• 1
  • 2
2023-08-30, 13:09
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Jag söker efter fritidsbyxor till bra pris, gärna som är nedsatta i pris, rea osv.
Ju billigare ju bättre men helst inget skräp.
Har ni några förslag, och var köper ni era egna fritidsbyxor?
Citera
2023-08-30, 13:12
Medlem
Strychnos avatar
Dom säljer faktiskt ganska bra och billiga på https://www.engelsons.se/
Finns både billigare och lite dyrare, men det är någorlunda kvalitet, dock oftast fula färger, men finns säkert något som passar dig.
Citera
2023-08-30, 13:28
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Absolut bäst i test är Revolution Race. Stilrena, hållbara och kan även i det allra flesta fall göras om till kortbyxor. Här har du ett par som är nedsatta:
https://www.revolutionrace.eu/men/tr...men?Color=6380
Citera
2023-08-30, 14:08
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Dom säljer faktiskt ganska bra och billiga på https://www.engelsons.se/
Finns både billigare och lite dyrare, men det är någorlunda kvalitet, dock oftast fula färger, men finns säkert något som passar dig.
Ja just det, deras katalog får man i brevlådan ibland.
Helst vill jag ha neutrala färger som svart, grå eller möjligtvis gröna.
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
Absolut bäst i test är Revolution Race. Stilrena, hållbara och kan även i det allra flesta fall göras om till kortbyxor. Här har du ett par som är nedsatta:
https://www.revolutionrace.eu/men/tr...men?Color=6380
Tack för tips.
Ja dom är riktigt bra men tyvärr också dyra.
Camo är kanske inte nåt jag vill gå omkring i till vardags mer än möjligtvis om jag ska leka krig eller jägare i skogen.
Citera
2023-08-30, 14:21
Medlem
mimmitigers avatar
Fjällräven Keb/Vidda är oslagbara, visst lite dyrare men håller för evigt. Blir billigare i längden.
Citera
2023-08-30, 15:14
Medlem
skulle oxå tipsa om engelssons de har väldigt fina reor ock så har de nästan alla byxor i d storlek
Citera
2023-08-30, 15:22
Medlem
Jag kan rekommendera Lundhags fritidsbyxor. Håller i evigheter 👍
Citera
2023-08-30, 15:26
Medlem
Köp ett par begagnade Fjällräven på Tradera. Då får du kvalitet utan att det blir jättedyrt.
Citera
2023-08-30, 15:39
Medlem
Baalzamons avatar
"Tännäs" på Engelsons är bra men de är ju inte direkt billiga de heller
Citera
2023-08-30, 21:40
Medlem
HRCs avatar
Jag kan verkligen rekommendera märket Solognac och serien Steppe från Decathlon-butikerna. Jag har burit ett par sådana dagligen i flera år och de visar knappt något tecken på slitage.

Diskreta, funktionella och passar till de flesta situationer, trots att det är outdoorbyxor.

Ha nyligen köpt tre par till så nu har jag byxor för resten av livet. Det bästa är ändå priset, 300 kr! Så för samma pris som ett par Fjällräven eller liknande premiummärke får du 5-6 par Solognac som förmodligen är i stort sett lika bra.
Citera
2023-08-30, 23:51
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRC
Jag kan verkligen rekommendera märket Solognac och serien Steppe från Decathlon-butikerna. Jag har burit ett par sådana dagligen i flera år och de visar knappt något tecken på slitage.

Diskreta, funktionella och passar till de flesta situationer, trots att det är outdoorbyxor.

Ha nyligen köpt tre par till så nu har jag byxor för resten av livet. Det bästa är ändå priset, 300 kr! Så för samma pris som ett par Fjällräven eller liknande premiummärke får du 5-6 par Solognac som förmodligen är i stort sett lika bra.
Vilket land skickas dessa från? (så man inte åker på postnordsskatten om det skickas från icke Eu-land)

Edit. Ser nu at de levereras från Sverige, skall nog ta oh pröva ett eller två par sådana byxor, TACK!
Senast redigerad av Onanikrem 2023-08-31 kl. 00:02.
Citera
2023-08-31, 00:03
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Ja just det, deras katalog får man i brevlådan ibland.
Helst vill jag ha neutrala färger som svart, grå eller möjligtvis gröna.

Tack för tips.
Ja dom är riktigt bra men tyvärr också dyra.
Camo är kanske inte nåt jag vill gå omkring i till vardags mer än möjligtvis om jag ska leka krig eller jägare i skogen.

Jag förstår att camo brallan kanske inte lockar men de har ju väldigt mycket mer än så. Har ett par själv. Är väldigt nöjd i vilket fall. Mvh.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in