2023-09-04, 15:41
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Det blev tvärstopp i mitt syltande av syltlök. Det är egenskördade lökar från lådan för första året och ett för undertecknad nytt nöje att sylta.

1,5 dl sarinsocker, så står det i min upptagna gudmors utlånade receptbok stod det så, imgur. Det är handskrivet så det kan bli fel givetvis. Sarin är en gas som användes av sekteristerna i Tokyos t-bana, om ni minns Dådet. Kan det vara farinsocker som åsyftas? Det kan inte finnas sarinsocker, i hela världen, det är giftigt. Eller är det glukos i sarin som finns i ren form. Hur gör jag nu?
Citera
2023-09-04, 15:43
Medlem
Fummys avatar
ta farinsocker..
Citera
2023-09-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
ta farinsocker..
Är inte 1,5 dl farinsocker lite väl mycket för en sats? Det är så lätt att hamna i sockerfällan.
Citera
2023-09-04, 15:50
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Är inte 1,5 dl farinsocker lite väl mycket för en sats? Det är så lätt att hamna i sockerfällan.

vanlig 1-2-3 lag är.

1 dl
ättiksprit- (12 %)

2 dl
strösocker

3 dl
vatten
Citera
2023-09-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
1,5 dl sarinsocker, så står det i min upptagna gudmors utlånade receptbok stod det så, imgur. Det är handskrivet så det kan bli fel givetvis.

Bilden fungerar inte. S och f kan hur-som-helst vara väldigt lika, då speciellt långt-s och f. (Farinsocker avses förstås.)
Citera
2023-09-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Bilden fungerar inte. S och f kan hur-som-helst vara väldigt lika, då speciellt långt-s och f. (Farinsocker avses förstås.)
Jag ska framföra s/f-kritiken till gudmor. Blötlagt löken, nu är det bara att vänta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in