Citat:
Ursprungligen postat av
L.o.a
Jag läser lite varstans på olika ställen på Internet om personer som gillar personlig utveckling. Jag vet egentligen inte hur dessa ''personlig utveckling'' går till, men om man har det som intresse, så förmodar jag att man ständigt försöker förbättra på sig.
Och jag antar då att dessa personer måste vara mycket unika och kanske har starka personligheter eller något åt det hållet?
Hur är dessa personer egentligen?
Kanske beskriver mig ganska bra. Försöker ständigt att hålla mig uppdaterad inom olika områden jag är intresserad av, jag tar gärna emot konstruktiv kritik även språket, hur jag uttalar saker, övar gärna min verbala förmåga, lyssnar ofta på poddar som handlar om hälsa, hjärnforskare och träning där jag kan plocka saker ifrån som jag kan implementera i min vardag. När jag lägger mig för att sova kan jag köra stavningstävling i huvudet där jag försöker öva på hur ord stavas. Kör ofta kallbad och bastar mycket för att denna hjärnforskare talar om fördelarna.
Försöker alltid hitta fel i det jag gör vilket leder till att jag får mani för saker jag ska göra, jag blir dock aldrig nöjd med resultatet. Jag kan inte göra saker halvdant, det blir all in tills jag nästan svimmar eller blöder näsblod.
Sedan blir det för mycket ibland och då skiter jag i allt. Det hela är grundat i barndomen har jag kommit fram till när jag har reflekterat på det hela, där jag kände mig i vägen och blev uppskattad eller fick kärlek baserat på min prestation, det var inte ovillkorligt.
Men det grundar sig i mycket negativt. Men på ett vis ger det mig ett syfte, för jag är en sådan som inte är en livsnjutare. Förutom om jag får i mig 2-3 öl, då är jag nöjd med hela tillvaron. Men jag dricker i princip aldrig.
Med andra ord, älska era barn ovillkorligt, inte baserat på hur de presterar.