Citat:
Ursprungligen postat av
Stressad-Groda
Jag är inte särskilt gammal. Fyller 20 nu i höst. Jag är därför inte särskilt erfaren eller bepansrad av välförtjänt självförtroende uppbyggt över år av misstag och slit. Istället är jag olämpligt obrydd och förvånansvärt ängslig om vartannat. Socialt begåvad är jag alltså inte.
Nu är det iallafall så att jag har börjat jobba som maskinoperatör på ett stort företag I Uppsala området. Lättheten i bröstet efter studenten är som bortblåst och ersatt av jävligt mycket ångest. Jag jobbar alltså i 4-skift och jag är ta mig fan bränd i huvudet. Finns det nån erfaren flashbackare som knäckt koden. När ska man äta, sova, ha ett liv osv. Är som sagt helt ny och uppskattar alla tipps
Först, du måste komma fram till om det här är din melodi?
Alla jobbar inte 4skift, vissa passar bara på 7-16jobb, vissa kan flexa hur som helst. Det är bara du som kan avgöra det.
Själv jobbar jag dag eller natt.
När jag jobbar natt så äter jag när jag börjar jobba vid 21-22. Sen försöker jag undvika att äta tills jag kliver upp dagen efter efter.
Ibland käkar jag nåt (en dubbel cheeseburgare eller en korv) om jag är ashungrig vid 05tiden men oftast inget.
Sen sover jag i perioder. Max 6h på dagen och vaknar alltid före kl12. Är jag trött innan jobbet så sover jag 1-3h innan jobbet oxå.
Tyckerxatt den rutinen funkar för mig, men det är ju olika för alla på jobbet.
Tyst och mörkt i sovrummet är oxå viktigt tycker jag. Har du inga bra gardiner så köp en mask för ögonen. Det är jävla skönt när du vant dig vid en sån.