Till regeln som Johnny angav vill jag bara tillfoga några kommentarer.
Regeln som FB har säger ju två saker ang avatarer (i den här aspekten).
1. Den skall vara en igenkännande faktor när man läser i forumen.
2. Man får inte ta en moderator (eller admins) avatar - för då kan andra lätt tro att man är en moderator (eller admin)
Sedan finns det ju en oskriven regel bland vi som bevistar forum som det här, att den som först hade avataren har nån sorts ensamrätt på den.
Särskilt gäller ju detta om man gör sina egna avatarer så som jag t ex brukar göra, eller låter andra göra dem åt sej specifikt som i avatar request tråden i Evighet. Då kan man faktiskt hävda nån sorts copyright, men jag har nog aldrig sett att någon dragit sånt i domstol.
Nu kan man ju ofta missa att nån annan har den man valt, så om man upptäcker detta så kan man väl försöka komma överens via PM, innan mods och outlaw blandas in. Då brukar den som först valt avataren behålla den, den andre får leta upp en ny. Vilket väl inte är så svårt.
Får väl också inflika - det finns ibland några lustigkurrar som tar andras avatarer och förändrar dem, sist var det nåt troll som klottrade lite på min avatar. Sånt visar ju egentligen bara på hur obegåvade dessa spån är, men kan väl också kunna att klassas som trakasserier.
Allt ovan är som vanligt enbart mina åsikter, inget jag kollat med admin eller andra mods.