Citat:
Ursprungligen postat av
Stressad-Groda
Jag är inte särskilt gammal. Fyller 20 nu i höst. Jag är därför inte särskilt erfaren eller bepansrad av välförtjänt självförtroende uppbyggt över år av misstag och slit. Istället är jag olämpligt obrydd och förvånansvärt ängslig om vartannat. Socialt begåvad är jag alltså inte.
Nu är det iallafall så att jag har börjat jobba som maskinoperatör på ett stort företag I Uppsala området. Lättheten i bröstet efter studenten är som bortblåst och ersatt av jävligt mycket ångest. Jag jobbar alltså i 4-skift och jag är ta mig fan bränd i huvudet. Finns det nån erfaren flashbackare som knäckt koden. När ska man äta, sova, ha ett liv osv. Är som sagt helt ny och uppskattar alla tipps
Äh du är en stor mes. Skaffa några barn också. Då ska du se att du inte har nån tid.
Och då hittar jag ändå tid fast jag har flera barn. Ditt problem är att du är odisciplinerad
Och jag gissar på att du vill ligga och känna efter flera timmar om dagen sova när du vill etc etc. Bli lite mer effektiv så fattar du snart galoppen. Att jobba är miljarders gånger bättre än att glida omkring med nå jäkla losers eller att va nån jäkla luffare. Börja spring och träna få lite fart i livet för fan. I din ålder jobbade jag övade med band och levde på folköl. Men gnällde jag över att behöva jobba mjo. Men du lär märka att du är inte så jäkla speciell som du tror och alla måste se till att göra något dugligt i samhället. Eller lev på existensminimum och pilla dig i naveln men eftersom jag har gjort det också i några år runt 20 år kan jag informera dig om att det är ett jäkla skit liv. Hoppet efter studenten 😆😆
Jösses själv drack jag mig full på en busshållplats på min student. Fan ska du med hopp och lättsamhet att göra?
Se till att du jävligt duktig på något jobbaktigt och något utanför jobbet
Då får du självförtroende och stålar.
Måste du jobba på nå skift då?
Gör de ett tag byt sen spara lite cash och dra på nån resa och fixa sen nå annat kneg.
Sen ere ba röjja sönder Livet homie.