Resultat: Ska vi ha en Sieg Heil emote?
Ja
70,24%
203 röster
Nej
29,76%
86 röster
  • 1
  • 2
2023-09-05, 10:20
Medlem
Varför finns det inget Sieg Heil emote på detta forum för?

Jag lägger detta som förslag.
Kan man lägga en omröstning på detta?
Citera
2023-09-05, 10:26
Här har du Hitler

\\:=|

Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
(FB) Hur fan startar man en omröstning?
Citera
2023-09-05, 10:58
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Det vet inte du och jag tänker inte sluta nej.

Utifrån dina 3 exakt liknande trådars öde är sannolikheten 0 att det kommer att gå.
Citera
2023-09-05, 11:05
Medlem
Papper1512s avatar
Verkar som majoriteten i omröstning är för heil-emojin. Det vore på sin plats. Mer yttrandefrihet åt folket.
Citera
2023-09-05, 11:12
Medlem
Citat:
Jag har precis sagt det. En sieg heil emote. Det går inte att beskriva detta mer utförligt. Vet du inte vad en emote är så får du googla tills ögonen blöder. Men även en 5åring vet vad en emote är.

Här har du en av flashbacks emotes.
Du pratar i nattmössan, ytterst få säger ”emote” om någonting numera, utom nördar i gamingvärlden möjligen. Men nu förstår vi vad du menar. Ingen emote alltså, utan en smiley. (Flashback anger dessa som ”Smilies”, du kan se efter själv).
Citera
2023-09-05, 11:30
Citat:
Ursprungligen postat av Ricimer
Du pratar i nattmössan, ytterst få säger ”emote” om någonting numera, utom nördar i gamingvärlden möjligen. Men nu förstår vi vad du menar. Ingen emote alltså, utan en smiley. (Flashback anger dessa som ”Smilies”, du kan se efter själv).
Emoticon som är en synonym till smiley, och dessa är egentligen textbaserade.

Det Flashback har och det TS efterfrågar är egentligen emoji

Sen hamnar ju unicodes emojis/emoticons i lite av ett mellanläge. Det här är inte en bild utan ett unicodetecken 😀 medan där här är en bild

Du kan själv se skillnaden om du hovrar med muspekaren. Den senare går att spara som en bild.

Apropå "Nu förstår vi vad du menar" så var det tämligen uppenbart hela tiden.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-09-05 kl. 11:34.
Citera
2023-09-05, 11:50
Medlem
Citat:
Varför finns det inget Sieg Heil emote på detta forum för?

Jag lägger detta som förslag.

Ja

Jag är för idén att kunna avsluta alla inlägg med ett enkelt ”Sieg Heil”.
Citera
2023-09-05, 11:51
Medlem
Citat:
För mig är emoticon/emojis lika självklart som ordet internet och det ordet behöver man inte förklara för folk.
Hur skulle jag kunna veta att folk inte vet vad emoji är? Vet folk vad smiley är? Finns det fler ord som behöver förklaras?
Kanske varje ord i texten behöver förklaras? Vart går gränsen för det som behöver förklaras lite extra? Det finns ingen tydlig gräns för det där.

Om det startas en tråd i programmerings delen av forumet, behöver man beskriva vad C++ och python är för något när man ställer en programmerings fråga då? Eller kan man anta att folk har någon kunskap över huvud taget?
Sluta löjla dig, du skrev varken emoticon, emoji eller smiley, du skrev emote, även så i rubriken. Det är ett relativt obekant ord för de flesta, jag fick slå upp det. Varför blir du sur när jag ville veta vad du menar?
Citera
2023-09-05, 11:55
Medlem
Citat:
Sluta löjla dig, du skrev varken emoticon, emoji eller smiley, du skrev emote, även så i rubriken. Det är ett relativt obekant ord för de flesta, jag fick slå upp det. Varför blir du sur när jag ville veta vad du menar?

Därför att det riktas krav om att jag ska ha förtydligat trådstarten över saker som jag antog var allmän kännedom. Jag förstår idén med en tydlig trådstart, men lite kunskap lär folk ha med sig när dom sätter sig vid en dator. Vart går den gränsen?
Citera
2023-09-05, 12:08
Medlem
Citat:
Därför att det riktas krav om att jag ska ha förtydligat trådstarten över saker som jag antog var allmän kännedom. Jag förstår idén med en tydlig trådstart, men lite kunskap lär folk ha med sig när dom sätter sig vid en dator. Vart går den gränsen?
Gränsen går vid att jag slår upp ordet och undrar om det verkligen är det du ville ha, vilket det inte var. Klickade du ens på länken jag gav dig?
Citera
2023-09-05, 12:13
Medlem
Citat:
Gränsen går vid att jag slår upp ordet och undrar om det verkligen är det du ville ha, vilket det inte var. Klickade du ens på länken jag gav dig?

Jag klickade på länken ja. Men alltså, emotes har funnits hur länge som helst. Dom finns i alla telefoner, så även gamla kärringar på 70 år har använt en telefon, skickat ett sms med en emote i. Även kallat smileys då.

Så om vi pratar om något som borde vara fundamentalt för alla men som tydligen inte är det, är det då jag som ska förse er med information? Måste jag länka till en wikipedia sida om vad ordet telefon betyder också för att folk ska förstå? Eller är den grundnivån avklarad? Är nästa grundnivå också avklarad eller vart det Bosse tvärnit då?
Citera
2023-09-05, 12:35
Medlem
Tuors avatar
Det hade varit kul!

Nog för att jag är en sk "dödsnazist" men det vore ändå roligt pga vänsterblivnas syn på flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in