Citat:
Ursprungligen postat av yckoj
Om jag får vara lite broder Duktig - så är det faktiskt inte alls... För att det ska räknas som att du har upphovsrätt för det nya konstverket så ska originalverket överhuvudtaget inte gå att skönja i det nya verket. Dvs om du lägger de två bilderna bredvid varandra så ska ingen kunna upptäcka att du har använt den ena bilden för att göra den andra...
Jag kan upplysa dig om att de ska gå att se
tydlig skillnad på originalbilden och de avbildande konstverket.
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det är ju vedertagen netikett att byta om man råkat ta någon annans. Som du säger så är det bara såna som husmongot som vägrar ge sig. Se vad som hände med honom

Då kräver jag att moderatorn som har en avtar med den lobotomerade typen i filmen
One Flew Over the Cuckoo's Nest byter om de inte nu var så att h*n var först med den. Samma med den moderator som har första bästa googelträff på Zebulon Macahan.
För att inte tala om alla som har V från filmen
V for Vendetta som avtar. Eller så finner man sig i att vissa avtager helt enkelt delas av flera personer.
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Så står det inte någonstans...Man får inte UTGE sig för att vara mod el admin. Men det står inte någonstans att man inte får ha samma avatar som mod el admin.
"Inte heller är det tillåtet att utge sig för att vara admin eller moderator, ifall man inte är det."
Precis, de är inte förbjudet att ha en bild på en glad neger men om man då kallar sig abmin eller liknande så är de en helt annan sak.