2023-12-06, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Det ska dom ju börja med nästa år.
"efter sex med Tilde"?

Svårt att tro att de ska börja med naket eller porr i en reklamfinansierad kanal. möjligen lättsam erotik för kärringar, men inte porr för män.
Citera
2023-12-06, 14:23
Som ett led i TV4:s arbete med att knyta ihop nyhetsdygnet på TV4 Play och TV4 kommer Efter fem att förlängas.
Det innebär att svenska folket nu kan ta del av de senaste nyheterna och aktualiteter från klockan 17:00 till 19:30
(hela vägen fram till Nyheterna och Vädret)

Programledare blir Tilde de Paula Eby och Anna Brolin i sällskap med Axel Pileby, Henrik Alsterdal och Maximilian Artell.

- Efter fem har haft en fin utveckling på nya TV4 Play, och på det här sättet blir det en ännu bättre upplevelse för tittarna.
Nu hänger nyhetskvällen ihop, och det kommer också att stärka våra 19-nyheter.
Det här är logiskt och bra, säger Viveka Hansson, programdirektör nyheter och samhälle TV4.

- De nya sändningstiderna gäller från och med årsskiftet.
Det innebär också att programmen Keno och Lotto kommer att utgå och att dragningarna i stället sker på annan plats.

https://press.tv4.se/post/tv4-bygger...-mer-efter-fem
Citera
2023-12-06, 14:33
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Som ett led i TV4:s arbete med att knyta ihop nyhetsdygnet på TV4 Play och TV4 kommer Efter fem att förlängas.
Det innebär att svenska folket nu kan ta del av de senaste nyheterna och aktualiteter från klockan 17:00 till 19:30
(hela vägen fram till Nyheterna och Vädret)

Programledare blir Tilde de Paula Eby och Anna Brolin i sällskap med Axel Pileby, Henrik Alsterdal och Maximilian Artell.

- Efter fem har haft en fin utveckling på nya TV4 Play, och på det här sättet blir det en ännu bättre upplevelse för tittarna.
Nu hänger nyhetskvällen ihop, och det kommer också att stärka våra 19-nyheter.
Det här är logiskt och bra, säger Viveka Hansson, programdirektör nyheter och samhälle TV4.

- De nya sändningstiderna gäller från och med årsskiftet.
Det innebär också att programmen Keno och Lotto kommer att utgå och att dragningarna i stället sker på annan plats.

https://press.tv4.se/post/tv4-bygger...-mer-efter-fem

TV4 ger sig inte med sitt skötebarn Efter fem.
Citera
2023-12-06, 14:39
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
TV4 ger sig inte med sitt skötebarn Efter fem.

Tänkte också det, tror Tilde uttalade sig vid start att hon skulle kämpa att hålla kvar Efter Fem.
Men vad ska de prata om mellan 17:00 till 19:30? Nyhetsuppdateringar och youtubeklipp
Citera
2023-12-07, 23:02
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Tänkte också det, tror Tilde uttalade sig vid start att hon skulle kämpa att hålla kvar Efter Fem.
Men vad ska de prata om mellan 17:00 till 19:30? Nyhetsuppdateringar och youtubeklipp

Tilde styr TV4 med järnhand. Snart är hon programdirektör för hela skutan. Hur bra tittarsiffror har "Efter fem"?
Citera
2023-12-08, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Tilde styr TV4 med järnhand. Snart är hon programdirektör för hela skutan. Hur bra tittarsiffror har "Efter fem"?

Enligt en nyhetssida jag läst så har tittarsiffrorna för "Efter fem" ökat, där av en av anledningarna till de ska förlänga programmet. Förstår inte hur tittarsiffrrorna kan ha ökat, det är samma skit om och om igen, samma reportage nästan från nyhetsmorgon som är mellan 5:45-12:00 typ.. Snart kommer de förlänga det till 22-nyheterna också, kommer sluta med Tv4 blir ett nyhetsprogram tror jag och allt annat skrotas eller flyttas över till Discovery eller Netflix som verkar ha bättre ekonomi...
Citera
2023-12-08, 11:14
Medlem
Mazeppas avatar
https://www.expressen.se/noje/tv4s-s...-sasongen-upp/

Ännu ett program som 'skjuts upp"..
Citera
2023-12-08, 11:48
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Enligt en nyhetssida jag läst så har tittarsiffrorna för "Efter fem" ökat, där av en av anledningarna till de ska förlänga programmet. Förstår inte hur tittarsiffrrorna kan ha ökat, det är samma skit om och om igen, samma reportage nästan från nyhetsmorgon som är mellan 5:45-12:00 typ.. Snart kommer de förlänga det till 22-nyheterna också, kommer sluta med Tv4 blir ett nyhetsprogram tror jag och allt annat skrotas eller flyttas över till Discovery eller Netflix som verkar ha bättre ekonomi...

TV4 har läst mitt inlägg här i tråden
(FB) TV4 i fritt fall program efter program läggs ner
Man kan ju ställa sig frågan vilka program som bäst passar för tablå-tv. För egen del är det i princip bara Nyhetsmorgon jag tittar "live" på, allt annat blir på streaming/play-tjänster. Hade jag varit sportintresserad så givetvis detta också live.

Ibland låter jag någon nyhets- eller musikkanal stå på i bakgrunden när jag sitter och käkar eller gör något annat. Ännu mer sällan zappar man runt bland kabelutbudet och fastnar en stund framför nåt realityprogram om tullen, polisen, bärgningstjänsten eller husköpare i Spanien. När reklamen kommer zappar man vidare eller stänger av.

Mitt råd till TV4 är att satsa på att bli nån slags P4 i TV. Typ ett enda långt Nyhetsmorgon hela dygnet. Gäster, musik, aktualiteter, nyheter, väder osv. En TV-kanal som kan stå på i bakgrunden hemma, i väntrummet hos tandläkaren, i dagrummet på äldreboendet osv.
Citera
2023-12-08, 13:39
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
TV4 har läst mitt inlägg här i tråden
(FB) TV4 i fritt fall program efter program läggs ner
Man kan ju ställa sig frågan vilka program som bäst passar för tablå-tv. För egen del är det i princip bara Nyhetsmorgon jag tittar "live" på, allt annat blir på streaming/play-tjänster. Hade jag varit sportintresserad så givetvis detta också live.

Ibland låter jag någon nyhets- eller musikkanal stå på i bakgrunden när jag sitter och käkar eller gör något annat. Ännu mer sällan zappar man runt bland kabelutbudet och fastnar en stund framför nåt realityprogram om tullen, polisen, bärgningstjänsten eller husköpare i Spanien. När reklamen kommer zappar man vidare eller stänger av.

Mitt råd till TV4 är att satsa på att bli nån slags P4 i TV. Typ ett enda långt Nyhetsmorgon hela dygnet. Gäster, musik, aktualiteter, nyheter, väder osv. En TV-kanal som kan stå på i bakgrunden hemma, i väntrummet hos tandläkaren, i dagrummet på äldreboendet osv.

När en TV är på i nått väntrum, den lokala pizzerian eller liknande är det alltid tv4 som är igång..
Konstigt? Nä inte alls..TV4 har blivit som Radio P4.
Man använder kanalen som "bakgrundsmusik" typ som P4 är numera..
Den står på överallt..
Citera
2023-12-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
https://www.expressen.se/noje/tv4s-s...-sasongen-upp/

Ännu ett program som 'skjuts upp"..

Det programmet kan dem ju skrota om något.. Sjukt tråkigt program att se på som också sänts flera år om och om igen. Bättre lägga ner dt skitprogrammet och lägga pengarna på att starta igång "Big Brother" som är mycket roligare och underhållande att kolla på
Citera
2023-12-09, 15:10
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Jag skulle kunna se framförmig att en svensk variant av AFV med klipp från just youtube skulle kunna bli populärt. Om man har en bra komiker som programledare typ Peter Flack. Som kan göra något komiskt runt klippet.
Citera
2023-12-10, 00:30
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022

Om Efter fem ska bli ett riktigt intressant nyhets och- aktualitetsprogram, så behövs riktiga journalister anställas och PK-tramset tas bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in