• 1
  • 2
2023-09-03, 14:36
Medlem
Hej,
Jag ska frska gra en lng historia hyfsat kort.
Jag och min man har varit ett par i 15 r, har tv barn ihop, 6 och 9 r. Vi bor p en grd tillsammans.
Vi har enligt oss bda ett vldigt bra frhllande. Vi brkar i princip aldrig d vi tycker lika om det mesta. Vi har samma humor och samma intressen, men undantag fr vra "egna" intressen som vi hller p med p varsitt hll. Vi har sex ungefr 3 dagar i veckan, och enligt oss bda vldigt bra och passionerat/sexigt sex. Under vra r tillsammans har vi ven provat lite mer ventyrligt sex, som exempelvis trekant. Vi brukar tillsammans fantisera om trekant och jag skulle sga att vi har ett ganska accepterande frhllande. Ingen av oss r srskilt svartsjuk. Dremot har vi precis som de flesta par tydliga "regler" kring vad som klassas som otrohet. Vi pratar ofta (ensamma) om hur bra vi har det och att mnga andra par verkar sakna det dr lekfulla och avslappnade i sin relation. Vi ser bda oss sjlva ldras tillsammans och pratar ofta om saker vi ska gra bde i nrtid och lngt fram.
MEN... p en fest som vi hade hr hemma hos oss nr vi hade barnvakt s gjorde min man ett snedsteg. Han hade sex med vran gemensamma kompis nr jag hade gtt och lagt mig. Detta berttade inte min man fr mig, utan vr gemensamma vn berttade detta fr mig flera veckor efter hndelsen. Vr gemensamma kompis har ven hon en man och barn.

Min frsta frga till min man blev varfr han inte hade berttat fr mig, och hans svar var att han visste med sig att det aldrig skulle hnda igen och att han inte ville bertta ngot fr mig som skulle frstra vr framtid eftersom det enligt honom var en idiotisk grej som absolut inte gav honom ngot mer n massa ngest och skam. Han sger att hon var flrtig, att han var kt och full, och helt enkelt tappade frstndet och gick hela vgen. Han sger att han inte ngrar ngot mer i sitt liv och att han har svrt att sjlv frst att han varit en sn idiot.

Vi festat en del p olika hll och enligt honom har detta aldrig hnt frut. Jag har ju svrt att tro honom men han menar att grejen att jag var hemma (och vi hade haft sex tidigare under kvllen) gjorde att han tappade konceptet. Att han hade frvntningar p att vi skulle gra ngot ventyrligt den kvllen (tillsammans) och att hans hjrna normalt sett inte r s instlld p sex som den var just fr att jag var med... Han visar mycket nger och menar att han aldrig ngonsin kommer ska spnning p egen hand igen fr att den ngesten och de skuldknslor han lmnats med ter upp honom. Och att han aldrig mer vill se mig shr ledsen.

Well, det som har hnt har hnt, och mina tankar snurrar. Jag r inte en som person som tnker "min man kommer aldrig vara otrogen", eftersom jag sjlv har sttt p mn i onykternt tillstnd och sjlv upplever att jag skulle kunna f de flesta i sng oavsett om de har fru hemma eller inte. Inte s att jag frskt, men jag menar, mn r flrtiga och jag upplever att det oftast r vi kvinnor som stter stopp. Dremot trodde jag p ngot vis att s lnge vi har det shr bra, s kommer han aldrig ska sig till ngon annan. Men ack s fel jag hade... Den han hade sex med r ganska lik mig till kroppsbyggnad, s dr fanns heller inget "nytt" att se. S det r ju helt enkelt spnningen han fll fr. Det nya och frbjudna antar jag.
Men hur ska man tnka nu? r han en exceptionell idiot, eller r det tillfllet som gr tjuven, och kanske har han lrt sig att det inte var vrt det, och agerar annorlunda nsta gng? Han sger att han absolut inte har knslor fr henne.

Vrt sex har inte frndrats sen jag fick reda p detta, vi har haft sex flera gnger sen dess, bra sdant... Dremot har min syn p vrat frhllande ndrats. Det knns mindre tryggt och jag ser inte p honom p riktigt samma stt lngre. Dremot tnker jag att ett misstag (frhoppningsvis) p 15 r, inte kan vga lika tungt som alla bra saker han har gjort och gr fr mig och barnen. Och vi har trots allt ett bra frhllande med skratt, sex, frstelse och vrme finns med. Jag frgar honom om han saknar ngot, men han menar att han inte gr det, utan att han gjorde ett stort misstag som han ngrar djupt.

Jag kan frst att man kan sakna spnning efter 15 r med samma fru och med en vardag som r allt annat n spnnande, och jag r fr att ska det tillsammans med honom om och nr vi landat efter denna hndelse. Vi upplever bda att vi r lyckliga ihop, men just nu knns det inget vidare. Han gick utanfr spelreglerna, och han visste om det... r det mnskligt och borde frltas eller r det bara svinigt?
Citera
2023-09-03, 14:44
Medlem
AlligatorMans avatar
Ni knullar ju bevisligen runt med andra hejvilt nd, inom era "regler", s vad fan spelar detta fr roll?
Ni r bda dmda att brinna i Gehenna s g all in med att bedriva hor medan ni kan!

Om du inte redan gjort nt liknande bakom din mans rygg r det bara en tidsfrga, ni r depraverade och perversa och i ett sunt samhlle hade ni suttit i stocken p torget s vi andra kunde spottat p er.

Senast redigerad av AlligatorMan 2023-09-03 kl. 14:47.
Citera
2023-09-03, 14:47
Medlem
I din text s skriver du att ni har det bra.

Samtidigt s skriver du att du gick och la dig tidigt p en fest och d pippade din man en kvinna med liknande kropp som du.

S du r allts attraktiv enl din make.

Men vad jag frgastter r:
Har ni verkligen det s bra som du sger? Din man r ju tydligen mottaglig fr flrtande och sexuellt nrmande.

S enl mig s finns det ngot du inte berttar s jag brjar med att stmpla din berttelse BS - Bullshit!
Citera
2023-09-03, 14:47
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigforslagda
Under vra r tillsammans har vi ven provat lite mer ventyrligt sex, som exempelvis trekant. Vi brukar tillsammans fantisera om trekant och jag skulle sga att vi har ett ...

r det mnskligt och borde frltas eller r det bara svinigt?

Tycker liksom nr ni godknner en trekant , s r sexet inte lika heligt som vid en tvsamhet.
Lite bdas fel skulle jag sga, d ni redan tnjt p grnserna och vrdet i grnserna.
Denna otrohet blir frminskad, och man ser hur hyfsat ltt du tar p de hela.
Men det r upp till dig att avgra sjlv.
Citera
2023-09-03, 14:48
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigforslagda
Men hur ska man tnka nu? r han en exceptionell idiot, eller r det tillfllet som gr tjuven, och kanske har han lrt sig att det inte var vrt det, och agerar annorlunda nsta gng? Han sger att han absolut inte har knslor fr henne.

Jag kan frst att man kan sakna spnning efter 15 r med samma fru och med en vardag som r allt annat n spnnande, och jag r fr att ska det tillsammans med honom om och nr vi landat efter denna hndelse. Vi upplever bda att vi r lyckliga ihop, men just nu knns det inget vidare. Han gick utanfr spelreglerna, och han visste om det... r det mnskligt och borde frltas eller r det bara svinigt?

Hur du ska tnka och gra kan bara du sjlv svara p, men det tror jag redan du vet. Era odds kommer helt och hllet st och falla med om du kan frlta och g vidare genom att helt lgga detta bakom dig. Om inte, ja d kommer er relation vara en kompromiss frn din sida.

Hur jag skulle tnka:
Det r i skarpt lge man vet vem man lever ihop med. Om lsningen i skarpt lge r att vara illojal/bedra och ljuga, och dessutom frska frklara det med fylla och frvirring, ja d r allt sagt som behver sgas. Jag hade lmnat eftersom hans niv hade legat lngt under min, vilket ger en icke hllbar obalans, fr min del.
Citera
2023-09-03, 14:52
Moderator
Hobbybondes avatar

Relationer och samlevnad -> Relationsakuten
/Mod
Citera
2023-09-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Tycker liksom nr ni godknner en trekant , s r sexet inte lika heligt som vid en tvsamhet.
Lite bdas fel skulle jag sga, d ni redan tnjt p grnserna och vrdet i grnserna.
Denna otrohet blir frminskad, och man ser hur hyfsat ltt du tar p de hela.
Men det r upp till dig att avgra sjlv.

Jag frstr hur du menar, sexet i sig r inte heligt. Men vi har flera gnger pratat om var vi drar grnsen. Att sex utan att den andre parten r involverad r otrohet, och otrohet r ett svek. S jag skulle inte sga att grnserna varit otydliga.
Citera
2023-09-03, 14:54
Medlem
Du kan fortstta intala dig att han bara har varit otrogen en gng! Till slut tror du p det!
Citera
2023-09-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hur du ska tnka och gra kan bara du sjlv svara p, men det tror jag redan du vet. Era odds kommer helt och hllet st och falla med om du kan frlta och g vidare genom att helt lgga detta bakom dig. Om inte, ja d kommer er relation vara en kompromiss frn din sida.

Hur jag skulle tnka:
Det r i skarpt lge man vet vem man lever ihop med. Om lsningen i skarpt lge r att vara illojal/bedra och ljuga, och dessutom frska frklara det med fylla och frvirring, ja d r allt sagt som behver sgas. Jag hade lmnat eftersom hans niv hade legat lngt under min, vilket ger en icke hllbar obalans, fr min del.

Tack fr dina tankar, jag vet faktiskt inte om jag kommer att kunna slppa det. Det fr tiden utvisa... Och om jag skulle kalla det skarpt lge, jag vet inte. Vad r skarpt lge?
Citera
2023-09-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Ni knullar ju bevisligen runt med andra hejvilt nd, inom era "regler", s vad fan spelar detta fr roll?
Ni r bda dmda att brinna i Gehenna s g all in med att bedriva hor medan ni kan!

Om du inte redan gjort nt liknande bakom din mans rygg r det bara en tidsfrga, ni r depraverade och perversa och i ett sunt samhlle hade ni suttit i stocken p torget s vi andra kunde spottat p er.

Hejvilt skulle jag inte kalla det. Vi har haft tydliga regler som sger att vi inte gr detta p "egen hand". Och ja, kanske r vi perversa. Men jag har aldrig varit otrogen!
Citera
2023-09-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
I din text s skriver du att ni har det bra.

Samtidigt s skriver du att du gick och la dig tidigt p en fest och d pippade din man en kvinna med liknande kropp som du.

S du r allts attraktiv enl din make.

Men vad jag frgastter r:
Har ni verkligen det s bra som du sger? Din man r ju tydligen mottaglig fr flrtande och sexuellt nrmande.

S enl mig s finns det ngot du inte berttar s jag brjar med att stmpla din berttelse BS - Bullshit!

Vi har det bra, s jag stller mig lika undrande som dig till hans mottagande av flrtande.
Citera
2023-09-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Du kan fortstta intala dig att han bara har varit otrogen en gng! Till slut tror du p det!

Varfr skulle det vara en omjlighet? Finns det ngon statistik p "en gng otrogen, flera gnger otrogen?". Jag vet faktiskt inte vad jag tror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in