2023-09-01, 22:34
Medlem
Att de fortsätter producera Fångarna på fortet (som överlevt sig själv både två och tre gånger) är ju otroligt i sig och berättar en del av nyhetstorkan på den kanalen, att de tävlande "kändisarna" är influencers, instagramprofiler, mediaprofiler och annat hittepå blir bara en nivå extra ner mot avgrunden.
Citera
2023-09-01, 22:45
Medlem
TV4 är en oerhört trött kanal.

Samma program i hundra säsonger.
Samma profiler. Alltid Tilde eller någon av de andra.
Samma gäster i alla program sedan 30 år.

Och på det klimathets och PK-propaganda.

Skit helt enkelt.
Citera
2023-09-01, 22:48
Har inte kollat på TV4 annat än Kalla Fakta på... 10-15år?

Nu med SVTPLAY, Netflix, HBO etc utan reklam så är det helt sjukt hur man kunde sitta och se TV och Film avbruten av reklam varje kvart. Man blir galen.

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Live-TVn är död. Alla kollar på streamingstjänster eller tiktok nu. Ingen orkar sitta ned i en timme för att se ett program.

??? Flera program och filmer och serier är över en timme.
Problemet med live-TV är REKLAMEN!! (och i TV4as fall skitprogrammen)
Senast redigerad av dismisswall 2023-09-01 kl. 22:51.
Citera
2023-09-01, 22:53
Medlem
När TV4 var nytt hade man nakna kvinnor som poserade i vacker natur sent varje kväll och det följdes av en vajande flagga ackompanjerad av nationalsången. Sjukt va? TV4 var ängsligt från början och lät det töntigaste från USA genomsyra hela programtablån. Nyheterna, som imponerande nog höll stenhårt på sina hålltider, tog både innehåll och programledare direkt från CNN.

Under 30 år lyckades inte TV4 skapa mycket värt att minnas. Jag antar att den breda familjeunderhållningen dragit in mycket pengar genom åren men det har skett utan je ne sais quoi. TV4 var som ett förlag som bara gav ut bästsäljare. Det är inget fel på bingo och covers men det blir fattigt om allt innehåll är en affärsrörelse utan originalitet och jävlaranamma.

Äsch i alla fall… Till exempel: Om TV4 hade haft ett kompromisslöst hårdrocksmagasin varje vecka hade de överlevt.
Citera
2023-09-01, 23:00
Medlem
Abelssuns avatar
Bondläpp söker blygdläpp kommer i alla fall aldrig läggas ned! Idol är nog ganska troligt. Har väl talats om i många år, att "nu är det sista året...".

Kommer några programledare få gå och i så fall vilka, eller bara s.k. experter och liknande?
Citera
2023-09-01, 23:07
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Det är hög tid att damma av både Position X och dess programledare Martin Timell. Folk är trötta på Pär Lernström i vart och varenda program.

Det Idol har ju överlevt sig självt. Det görs redan på tok för mycket musik år efter år. Folk gjorde musik redan innan Idol.
Nej hellre På Rymmen (föregångaren).

Har den här på huvudet då och då

https://youtu.be/T5oahgbGkbI?si=iuc9Ed1zQ7zuZFX7
Citera
2023-09-01, 23:14
Medlem
frozens avatar
De borde reprisera Bingolotto från början.
Citera
2023-09-01, 23:20
Medlem
Mysquos avatar
Linjär TV med reklampauser? Varför gör folk så mot sig själva?
Det finns streamingtjänster och några enstaka reklamfria program på SVT.
Citera
2023-09-01, 23:24
Avstängd
Självförvållat? Vem skall man skylla på?
Citera
2023-09-01, 23:29
Medlem
Det är lite lustigt att så många som skriver i den här tråden hävdar att de minsann aldrig tittar på TV4, eller ens på linjär-TV alls. Ändå har man väldigt bestämda åsikter om hur usel TV4 är och att det bästa vore om kanalen försvann helt.
Jag kan faktiskt i många stycken hålla med. Nyhetsmorgon är super-PK för det mesta och jag kan reta mig rejält på programledarna. För att inte tala om Efter fem. Tilde de Paula håller på och larvar sig som om hon skrev inlägg på Facebook med handhjärtan och styrkekramar. För att inte tala om fjantarna Axel Pileby och Henrik Alsterdal.
Dom andra programmen som nämnts här tittar jag aldrig någonsin på (om jag inte är tvungen för att mitt sällskap vill se), dvs Idol, Let´s dance, Mandelmanns och allt vad dom heter.
Tyvärr kommer nog bara medverkande i marginalen att försvinna från Nyhetsmorgon. De som tittar får fortsätta att stå ut med Jenny Alversjö (hua!) och Jenny Strömstedt med flera. Jag ser hellre på Morgonstudion i Svt1. Lite mer seriöst där, och så slipper jag den förbannade reklamen.
Citera
2023-09-01, 23:34
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det är lite lustigt att så många som skriver i den här tråden hävdar att de minsann aldrig tittar på TV4, eller ens på linjär-TV alls. Ändå har man väldigt bestämda åsikter om hur usel TV4 är och att det bästa vore om kanalen försvann helt.
Jag kan faktiskt i många stycken hålla med. Nyhetsmorgon är super-PK för det mesta och jag kan reta mig rejält på programledarna. För att inte tala om Efter fem. Tilde de Paula håller på och larvar sig som om hon skrev inlägg på Facebook med handhjärtan och styrkekramar. För att inte tala om fjantarna Axel Pileby och Henrik Alsterdal.
Dom andra programmen som nämnts här tittar jag aldrig någonsin på (om jag inte är tvungen för att mitt sällskap vill se), dvs Idol, Let´s dance, Mandelmanns och allt vad dom heter.
Tyvärr kommer nog bara medverkande i marginalen att försvinna från Nyhetsmorgon. De som tittar får fortsätta att stå ut med Jenny Alversjö (hua!) och Jenny Strömstedt med flera. Jag ser hellre på Morgonstudion i Svt1. Lite mer seriöst där, och så slipper jag den förbannade reklamen.
Jag avskyr TV4 och har slutat titta överlag. Spelar ibland in om det är nåt av värde och kan då snabbspola reklamen. Dom sänder så mycket skit och hela produktionen uppfattar sig själva som rockidoler. Vänstervridet och så urdåliga progam som Fortet, Lets Dance, Idol...listan kan bli lång och det som blir över kan vara det jag tittar på. Som Kalla Fakta och nyheterna.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-09-01 kl. 23:37.
Citera
2023-09-01, 23:49
Medlem
Tv4. Telia. mmm fritt fall för ägarna sedan 00 talet. telia-->skanova--->staten----> DU!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in