Citat:
Ursprungligen postat av
stampentrekant
Sossarna har senaste åren förstört Sverige. På alla möjliga vis.
Jag förstår på ett sätt att man måste se till så saker funkar framåt, folk måste bli mer sparsamma.
Men bidragen måste sänkas rejält. det får inte bli att man i vissa områden föder barn på barn på barn. Samt gå runt med iPhone 14 Pro Max 256Gb när man inte har en taxerad inkomst alls på många år.
Samt allting som är att man kastar pengar i sjön, måste det sparas in på. tex folk som inte är svenskar som begår brott, ska ut.
Samt kommuner får inte släppa pengar på massa skit..
Finns mängder med exempel, men myket behöver ändras.
Kan rekommendera Hans Jenseviks Kommunernas kommande utmaningar eller liknande på youtube. Redan omkring 2014-16 förutspådde han att kommunerna omkring 2024, plus/minus ett antal år, kommer uppvisa liknande underskott som Malmös kommun. Han fick då frågan om räntehöjningar, bobubbla, arbetslöshet, röda siffror i kommunbudgetar osv och sa att ofta kommer inte en olycka ensam utan flera saker kommer samverka. Folk flabbade åt honom och kallade honom domedagsprofet etc och skulle sluta ropa vargen. Jag tror att han är för seriös och för bekymrad över Sveriges utsatta situation för att flabba tillbaka och säga
vad var det jag sa.
Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Ok, så vad ska man rösta för om man inte vill se skattehöjningar (vilket detta i praktiken är)?
AfS huvudfråga är återvandring. En av deras andra frågor högt upp på listan är platt skatt. När det kommer till platt skatt brukar det ofta handla om en nivå på 15-20-25%. Lägre skatt men inga avdrag. I Sverige var skattenivån på 50-talet ca 15%, ingen moms och om jag minns rätt ingen eller betydligt lägre arbetsgivaravgift.
Citat:
Ursprungligen postat av
Salva25g
Alla svenska partier är sossar. Inget nytt under solen.
Alla partier i Riksdagen är globalister och alla verkar vara kontrollerade av en främmande makt man aldrig får kritisera. Det behövs en rejäl genomlysning av alla partiers valberedningar. Vilka sitter där och vad har de för kopplingar i sina nätverk, hur ser deras ekonomier ut osv. Valberedningarna är de som nominerar bland annat partiledarna.