2023-09-02, 10:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jag vill veta vem som tar ansvar om en storskalig attack mot banker och swish sker 27-31 och ingen kan betala räkningar.
Då betalar man den 1:a istället. Det funkar, jag lovar.

Tillägg

Idag kan man betala med mobiltelefonen om man scannar varorna med den. Om man har en modern telefon. När det var tekniskt avbrott på kort-konsolerna på stora Coop hos mig var det bara de med mobil och betalapp "Coop scan & pay" som kunde betala för varor.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2023-09-02 kl. 11:04.
Citera
2023-09-02, 11:00
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Då betalar man den 1:a istället. Det funkar, jag lovar.

Oj, du missade poängen
Citera
2023-09-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Man kan faktiskt ta fram penna, papper och miniräknare (allt sådant säljs på ica) och räkna för hand. Så kan kommersen fortsätta om än knaggligt. Sedan matar man in allting i systemet när strömmen mm kommer tillbaka.
Tror inte personalen på Ica klarar sådant, dom kan inte ens räkna ut hur mycket växel som skall lämnas tillbaka utan kassaapparaten.

Och ingen vet några priser så det går inte ta betalt såvida det inte finns en prislapp på varan.
Citera
2023-09-02, 11:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Det köpet godkändes då lokalt av chippet, ett kontaktlöst chip köp måste gå online. kolla på kvittot 2
Kvittot kom i alla fall direkt till Kivra och ser ut som alla andra kvitton från ICA.
Citera
2023-09-02, 11:42
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Man kan faktiskt ta fram penna, papper och miniräknare (allt sådant säljs på ica) och räkna för hand. Så kan kommersen fortsätta om än knaggligt. Sedan matar man in allting i systemet när strömmen mm kommer tillbaka.

Du kommer inte hitta en ICA butik där alla kassörer drar fram papper och penna för att skriva ner inköp manuellt för dom med kontanter. Det är en grej som möjligen funkar i mindre butiker men stora mataffärer kommer stå med händerna fallna tills det fungerar igen.

När coop sist fick sitt system utslaget så satte dom lapp på dörren att det var stängt och alla gick hem tills det löste sig några dagar senare. Tyvärr kommer inte kontanter vara räddningen i dessa situationer. Dom som lägger pengarna på bänken och drar blir anmälda.
Citera
2023-09-02, 11:44
Medlem
Fangfaces avatar
Kom precis hem från Maxi. Lite roligt när kunder stod väntande som frågetecken och lampor lös i varje scannings-central, medans den lilla personal som inte plockade varor till latmaskar skulle försöka göra alla till lags.
Man kunde inte undgå att dra på smilbanden
Citera
2023-09-02, 11:51
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Var enorma köer vi Ica här.
Vissa kunde betala vissa inte med att man satte in kortet.

Hoppas om blivit hackade och måste betala multum.
Hela ledningen ska ju åtalas också för insiderbrott snart.
Jävla pajaser!

Blev Hemköp istället som stod tomt.
Citera
2023-09-02, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Tror inte personalen på Ica klarar sådant, dom kan inte ens räkna ut hur mycket växel som skall lämnas tillbaka utan kassaapparaten.

Och ingen vet några priser så det går inte ta betalt såvida det inte finns en prislapp på varan.

Jag har råkat ut för detta ett fåtal ggr, och det är bara att lämna varorna och åka någon annanstans som gäller.

Noll intresse för butiken att lösa problemet, oavsett kostnad för dem (eller för mig).
Citera
2023-09-02, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kvittot kom i alla fall direkt till Kivra och ser ut som alla andra kvitton från ICA.
Klicka på Betalningsmetod och kolla själva transaktionskvittot

K/1 7 hade jag på mitt köp igår
1 är online och skulle tro du har en 2:a där då 2 är offline approved 7 an ändras då med.
Jo K är kontaktlöst, du har ett C där för CHIP
Citera
2023-09-02, 12:01
Medlem
Var nyss o handlade det fungerar men du måste stoppa in kortet i terminalen blipp fungerar ej
Senast redigerad av topnotchG 2023-09-02 kl. 12:05.
Citera
2023-09-02, 12:03
Det gick bra att betala kontant, folk borde vara uppmärksamma...
Citera
2023-09-02, 12:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Klicka på Betalningsmetod och kolla själva transaktionskvittot

K/1 7 hade jag på mitt köp igår
1 är online och skulle tro du har en 2:a där då 2 är offline approved 7 an ändras då med.
Jo K är kontaktlöst, du har ett C där för CHIP
Överkurs för mig men du verkar ha rätt.
Ca2 1 idag och K/1 5 tidigare köp. Alltid lär man sig något nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in