2023-09-01, 23:51
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag avskyr TV4 och har slutat titta överlag. Spelar ibland in om det är nåt av värde och kan då snabbspola reklamen. Dom sänder så mycket skit och hela produktionen uppfattar sig själva som rockidoler. Vänstervridet och så urdåliga progam som Fortet, Lets Dance, Idol...listan kan bli lång och det som blir över kan vara det jag tittar på. Som Kalla Fakta och nyheterna.

TV4 borde satsa mer på dokumentärer, debatter, samhällsprogram och serier, för att bli en seriös kanal. Kalla Fakta är superbra!

Trams om tjockisar, dejtande, kändisar och bakning/matlagning finns det så många andra kanaler för. Hur många matprogram finns det på fyran? Mästerkocken, Mästerkocken V I.P, Sveriges yngsta mästerkock, Halv åtta hos mig, Hela Sverige bakar, Hela kändis-Sverige bakar, Kockarnas kamp, diverse matprogram med Tina Nordström...suck!

Sedan kan man givetvis varva ren underhållning med fakta, fast i mindre grad, men jag gissat att svenska folket gärna vill se kändisar dansa och prata ut...
Citera
2023-09-01, 23:58
Bannlyst
Vem bry sej! Att titta på TV4 2023, är som att sätta sina barn och glo på Drutten och Krokodilen eller farbror frippes skafferi 2023.
Senast redigerad av 53280 2023-09-02 kl. 00:00.
Citera
2023-09-02, 00:19
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det är lite lustigt att så många som skriver i den här tråden hävdar att de minsann aldrig tittar på TV4, eller ens på linjär-TV alls. Ändå har man väldigt bestämda åsikter om hur usel TV4 är och att det bästa vore om kanalen försvann helt.
Jag kan faktiskt i många stycken hålla med. Nyhetsmorgon är super-PK för det mesta och jag kan reta mig rejält på programledarna. För att inte tala om Efter fem. Tilde de Paula håller på och larvar sig som om hon skrev inlägg på Facebook med handhjärtan och styrkekramar. För att inte tala om fjantarna Axel Pileby och Henrik Alsterdal.
Dom andra programmen som nämnts här tittar jag aldrig någonsin på (om jag inte är tvungen för att mitt sällskap vill se), dvs Idol, Let´s dance, Mandelmanns och allt vad dom heter.
Tyvärr kommer nog bara medverkande i marginalen att försvinna från Nyhetsmorgon. De som tittar får fortsätta att stå ut med Jenny Alversjö (hua!) och Jenny Strömstedt med flera. Jag ser hellre på Morgonstudion i Svt1. Lite mer seriöst där, och så slipper jag den förbannade reklamen.

Någon helg har det hänt att Nyhetsmorgon står på i bakgrunden eller att jag sett på Mandelmans någon gång men det är den där eviga reklamen som gör att det i princip är omöjligt att titta på kanalen. Sedan är de där två bögarna så enormt sliskiga vilket gör att jag ogärna tittar. Är en annan programledare, en man, som jag tycker ser ut som en spröd liten fågel och att de sedan, oavsett vilken programledare det är, avbryter den de intervjuar stup i kvarten och det känns så otroligt respektlöst. Jenny Strömstedt kan vara den vidrigaste personen som någonsin satt sin fot på denna jord.

Tittar absolut inte på Let's Dance eller Masked Singer eller de andra skitprogrammen men den här typen av reklam-TV känns som den har gjort sitt. Tror få under 30 ser speciellt mycket på TV när det finns Youtube, Netflix, torrenter mm helt utan reklam.
Citera
2023-09-02, 00:31
Medlem
differentdayss avatar
Kan väl knappast vara någon vettig människa som kommer att sakna dessa program.
Citera
2023-09-02, 00:31
Medlem
outback4s avatar
Låt Ernst Kirchsteiger gå halvnaken och pynta ett utedass så bänkar sig tanterna +50 i alla fall..
Citera
2023-09-02, 00:36
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det är lite lustigt att så många som skriver i den här tråden hävdar att de minsann aldrig tittar på TV4, eller ens på linjär-TV alls. Ändå har man väldigt bestämda åsikter om hur usel TV4 är och att det bästa vore om kanalen försvann helt.
Jag kan faktiskt i många stycken hålla med. Nyhetsmorgon är super-PK för det mesta och jag kan reta mig rejält på programledarna. För att inte tala om Efter fem. Tilde de Paula håller på och larvar sig som om hon skrev inlägg på Facebook med handhjärtan och styrkekramar. För att inte tala om fjantarna Axel Pileby och Henrik Alsterdal.
Dom andra programmen som nämnts här tittar jag aldrig någonsin på (om jag inte är tvungen för att mitt sällskap vill se), dvs Idol, Let´s dance, Mandelmanns och allt vad dom heter.
Tyvärr kommer nog bara medverkande i marginalen att försvinna från Nyhetsmorgon. De som tittar får fortsätta att stå ut med Jenny Alversjö (hua!) och Jenny Strömstedt med flera. Jag ser hellre på Morgonstudion i Svt1. Lite mer seriöst där, och så slipper jag den förbannade reklamen.
Jo, men det spelar ingen roll öht när man petar på knapp nr 4 på tv dosan går reklam-jingeln igång!
Grundat på det så är den usla kanalen kall och död för mig! Trots innehav av Telia-aktier.
Citera
2023-09-02, 00:40
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vem bry sej! Att titta på TV4 2023, är som att sätta sina barn och glo på Drutten och Krokodilen eller farbror frippes skafferi 2023.
Verkligen. Har aldrig tittat på det fåniga programmet Fångarna på Fortet men såg att dom satt igång med ytterligare en omgång och med B-kändisar. Så urvattnade program så man kan spy och Idol är en katastrof. Jag vet inte nåt mer än dom jag räknade upp som jag skulle slösa nån tid på. Om man inte kunde snabbspola vore det katastrof. OM det nu skulle råka vara nåt man vill titta på. Avskyr hela deras morgonstudio också då dom är narcissister hela bunten.
Citera
2023-09-02, 00:52
Medlem
Är i stort överens om TV 4. Det finns dock en briljant programledare : Per Skoglund.
Citera
2023-09-02, 00:58
Medlem
XavierPierrous avatar
Inte en dag för tidigt. Vad ska alla de tusen programledarna för nyhetsmorgon och efter fem göra nu?
Citera
2023-09-02, 01:00
Medlem
526s avatar
Det är nya tider nu baron!!

Vem tittar på linjär-tv nuförtiden? Slår på det ibland och häpnas över att det är samma människor som för 10-20 år sen. Som en tidsmaskin men med skrynkligare ansikten.
Citera
2023-09-02, 01:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Go woke, go broke

Hitlerprogram hade sålt bättre?

Varför har de då inte kört sådana genom åren?
Citera
2023-09-02, 01:12
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavierPierrou
Inte en dag för tidigt. Vad ska alla de tusen programledarna för nyhetsmorgon och efter fem göra nu?

De kommer fortsätta leda Nyhetsmorgon och Efter Fem. Det är inte de programmen som pausats/lagts ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in