• 4
  • 5
2023-09-27, 02:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
En skön låt från ett jäkligt bra musikår

Kul att höra att det finns fler som gillar denna låt, som har så många fler bottnar än vad de flesta inser...
Citera
2023-09-27, 11:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Trevligt att höra! Jag gillar speciellt blandningen av melankoli och slutet av ungdomligheten. Idde har fångat processen av att växa upp! Skrev Stefan Hellstrand texten? Ja, där ser man. Kul att lära sig nya saker här varje dag!

Håller med. Vacker melankoli. Välskrivet och väl framfört utan stora gester. Staffan Hellstrand hade några riktigt bra år där på 90-talet där han skrev många bra låtar, flera riktiga klassiker, både åt sig själv och andra artister.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jaha, okay. Min musikaliska kunskap är begränsad, det medger jag. Men hon förmedlar ändå en speciell och ovanlig känsla anser jag.

Känslan är ju otroligt viktig för upplevelsen. Det går sällan att säga att en låt är bra eller dålig på ett objektivt sätt. Det är din upplevelse, och du behöver inte motivera den för nån surkart som anser sig ha större musikalisk kunskap.
Citera
2023-09-30, 00:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Håller med. Vacker melankoli. Välskrivet och väl framfört utan stora gester. Staffan Hellstrand hade några riktigt bra år där på 90-talet där han skrev många bra låtar, flera riktiga klassiker, både åt sig själv och andra artister.

Känslan är ju otroligt viktig för upplevelsen. Det går sällan att säga att en låt är bra eller dålig på ett objektivt sätt. Det är din upplevelse, och du behöver inte motivera den för nån surkart som anser sig ha större musikalisk kunskap.

Äntligen en vänlig själ här på Flashback som förstår. Det lågmälda och enkla tilltalade mig med den här låten.
Citera
2023-09-30, 14:21
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Staffan Hellstrand hade några riktigt bra år där på 90-talet där han skrev många bra låtar, flera riktiga klassiker, både åt sig själv och andra artister.

Nu är jag ung med Anna Stadling skrev Staffan Hellstrand, den är bra också, den kom ut 1998.

Anna Stadling - Nu är jag ung
Citera
2023-10-19, 03:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
En skön låt från ett jäkligt bra musikår

Efter att ha läst kommentarerna i tråden så har jag lyssnat på låten igen, med kritiska ögon, Det går helt enkelt inte att tycka illa om den här låten. Nu låter den ännu bättre! Nej, jag är inte särskilt musikkunnig, Jag vet ingenting om vad som är en bra sångerska. Men jävlar vilken bra låt hon framför!

https://www.youtube.com/watch?v=BSha-FwJhF
Senast redigerad av WordWarrior 2023-10-19 kl. 03:36.
Citera
2023-10-19, 08:48
Medlem
Ambelains avatar
Nä vafan ...

Hellacopters - "gotta get som action now" måste ju helt klart vara den bästa svenska låten i modern tid.

Vanlig hederlig rakt-opp-och-ner-RocknRoll ... hur kan det inte vara det bästa liksom.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in