2007-06-19, 19:32
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är väl bara en fråga om uppfostran och sunt förnuft. Jag förstår mycket väl att man av misstag kan lyckas med att ta en avatar (eller ett nick) som redan är upptaget.

Om man då blir uppmärksammad på det så byter man så är det inget problem. Det är enligt min mening bara sådana som husmongot och andra tjockskallar som fortsätter att använda en avatar och/eller ett nick som någon annan redan har lagt beslag på.
Det är ju vedertagen netikett att byta om man råkat ta någon annans. Som du säger så är det bara såna som husmongot som vägrar ge sig. Se vad som hände med honom
Citera
2007-06-20, 12:20
Medlem
Upplysarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yckoj
Om jag får vara lite broder Duktig - så är det faktiskt inte alls... För att det ska räknas som att du har upphovsrätt för det nya konstverket så ska originalverket överhuvudtaget inte gå att skönja i det nya verket. Dvs om du lägger de två bilderna bredvid varandra så ska ingen kunna upptäcka att du har använt den ena bilden för att göra den andra...

Jag kan upplysa dig om att de ska gå att se tydlig skillnad på originalbilden och de avbildande konstverket.

Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det är ju vedertagen netikett att byta om man råkat ta någon annans. Som du säger så är det bara såna som husmongot som vägrar ge sig. Se vad som hände med honom

Då kräver jag att moderatorn som har en avtar med den lobotomerade typen i filmen One Flew Over the Cuckoo's Nest byter om de inte nu var så att h*n var först med den. Samma med den moderator som har första bästa googelträff på Zebulon Macahan.
För att inte tala om alla som har V från filmen V for Vendetta som avtar. Eller så finner man sig i att vissa avtager helt enkelt delas av flera personer.

Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Så står det inte någonstans...Man får inte UTGE sig för att vara mod el admin. Men det står inte någonstans att man inte får ha samma avatar som mod el admin.

"Inte heller är det tillåtet att utge sig för att vara admin eller moderator, ifall man inte är det."
Precis, de är inte förbjudet att ha en bild på en glad neger men om man då kallar sig abmin eller liknande så är de en helt annan sak.
Citera
2007-06-20, 13:42
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplysaren
Jag kan upplysa dig om att de ska gå att se tydlig skillnad på originalbilden och de avbildande konstverket.

Då kräver jag att moderatorn som har en avtar med den lobotomerade typen i filmen One Flew Over the Cuckoo's Nest byter om de inte nu var så att h*n var först med den. Samma med den moderator som har första bästa googelträff på Zebulon Macahan.
För att inte tala om alla som har V från filmen V for Vendetta som avtar. Eller så finner man sig i att vissa avtager helt enkelt delas av flera personer.

Jag är ganska övertygad om att de skulle byta om någon hade avataren före dem och påpekade det.

Citat:

Precis, de är inte förbjudet att ha en bild på en glad neger men om man då kallar sig abmin eller liknande så är de en helt annan sak

Det är ingen som bryr sig om ifall du eller någon annan har en "glad neger" som avatar så länge den inte är påfallande lik Admins.
Citera
2007-06-20, 14:36
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Så du menar att Andy Warhol inte hade upphovsrätt till sina mångkulörta bilder av Marylin Monroe, eller sina Cambell soppburkstavlor?
Nej du har inte upphovsrätt till avataren.

Nog borde väl moderatorer vara lite mer pålästa innan de uttalar sig om sådana frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Upplysaren
Jag kan upplysa dig om att du har bristande juridik kunskaper.

Jämfört med originalbilden är det där inte tydlig skillnad.
Citera
2007-06-20, 16:32
Medlem
Upplysarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Jag kan upplysa dig om att du har bristande juridik kunskaper.

Jämfört med originalbilden är det där inte tydlig skillnad.
Jag kan upplysa dig om att du har bristande kunskaper i läsförståelse.
Jag sa aldrig att de var tydlig skillnad på bilden.
Citera
2007-06-20, 19:38
Bannlyst
Om någon har min sedan tidigare så berätta,

jag vill knappast vara den som retar skiten ur någon annan
Citera
2007-07-13, 22:35
Medlem
blaus avatar
Jag har haft min avatar sedan år 2003. Ni som inte skolkade från matematiken i lågstadiet inser att det rör sig om fyra år. Det har nu tillkommit en relativt ny användare i forumet som har tagit sig en likadan avatar som mig. Vad gör jag år saken? Vi har under en period legat i konflikt via PM och jag har gjort klart för denne användare hur saker och ting ligger till. Dvs att jag har haft min avatar i nära fyra år och som nyansluten användare kan man inte bara plocka en redan upptagen.

Som sagt: Vad finns det att göra åt saken? Jag har skickat PM till en mod om saken, blev dock så hårt ingonorerad att det stänkte långt upp på mina väggar. Typ.
Citera
2007-07-13, 22:37
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blau
Jag har haft min avatar sedan år 2003. Ni som inte skolkade från matematiken i lågstadiet inser att det rör sig om fyra år. Det har nu tillkommit en relativt ny användare i forumet som har tagit sig en likadan avatar som mig. Vad gör jag år saken? Vi har under en period legat i konflikt via PM och jag har gjort klart för denne användare hur saker och ting ligger till. Dvs att jag har haft min avatar i nära fyra år och som nyansluten användare kan man inte bara plocka en redan upptagen.

Som sagt: Vad finns det att göra åt saken? Jag har skickat PM till en mod om saken, blev dock så hårt ingonorerad att det stänkte långt upp på mina väggar. Typ.

Skicka PM till en annan mod, med länk till den missdådarens profil.
Citera
2008-08-07, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Om någon har min sedan tidigare så berätta,

jag vill knappast vara den som retar skiten ur någon annan

Din avatar är förmodligen den mest använda på hela forumet.
Citera
2008-08-07, 18:29
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
Din avatar är förmodligen den mest använda på hela forumet.
Parental Advisory? lol, gå in på kontrollpanelen och stäng av kryssa i "Visa stötande avatarer", så ska du få se att knappt någon har den avataren.
Citera
2008-08-07, 18:57
Medlem
Läskigs avatar
Hatar när folk tar andras avatar, då jag själv nästan enbart går på avatar istället för användarnamn när jag kollar vem som skrivit inlägget.
Dock så brukar modsen vara snabba på att vidta åtgärder om man rapporterar sådant, vilket är bra.

Senast var det nån som snott Fascists avatar, tyckte att han helt plötsligt hade blivit väldigt blödig och tramsig av sig, tills jag insåg att det var nån som snott hans avatar bara.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in