• 1
  • 2
2023-08-30, 20:30
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Larry Johnson, tidigare analytiker på CIA, hävdar i en intervju med Redacted att Zelensky kan komma att bli avsatt av underrättelsetjänsten inom några veckor. Detta pga missnöjet från soldaterna på östfronten efter den misslyckade offensiven.

Citat:
– Deras plan var att betvinga Ryssland, att ryssarna inte skulle ha något annat alternativ än att ge upp, att Putin skulle försvinna, att de ekonomiska påtryckningarna skulle få Ryssland att kollapsa. Det motsatta kommer hända. Detta kommer hända Ukraina och Zelensky kan mycket väl bli avsatt i en kupp inom de närmaste tre till fyra veckorna, på grund av det stora missnöje som finns bland trupperna på östfronten. Samtidigt är Ryssland intakt. Och USA måste komma på ett sätt att dra sig tillbaka från den här röda linjen man dragit i sanden. För Ryssland är en verklig världsmakt ur ett militärt och ekonomiskt synsätt. Kina kan inte göra vad Ryssland har gjort militärt, de har fler män men befinner sig inte på samma teknologiska nivå som Ryssland.

Från utgivarna på Redacted:

Citat:
Förra CIA-agenten Larry Johnson avslöjar i Redacted hur underrättelsetjänsten planerar att plocka bort Zelensky från makten. CIA har en lång historia av att få bort ledare som inte längre är användbara, från Gaddafi till Hussein. Handboken är innehållsrik på hur detta kommer gå till för Ukraina

https://m.youtube.com/watch?v=89wL-8_ApAk

Vad tror ni?

Jag vill understryka att jag inte står på någons sida i den här konflikten. Här diskuteras ENDAST sakfrågan. Ad hominem och omskrivningar på lekskolenivå undanbedes och kommer direkt att rapporteras.
Citera
2023-08-30, 20:37
Medlem
Denna analys förutsätter att Zelenskij inte har befolkningens stöd. Att Ukraina är CIA- land. Det tror jag inte.
Citera
2023-08-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagaVestenBoots
Larry Johnson, tidigare analytiker på CIA, hävdar i en intervju med Redacted att Zelensky kan komma att bli avsatt av underrättelsetjänsten inom några veckor. Detta pga missnöjet från soldaterna på östfronten efter den misslyckade offensiven.

Från utgivarna på Redacted:

https://m.youtube.com/watch?v=89wL-8_ApAk

Vad tror ni?

Jag vill understryka att jag inte står på någons sida i den här konflikten. Här diskuteras ENDAST sakfrågan. Ad hominem och omskrivningar på lekskolenivå undanbedes och kommer direkt att rapporteras.

Han verkar ofta vara helt fel ute. Innan 9-11 var han en av dom som inte såg terrorism som ett hot. Sen vår han bara en analyst hos CIA i 4 år för väldigt länge sedan så man kan ju undra vilka källor han har.
Citera
2023-08-30, 20:46
Jag förstår inte riktigt det citerade som verkar vara översatt av Google från en video på YouTube av vad nu ”redacted” är.

Hur som helst så tror jag inte att någon trott att ”planen” (vad nu den skulle vara, det framkommer inte i TS) skulle lyckas med att få Ryssland ”att ge upp, att Putin skulle försvinna, att de ekonomiska påtryckningarna skulle få Ryssland att kollapsa”.

Ifall CIA på riktigt skulle vilja ta bort Putin skulle det göras utan Zelenskyj eller Ukraina. Det känns väldigt konstigt att tro att Zelenskyj skulle tas bort av CIA för att Putin finns kvar.

Jag tror inte att CIA vill störta Ryssland av den enkla anledningen att Ryssland inte har störtats. De har folk närmare Putin än Zelenskyj någonsin skulle kunna komma.

Det påpekade missnöjet tolkar jag som påhittat.
Citera
2023-08-30, 20:56
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Larry Johnson, tidigare analytiker på CIA, hävdar i en intervju med Redacted att Zelensky kan komma att bli avsatt av underrättelsetjänsten inom några veckor. Detta pga missnöjet från soldaterna på östfronten efter den misslyckade offensiven.[/url]

Vad tror ni?
Låter som rysspropaganda direkt från Kreml.
Som att han upprepar, ord för ord, vad hans ryska kontaktperson instruerat honom att säga.

Det finns en anledning att han är en före detta CIA-analytiker.
Citera
2023-08-30, 21:53
Medlem
Han rabblar ju bara upp Rysslands bisarra propaganda som utgångspunkt. Fullständigt oseriöst.

Detta är bara ännu en bitter högerkonservativ dåre som hoppas att Putin ska vinna.
Citera
2023-08-30, 21:53
Medlem
Det kryllar av före detta underrättelsefolk som har saker att berätta. Läs: De behöver pengar och ett sätt att skaffa det är att torgföra idéer som är anpassade efter ett visst... segment.
Citera
2023-08-30, 21:56
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Låter som rysspropaganda direkt från Kreml.
Som att han upprepar, ord för ord, vad hans ryska kontaktperson instruerat honom att säga.

Det finns en anledning att han är en före detta CIA-analytiker.

Exakt så.

Det dummaste jag hört på länge.

Man behöver inte vara beläst för att veta:

1) Vilket understöd Volodymyr Zelenzky har på hemmaplan (och i resten av världen)
2) Att avsättandet av presidenten och styret i Kiev var bland det första Ryssland misslyckades med i kriget
3) Att den här typen av spegelretorik är en del av DNA:t i de ständiga krigspropaganda-lögnerna från Kreml.

Varför reproducera nonsens från lögnfabriken i Moskva?

Skärpning.
Citera
2023-08-30, 22:01
Att Zelensky skulle bli avsatt pga missnöje med krigsinsatsen låter osannolikt. Han har ju överlåtit hela ansvaret för de strategiska besluten till försvarsledningen.
Hans insats under kriget är ju att trumma fram support från omvärlden, skaffa fram resurser och ingjuta mod i befolkningen.
Om han skaffat sig fiender inom underrättelsetjänst och krigsmakt så beror det nog snarare på att han inte ens under brinnande krig dragit sig för att kraftfullt bekämpa korruption och förräderi inom dessa verksamheter.
Citera
2023-08-30, 22:10
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Att Zelensky skulle bli avsatt pga missnöje med krigsinsatsen låter osannolikt. Han har ju överlåtit hela ansvaret för de strategiska besluten till försvarsledningen.
Hans insats under kriget är ju att trumma fram support från omvärlden, skaffa fram resurser och ingjuta mod i befolkningen.
Om han skaffat sig fiender inom underrättelsetjänst och krigsmakt så beror det nog snarare på att han inte ens under brinnande krig dragit sig för att kraftfullt bekämpa korruption och förräderi inom dessa verksamheter.

Låter som en korrupt president det.
Citera
2023-08-30, 22:31
Medlem
sxephils avatar
Zelensky har ju misslyckats den senaste tiden med kriget. Till slut kommer han avsättas om det fortsätter så här. Putin har en mycket starkare position.
Citera
2023-08-30, 23:07
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Vad tror ni?
.
Han är smart som skaffar sig publicitet för sitt företag.
Undrar hur mycket information han har om Ukraina i sitt företag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in