2023-09-03, 17:36
Medlem
avcs avatar
Bakgrund:

Hur påverkas ditt donationsinitiativ av modereringen? Donerar du även om du får obefogade varningar och/eller avstängningar? Är du en som rapporterar mycket, tycker moderatorerna sköter jobbet exemplariskt och bör belönas? Eller bryr du dig kanske inte alls?

Hoppas detta kan bli en värdefull input-tråd för både administration och oss användare. Om den får ligga kvar vill säga.
Citera
2023-09-03, 17:38
Medlem
BOMB-CPs avatar
Jag donerar alltid lite extra när jag får varningar, då ser jag att dom gör lite nytta, inga varningar inga donationer!
Citera
2023-09-03, 17:41
Avslutad
Nä det tycker jag generellt inte. Jag tror många är styrda av politiska övertygelser och modererar därefter.
Citera
2023-09-03, 17:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Hur påverkas ditt donationsinitiativ av modereringen?

Donationsviljan skulle definitivt öka om modereringen blev hårdare. T.ex. i ABoK.

Citat:
Donerar du även om du får obefogade varningar och/eller avstängningar?

Jag har aldrig fått någon obefogad varning och har aldrig varit avstängd.
Det är en procents promille av alla varningar användare klagar på som jag anser obefogade. Alla övriga handlar om att användaren inte förstår regelverket.

Citat:
Är du en som rapporterar mycket

Ja, jag rapporterar minst lika mycket som jag skriver.

Citat:
tycker moderatorerna sköter jobbet exemplariskt och bör belönas?

Näst intill exemplariskt men de behöver inte belönas. Det skulle forumets ekonomi inte kkara av.

Citat:
Eller bryr du dig kanske inte alls?

Jo, jag bryr mig mycket om forumet. Det är därför jag skriver som jag gör och agerar som jag gör.

Citat:
Hoppas detta kan bli en värdefull input-tråd för både administration och oss användare.

Misstänker att den blir ytterligare en i raden av alla allmänna klagåtrådar utan substans från de som klagar.

Citat:
Om den får ligga kvar vill säga.

Varför knö in ett 0.06-inlägg i slutet? Det är ju att be om papperskorgen.
Citera
2023-09-03, 18:12
Avslutad
Citat:
Hur påverkas ditt donationsinitiativ av modereringen?
Helt klart blir jag mer välvillig att donera om modereringen sköts bra än dåligt. Tycker det sköts bra överlag, men det finns också ett gäng detaljer som verkligen borde fixas. Till exempel att de är på tok för pigga på att kasta trådar istället för att sammanfoga när det är ett alternativ.
Citera
2023-09-03, 18:13
Bannlyst

Kan man donera!?

Jag donerar inte, och anala, humorlösa moderatorer gör varken av eller till i min inställning till donationer...
Citera
2023-09-03, 18:25
Medlem
Citat:
Bakgrund:

Hur påverkas ditt donationsinitiativ av modereringen? Donerar du även om du får obefogade varningar och/eller avstängningar? Är du en som rapporterar mycket, tycker moderatorerna sköter jobbet exemplariskt och bör belönas? Eller bryr du dig kanske inte alls?

Hoppas detta kan bli en värdefull input-tråd för både administration och oss användare. Om den får ligga kvar vill säga.

Bra fråga. Själv så donerar jag inte ett jävla piss och jag kör med annons blockering på DNS nivå samt i browsern på datorn. Ibland VPN också men inte alltid, inte för att VPN har något med intäkter att göra men ändå.

Jag skulle aldrig donera till detta forum då det till största del är fyllt med idioter och fascister. Både som användare och administratörer.
Citera
2023-09-03, 18:31
Medlem
1754s avatar
Eftersom jag tycker att mycket av varningarna och avstängningarna man får är pgr av trams och man anar att moderatorn inte är opartisk så har jag ingen vilja att donera pengar heller.
Citera
2023-09-03, 18:37
Medlem
Jag har inte donerat en krona och har adblock på.
Jag har provat att stänga av det för Flashback men reklamen är riktigt irriterande så jag sätter på det igen.
Flashback borde vara mer som reddit och tillåta humor och sidodiskussioner i trådar.
Argumentet att det är ett seriöst diskussionsforum är dåligt när alla politiktrådar handlar om invandring alternativt någon som vill trolla alla sd:are och nazister eller nästintill helt dött som övriga forum.
Kanske drogforumen lever fortfarande.
Vem vill donera till ett forum som kan stänga av dig strax efter?
Senast redigerad av Hunden309 2023-09-03 kl. 18:39.
Citera
2023-09-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Håller med. Den stör som fan.

Kan hålla med om att det är lite väl stiff ibland, men framförallt borde det jobbas för att göra det lättare att starta en sidodiskussion och flytta den. Man ska inte behöva läsa massor av ovidkommande inlägg när man försöker läsa igenom trådar för att få en uppfattning om vad som hänt.

Det vore bra om man kunde klicka på en knapp när man citerar ett inlägg som heter "Starta sidodiskussion". I huvudtråden kommer då enbart ett inlägg med en länk att finnas. Sen kan man eventuellt flytta dessa sidotrådar till bättre forum.

Jag säger att tempezzt råd är otvivelaktigt riktigt. Vill man undvika att åka dit för 0.06 så bör man undvika sådana saker.

Att du sedan inte förstår hur regeln kan tolkas på ett sådant sätt får stå för dig. Vill du diskutera den tolkningen får du ta det i en annan tråd. Tänker inte dra det här mer OT än det redan är.
De borde kolla på hur reddit löst problemet med sidodiskussioner.
Man kan enkelt scrolla förbi om det inte intresserar en.
Jag är inte lika aktiv här längre pga att det är så stelt och att man redan vet hur en tråd ska utveckla sig bara genom att se vilket forum den ligger i eller läsa rubriken.
Det känns dessutom som att vissa forum bara är en stor påverkansoperation från alla möjliga håll.
Citera
2023-09-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag skulle verkligen inte vilja att Flashback tog efter Reddit alltför mycket. Då kan jag lika gärna hänga där.

Tycker de två är bra komplement till varandra. Men jag tror verkligen inte att det vore bra att lösa det på samma sätt som Reddit. De linjära trådarna är en del av vad Flashback är. Sidodiskussioner skulle behöva en annan lösning här.
Det vill inte jag heller men de har hittat en lösning på problemet.
Flashback har inte utvecklats mycket på många år.
Jag vill ha allvar och humor blandat precis som en diskussion i livet ofta är.
Citera
2023-09-03, 20:05
Medlem
Mods och Admins politiska läggning genomsyrar vissa delforum för mycket för att jag ens ska tänka tanken på att ge bort mina pengar.

Med det sagt så, SD har ju ganska mycket pengar nu mera
Senast redigerad av The13 2023-09-03 kl. 20:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in