Citat:
Ursprungligen postat av
L.o.a
Och jag antar då att dessa personer måste vara mycket unika och kanske har starka personligheter eller något åt det hållet?
Hur är dessa personer egentligen?
Jag gick sådant en gång, vid handuppräckning gick 90% av övriga deltagare hos psykologen. Det är folk som inte själva vet hur de ska göra saker. Exempelvis fick jag följa flera deltagare i grupp för de inte förstod sig på hur de handlade öl på krogen. Samma med uppgifter de kunde inte jobba självständigt.
Ledarna jag träffat inom personlig utveckling är samma, 90% är folk som behöver gå till psykolog. På en psykiatrisk avdelning kallas sådana personer för störda, eller att de har störningar i sin personlighet.
10% jag träffat är personer som genuint är intresserade och vet hur de själva gör saker. Många som går personlig utveckling och det gäller inte minst ledarna, de hamnar i konflikt med arbetskamrater, grannar och andra personer som går personlig utveckling. Ledare hamnar i trafikolyckor, blir dömda för brott, anklagas för mobbning. En del är patienter inom psykiatrin slutna avdelning ett tag. Det är problem över allt, med de folk jag träffat inom personlig utveckling.
Jag har inte vetat om den här saken innan jag började med personlig utveckling under en period, det är som att folk är personlighetsstörda. Jag trodde felaktigt i början att dessa personer måste vara längre fram i sin utveckling, det är tvärt om. Därför håller dessa på med personlig utveckling. Pga ren ointelligents inom det personliga området.