Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom
Kul med en avatar-tråd.
Till att börja med vill jag bara säga detta:
Admin, det är ok med mig, även om jag tycker att det är trist.
Så.
Jag fick min avatar, föreställandes SVTs ankare Mats Nyström, bortplockad häromdagen efter att SVT uppmärksammat fb om att jag inte är samma person som jobbar på SVT.
Förvisso hade jag skämtsamt skrivit att jag bodde i Studio 32 på Gärdet.
Men det tror jag inte att Sportens MN gör heller.
Personligen tycker jag att det är lite lustigt.
Det händer med jämna mellanrum att folk ringer till mig och undrar om jag arbetar på SVT (jo, jag heter faktiskt samma sak).
Men jag skulle personligen inte kontakta Telia och be att få SVTs Mats Nyström bortplockad ur telekatalogerna för det.
Så, det kanske är läge att skriva ett tillägg om att man inte heller får ha en avatar som liknar en nu levande person om man väljer ett användarnamn som är identiskt med denne person eller som starkt kan förknippas med denne?
Jag tycker du borde ändra texten i din avatar till: Jag är den RIKTIGA Mats Nyström. För det är du jue!
Sedan kunde du lägga till en undertext där man förstår att du inte är den M.N. som arbetar på TV-sporten.
Jag har själv tagit fel på dig och blev väl lite onödigt upprörd över detta... du vet.
Viss tydlighet tycker jag man ska ha man man associerar sin avatar till en känd person.