i den åldern men de fick på sig skor ändå för att slippa frysa.
Inte svårare än så.

Skulle aldrig sätta skor på ett barn som inte kan gå, vilket slöseri! Skor är ju dyrt. Däremot körde vi "täck-tossor" när det blev kyligare ute, men inte i augusti 😅 Ni vill bara hitta en massa fel. Jag bor i mellansverige, det är uppemot 25 grader varmt med sol om dagarna, inga jäkla skor behövs.
Citera
2024-08-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenkanin
Skulle aldrig sätta skor på ett barn som inte kan gå, vilket slöseri! Skor är ju dyrt. Däremot körde vi "täck-tossor" när det blev kyligare ute, men inte i augusti 😅 Ni vill bara hitta en massa fel. Jag bor i mellansverige, det är uppemot 25 grader varmt med sol om dagarna, inga jäkla skor behövs.
Jag bor i skåne och här ösregnar det och är bara 10 grader på morgonen. Tossor funkar väl jättebra i vagnen om det är kallare väder. Jag tänker väl mest att människor går med jacka eller tjocktröja nu när det är lite kallare men har bara ett par tunna strumpor på barnet. Lite konstigt.
Jag som jobbar på förskola har ju många gånger den diskussionen med föräldrar då inte alla barn som skolas in har börjat gå än. Men vi är ute i alla väder och barnen sitter ju inte i vagnarna hela utevistelsen. De är i sandlådan och de kryper runt och utforskar. Då måste de ha skor.
Citera
2024-08-23, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av litenkanin

Håller med! Vi började använda skor först när bebis lärt sig gå. Innan var ju tossor perfekta för att leka i sanden då vi hade ett par vattenavvisande. Annars körde vi bara raggsockor eller filt över fötterna i vagnen om det var kyligt. Det är ju bara oskönt med skor även för en själv, så även nu när bebis kan gå sätter vi bara på skor när hen faktiskt ska gå utomhus.
Citera
2024-08-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Håller med! Vi började använda skor först när bebis lärt sig gå. Innan var ju tossor perfekta för att leka i sanden då vi hade ett par vattenavvisande. Annars körde vi bara raggsockor eller filt över fötterna i vagnen om det var kyligt. Det är ju bara oskönt med skor även för en själv, så även nu när bebis kan gå sätter vi bara på skor när hen faktiskt ska gå utomhus.
Det är väl en perfekt lösning tycker jag. Det är ju tunna strumpor jag vänder mig mot när det är kyligt.
Citera
2024-08-23, 16:33
Medlem
Alla gör vi olika med skor på små barn och kommer så göra, alla barn är olika. Finns inte några rätt eller fel.

Att just skor inte är något HT prioriterar vet vi alla med tanke på hennes egna som hon gått i hela sommaren. Att inte L haft skor på sig beror nog mer på att HT inte ser något gulligt med skor för då hade hon garanterat haft det på henne.
Citera
2024-08-23, 19:02
Medlem
FruKrokodils avatar
Vilket smart inlägg av Hanna. Om det dåliga samvetet när hon lämnar Lars till barnvakt.
Bra kommentarer under iaf, särskilt den där att hon inte tänker på Lars när hon löper på Rusta etc..
Citera
2024-08-23, 19:06
Medlem
Krabbfisks avatar
Citat:
Vilket smart inlägg av Hanna. Om det dåliga samvetet när hon lämnar Lars till barnvakt.
Bra kommentarer under iaf, särskilt den där att hon inte tänker på Lars när hon löper på Rusta etc..
Citerar innan det försvinner "Får du dåligt samvete för du åker till rusta, dollarstore, mataffären osv också? Tänker att de gör du ju för din skull och inte Laras om man tänker så, bara att Lara är med"

"Där har du absolut en poäng! Hon älskar dock att sitta i kundvagnen och titta och känna på allt som finns, så jag får mer dåligt samvete av att lämna henne, än när vi gör något där hon är med"
Citera
2024-08-23, 19:52
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Citerar innan det försvinner "Får du dåligt samvete för du åker till rusta, dollarstore, mataffären osv också? Tänker att de gör du ju för din skull och inte Laras om man tänker så, bara att Lara är med"

"Där har du absolut en poäng! Hon älskar dock att sitta i kundvagnen och titta och känna på allt som finns, så jag får mer dåligt samvete av att lämna henne, än när vi gör något där hon är med"

Dagens skratt 😂 Ostbågen Lars kommer få en krokig rygg och platt rumpa för hela hennes liv spenderas i soffan, vagnen, bilstolen eller kundvagnen.
Citera
2024-08-23, 20:07
Medlem
FruKrokodils avatar
Hanna förlorade 100 följare till. Sluta uppdatera Hanna för följarna påminns om hur jäkla efterblivet content du kör med och avföljer.

66,4 är vi nere på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in